سند تعهد انطباق کالای وارداتی با استاندارد و مشخصات و ضوابط فنی

اگر قصد دارید کالای خاصی را به کشور وارد کنید، باید یک سند رسمی تنظیم کنید که در آن تضمین کنید که کالای شما با استانداردها و ضوابط و مشخصات فنی مورد قبول سازمان استاندارد ایران و اظهارنامه گمرکی همخوانی دارد. این سند به نام سند تعهد انطباق کالای وارداتی با استاندارد و مشخصات و ضوابط فنی است. این سند برای اطمینان از کیفیت و ایمنی کالاهای وارداتی و جلوگیری از ورود کالاهای نامناسب و غیراستاندارد به کشور صادر می‌شود. در صورتی که خلاف این تعهد به اثبات رسید، شما مسئولیت‌های مدنی، کیفری، انتظامی و عواقب ناشی از عدم انطباق کالا را بر عهده خواهید داشت.

زمان تقریبی برای مطالعه: 3 دقیقه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
1 دیدگاه
نمونه سند رسمی تعهدنامه

سند تعهد انطباق کالای وارداتی با استاندارد و مشخصات و ضوابط فنی

از جمله اسناد قابل تنظیم در دفترخانه، سند تعهد انطباق کالای وارداتی با استاندارد و مشخصات و ضوابط فنی است.

سند تعهد انطباق کالای وارداتی با استاندارد و مشخصات و ضوابط فنی، سندی است که در آن وارد کننده کالا تضمین می‌کند که کالای وارد شده از هر کشوری که باشد، با استانداردها و ضوابط و مشخصات فنی مورد قبول سازمان استاندارد ایران و اظهارنامه گمرکی همخوانی دارد. این سند به منظور اطمینان از کیفیت و ایمنی کالاهای وارداتی و جلوگیری از ورود کالاهای نامناسب و غیراستاندارد به کشور صادر می‌شود. در صورتی که خلاف این تعهد به اثبات رسید، وارد کننده کالا مسئولیت‌های مدنی، کیفری، انتظامی و عواقب ناشی از عدم انطباق کالا را بر عهده خواهد داشت.

چرا باید سندرسمی تعهد انطباق کالای وارداتی با استاندارد و مشخصات و ضوابط فنی را تنظیم کنیم:

اگر قصد دارید کالای خاصی را به کشور وارد کنید، باید تعهد و گواهی دهید که کالای وارداتی شما از هر کشوری (مثلاً چین) که به عنوان مواد اولیه یا کالای خاص وارد می‌شود، با استانداردها و ضوابط و مشخصات فنی مندرج در اسناد خرید کالا یا ارائه شده از سوی شما، مطابقت دارد و کلیه مسئولیت‌ها و عواقب ناشی از عدم مطابقت کالا را بر اساس قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، در کمال صحت و سلامت و اختیار، بر عهده خود می‌گیرید.

نمونه سند رسمی تعهد انطباق کالای وارداتی با استاندارد و مشخصات و ضوابط فنی:

اينجانب ….. گواهي و تاييد مي‌نمايم تعداد ….. قلم كالاي وارداتي موضوع اظهار نامه كوتاژ ….. مورخه ….. به مشخصات ….. از كشور ….. كه به عنوان مواد اوليه با حد واسط توليد يا كالاي خاص مورد نياز شركت ….. وارد كشور مي‌گردد با استانداردها و ضوابط و مشخصات فني مندرج در اسناد خريد كالا و يا ارائه شده از ناحيه اينجانب انطباق داشته و كليه مسئوليت‌هاي مدني، كيفري، انتظامي و عواقب ناشي از عدم انطباق كالا به استناد ماده 9 و 12 و 14 قانون اصلاح قوانين و مقررات سازمان ملي استاندارد ايران از جمله موارد ذيل در كمال صحت و سلامت و اختيار بر عهده شركت و اينجانب خواهد بود.

  1. تاديه و تامين كليه خسارات اشخاص حقيقي و حقوقي ناشي از مصرف كالا.
  2. حذف كليه تسهيلات قانوني از جمله تسهيلات خود اظهاري.
  3. جمع آوري كامل محموله جهت مرجوع يا معدوم كردن آنها.

ضمناً تعهد مي‌نمايم كالاهاي وارداتي فوق الذكر را صرفا و به طور انحصاري به عنوان مواد اوليه با كالاي حد واسط توليد يا كالاي خاص در اختيار شركت ….. قرار داده و حق هرگونه دخل و تصرف و انتقال يا توضيع كالاهاي ياد شده را در غير موارد فوق از خود سلب نموده و تمام مسئوليت‌هاي ناشي از آن را نيز به عهده خواهم گرفت…

برای مشاهده و دانلود متن کامل این سند اینجا کلیک کنید.

نمونه کامل اسناد تعهد نامه دفترخانه

نمونه سند تعهدنامه

برای نوشتن یک تعهدنامه، می‌توانید از نمونه‌های متنوعی که در این مجموعه برای شما فراهم شده‌اند، استفاده کنید. این نمونه‌ها…

هزینه تنظیم این سند در دفترخانه

هزینه تنظیم در دفترخانه اسناد رسمی 247,000 تومان

برای هر نفر بیشتر از دو نفر، و یا هر برگه زیادتر از یک برگه، 10,900 تومان به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.

برای تنظیم این سند باید به دفترخانه مراجعه بفرمایید. نزدیکترین دفترخانه را از اینجا بیابید.

بیشتر بدانید:
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

1 دیدگاه. Leave new

  • سلام.‌آیا میتونید در مورد فرم شماره ۲ پیوست ج بسته حمایتی فضای کسب و کار و اینکه در متن این فرم، نام مدیر عامل به عنوان تهعد دهنده نوشته میشه یا نام مدیر کنتر کیفیت، راهنمایی کنید؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سند تعهد به آموزش و پرورش در خصوص تاسیس آموزشگاه
سند تعهد استخدام قضات به قوه قضاییه
keyboard_arrow_up