تقاضانامه صدور انواع اجرائیه در دفترخانه

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش
  4. chevron_right
  5. تقاضانامه صدور انواع اجرائیه در دفترخانه

پذیرش اجرا

از زمانی که پذیرش انواع اجرائیه به دفترخانه محول شد، دفاتر اسناد رسمی نقش پیشخوان ادارات اجرا را بازی می کنند.

به این صورت که دفترخانه پس از تحویل فرم تقاضا نامه اجرائیه (انواع فرم ها را از زیر می توانید دانلود بفرمایید) به مشتری، مدارک را از متقاضی دریافت و برای ادارات اجرا اسکن می کنند و ادارات اجرا پس از بررسی به مورد متقاضی رسیدگی می کنند.

ادارات اجرا باید حداکثر تا ۲۴ ساعت کاری پرونده را بررسی کنند و در صورتی که نواقصی داشت به دفترخانه اعلام کنند.

سپس دفترخانه پس از رفع نقص، مجدداً پرونده را جهت بررسی به ادارات اجرا ارسال می کند.

در این حالت متقاضی لازم نیست به ادارات اجرا مراجعه کند و فقط می تواند به نزدیکترین دفترخانه به محل خود مراجعه نماید.

فرم رسید تقاضانامه صدور اجراییه

جهت دانلود روی دکمه دانلود بزنید

فرم تقاضانامه اسناد ذمه قرارداد بانکی

جهت دانلود روی دکمه دانلود بزنید

فرم تقاضانامه سایر اسناد ذمه

جهت دانلود روی دکمه دانلود بزنید

نحوه بایگانی

کلیه مدارک باید فقط به صورت مکانیزه و در سیستم ثبت آنی بایگانی شود.

اصول مدارک پس از اسکن و درج مهر “پذیرش اجرا شد” باید تحویل مشتری گردد.

اداره کل محترم ثبت اسناد و املاک

احتراماً، نظر به اینکه در راستای اجرای بند “ب” ماده ۲ و ماده ۱۸۳ اصلاحی آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی مصوب ۹۸۱۲/۶ لازمست اصل قبوض اقساطی، چک، برگ وثیقه انبارهای عمومی، قراردادها و آراء مستند صدور اجرائیه به مهری با متن “پذیرش اجرا شد” ممهور و به بستانکار عودت گردد.

لذا مقتضی است به سران محترم دفاتر اسناد رسمی آن استان ابلاغ گردد تا نسبت به تهیه مهری مستطیل شکل در ابعاد ۱٫۵*۴ سانتی متر مطابق نمونه نقش مهر زیر اقدام و هنگام پذیرش الکترونیکی درخواست صدور اجرائیه و قبل از عودت اصول مستندات اشاره شده مکلفند با استفاده از استامپ قرمز به گونه ای که موجب خدشه به محتویات و مندرجات نگردد، آنها را به مهر مذکور ممهور نمایند.

مدیران کل محترم ثبت اسناد و املاک استان ها و بازرسان محترم مکلفند بر اجرای صحیح و دقیق این بخشنامه نظارت نمایند.

عبدالحميد مرادی مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی

واحد ثبتی دریافت کننده تقاضانامه اجرائیه

واحد ثبتی دریافت کننده تقاضانامه اجرائیه در تهران به شرح زیر می باشد:

  • قراردادهای عادی بانکی: اداره دوم اجرا
  • چک: اداره چهارم اجرا
  • مهریه های تنظیمی در خارج از کشور: اداره پنجم اجرا
  • سایر موارد (مانند: شارژ ساختمان و آب بها و …): اداره اول اجرا

برای مشخص نمودن واحد ثبتی دریافت کننده تقاضانامه اجرائیه لطفاً با ادارات اجرا شهر خود تماس بگیرید.

لزوم ثبت نام در سامانه ثنا

« بخشنامه »

ادارات کل ثبت اسناد و املاک استانها …

نظر به اینکه در راستای اجرای تکالیف مقرر در ماده (۱۴) و تبصره های ذیل آیین نامه اصلاحی اجرای مفاد اسناد رسمی مصوب ۱۳۹۸/۱۲/۷ ریاست معظم قوه قضائیه، امکان ابلاغ الکترونیکی از طریق سامانه ثنا فراهم گردیده است و لازمه انجام این تکلیف، ثبت نام (کسانی که تا کنون در سامانه ثبت نام نکردند) در سامانه مذکور می باشد، بنابراین به کلیه دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق ابلاغ گردد، قبل از صدور اجرائیه یا پذیرش درخواست صدور اجرائیه، از ثبت نام افراد مذکور در سامانه ثنا اطمینان حاصل نمایند.

همچنین سایر قسمت های ارائه دهنده خدمات ثبتی از جمله ثبت شرکت ها، املاک، کاداستر مكلفند به هنگام مراجعه متقاضیان و در خواست هرگونه خدمت ثبتی، آنان را به ثبت نام در سامانه ثنا ارشاد نمایند.

نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده مدیران کل ثبت استانها می باشد.

ذبیح اله خدائیان

چند نکته در خصوص پذیرش اجرا “چک

  1. هنگام پذیرش اصل چک دریافت شود (اگر موجود نبود گواهی نامه عدم پرداخت با درج توضیحات کافی است.)
  2. گواهی نامه عدم پرداخت چک که از طرف بانک تحویل متقاضی شده است نیز باید حتماً دریافت شود. (و به طور دقیق مطالعه گردد که مغایر با درخواست متقاضی نباشد. مثلاً شماره چک یا کدملی ها یا … مغایر نباشند)
  3. چک باید حتما عهده یکی از بانک های ایرانی باشد. (که در سامانه حدود ۷۳ بانک قابل انتخاب است)
  4. اجرائیه باید فقط علیه صاحب چک و وراث او باشد. (اگر صاحب چک شخصیت حقوقی بود هم علیه شرکت و هم علیه امضا کنندگان چک باید انجام شود)
  5. ضمن یک تقاضانامه چک های متعدد مربوط به یک نفر پذیرش شود.
  6. چک نباید وعده دار باشد و تا قبل از رسیدن به وعده، نمی توان اجرائیه صادر نمود.
  7. دقت کنید که چک مخدوش نباشد.
  8. در گواهی نامه عدم پرداخت، علت عدم پرداخت ذکر می شود. و فقط مواردی که کسر موجودی بود را پذیرش می کنیم. (نه مواردی که مثلا امضا خوانا نبوده یا …)
  9. نوشتن مطالبی از جمله، “بابت حقوق مهر ماه آقای …” یا “بابت تضمین …” تاثیری در پذیرش ما نخواهد داشت.
  10. کد رهگیری گواهی نامه عدم پرداخت باید در تقاضانامه قید گردد.
  11. گواهی امه عدم پرداخت باید ممهور به مهر و امضا بانک باشد.

 

دفاتر اسناد رسمی صالح برای پذیرش اجرا کدامند؟

دفاتری که در محل اقامت خود شخص متقاضی باشند و یا محل اقامت بانک متقاضی (محال علیه)

چند نکته در خصوص پذیرش اجرا “قرارداد های بانکی

  1. اجرا باید به طرفیت کسی باشد که ذیل قراردادهای بانکی را امضا نموده باشد. (نه کسی که فقط اسمش در قرارداد آمده است)
  2. مبالغی که در هنگام پذیرش باید درج شود شامل اصل مبلغ قرارداد + سود و خسارت تاخیر تادیه خواهد بود.
  3. دفترخانه صالح به پذیرش: دفترخانه محل اقامت متعهدله (محل بانک) است.

چند نکته در خصوص پذیرش اجرا “شارژ ساختمان

  1. پذیرش فقط از طرف مدیر یا مدیران ساختمان (یا وکیل آنها) قابل قبول است. (نحوه تشخیص مدیران هم با توجه به صورت جلسه انتخاب مدیران که به امضا نصف اهالی ساختمان رسیده است یا به اظهار طرفین می باشد.)
  2. قبل از پذیرش اجرا مدیر ساختمان باید به شخصی که شارژ را نپرداخته اظهار نامه داده باشد.
  3. از جمله مدارک دریافتی برای پذیرش اجرا صورت حساب ها و ریز هزینه ها می باشد.
  4. دفترخانه صالح به پذیرش: دفترخانه محل اقامت ملک می باشد.

در صورتی که سوالی دارید فقط از طریق فرم زیر دیدگاهتان را بنویسید.
در غیر اینصورت پاسخ داده نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Solve : *
29 + 25 =


فهرست