آخرین تغییرات سامانه ثبت آنی دفترخانه اسناد رسمی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. خبرها و اطلاعیه ها
  4. chevron_right
  5. آخرین تغییرات سامانه ثبت آنی دفترخانه اسناد رسمی

در زیر آخرین تغییرات سیستم ثبت آنی دفاتر اسناد رسمی را خدمتتان اعلام می نماییم.

همچنین اگر نیاز به آموزشی در خصوص تغییرات مذکور باشد، در همین پست قرار خواهد گرفت.

 


۱۳۹۹/۰۷/۰۱

به اطلاع سران محترم دفاتر اسناد رسمي مي رساند در نسخه جدید سامانه ثبت الکترونیک اسناد که از تاریخ ۱۳۹۹/۷/۱ بارگذاري خواهد شد موارد زیر اعمال مي گردد:

  1. پرداخت هزینه استعلام ملک صرفا در فرم مربوطه و از طریق دستگاه POS متصل به سامانه ثبت الکترونیک اسناد امکانپذیر خواهد بود.
  2. در راستای اجرایی نمودن توزيع حق التحریر دفاتر اسناد رسمي موضوع ماده ۵۴ قانون دفاتر اسناد رسمي، ميزان ۱۰ درصد از حق التحریر به صورت برخط به حساب کانون سردفتران و دفتریاران واریز خواهد شد.
  3. امکان گزارشگیری از آمار واریز ۱۰ درصد سهم کانون در بخش گزارش هاي پرداخت، فراهم گردیده است.
  4. امکان اخذ هزینه “کپی برابر اصل اسناد مالکیت، اسناد دفترخانه و سایر مدارک” و “بقایای ثبتی” در بخش سایر پرداخت هاي ثبتي در منوي امکانات از طریق دستگاه POS متصل به سامانه ثبت الکترونیک استاد فراهم گردیده است.
  5. امکان ارسال تقاضانامه صدور اجرائیه براي قبوض اقساطی فراهم گردیده است.
  6. با توجه به تغییر تعرفه هاي ثبتي در سال ۱۳۹۹، فرم مربوط به محاسبه هزینه تنظیم اسناد در بخش امکانات به روزرسانی گردیده است.

اطلاعیه بسیار مهم درخصوص ارسال استعلام های ثبت

به گزارش روابط عمومي، نظر به این که از مورخ ۱ مهر ماه ۱۳۹۹ پرداخت ۱۰٪ دفاتر اسناد رسمی به کانون سردفتران و دفتریاران به صورت برخط ( آنلاین ) خواهد بود، لذا موکدا” خواهشمند است ارسال کلیه استعلام های ثبت که هزینه آن ظرف روزهای قبل و یا امروز از طریق دستگاه POS شرکت سامان واریز شده یا می شود،  همین امروز ( ۳۱شهریور ۹۹ ) صورت پذیرد، در غیر این صورت،  تراکنش پرداخت شده از سوی متقاضیان، غیرقابل استفاده خواهد بود.
ضمنا تا ساعاتی دیگر، توضیحاتی از سوی کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص اجرای طرح واریز ۱۰٪ برخط  تقدیم می گردد.
واحد فناوری و اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران

کانون سردفتران و دفتریاران

بسمه تعالی

قابل توجه همکاران محترم؛

در راستای اجرای طرح پرداخت ۱۰ درصد دفاتر اسناد رسمی به کانون سردفتران و دفتریاران موضوع ماده ۵۴ قانون دفاتر اسناد رسمی به صورت برخط (آنلاین) موارد ذیل را به استحضار همکاران گرامی می رساند:

  1. از روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۷/۱ ده درصد پرداختی دفاتر اسناد رسمی به کانون سردفتران و دفتریاران به صورت خودکار و بدون نیاز به هیچگونه اقدامی از سوی دفاتر اسناد رسمی، کسر و منظور خواهد شد.
  2. دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور موظف هستند ۱۰% سهم کانون سردفتران و دفتریاران را تا پایان روز اداری دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ محاسبه و در زمان مقرر به یکی از روش های قبلی (پرداخت از طریق POS آنلاین و با بانک) پرداخت نمایند.
    • توضیح این که دفاتر پایلوت شهر تهران از مورخ ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، دفاتر اسناد رسمی استان های سمنان و قم از مورخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۹، دفاتر اسناد رسمی ورامین از مورخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ و دفاتر اسناد رسمی استان اصفهان که از مورخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ پرداختهای برخط (آنلاین) داشته اند، موظف هستند تا پایان روز کاری قبل از تاریخ های موصوف، مبادرت به محاسبه ۱۰٪ کانون سردفتران و دفتریاران نموده و در زمان مقرر به یکی از سه روش فوق الذکر پرداخت نمایند.
  3. ارسال کلیه استعلام های ثبت که هزینه آن طی روزهای قبل و یا امروز از طریق دستگاه POS شرکت سامان واریز شده یا می شود، همین امروز (۳۱ شهریور ۱۳۹۹) صورت پذیرد. در غیر این صورت تراکنش پرداخت شده از سوی متقاضیان، غير قابل استفاده خواهد بود.
  4. امکان گزارش گیری از آمار واریز ۱۰ % سهم کانون در بخش گزارش های پرداخت سامانه فراهم گردیده است.
  5. پرداخت هزینه استعلام ملک صرفا در فرم مربوطه و از طریق دستگاه POS متصل به سامانه ثبت الکترونیک اسناد امکان پذیر خواهد بود.
  6. امکان اخذ کپی برابر اصل اسناد مالکیت، اسناد دفترخانه و سایر مدارک و بقایای ثبتی در بخش سایر پرداخت های ثبتی در منوی امکانات از طریق دستگاه POS متصل به سامانه فراهم گردیده است.
  7. تا اتخاذ تصمیم نهایی، ۱۰ % سهم کانون سردفتران و دفتریاران از محل حق التحریر اسناد، نفرات و اوراق اضافه و همچنین گواهی امضاء محاسبه و کسر خواهد شد.
  8. در راستای فراهم ساختن امکان استفاده مجدد از تراکنش های پرداخت شده در اخذ استعلام ثبت، با توجه به این که در مواردی پاسخ استعلام های ثبت به دلایلی نظير تغيير تقسیمات کشوری و با حوزه های ثبتی، مغایرت نام و نام خانوادگی، نقص پرونده و غیره به دفاتر اسناد رسمی عودت داده شده و بعد از رفع اشکال، متقاضیان برای ثبت مجدد استعلام نیازمند پرداخت هزینه جدید بودند، مقرر گردید تشخیص این که استعلام مجدد، مشمول هزینه جدید است یا خیر؟ بر عهده سران محترم دفاتر اسناد رسمی گذارده شده و چنان چه به تشخیص ایشان، ثبت استعلام جديد مشمول هزینه مجدد تشخیص داده نشود برای استفاده از تراکنش قبلی از گزینه “پیرو” استفاده شود، ليكن فيلدهای مربوطه مجددا باید تکمیل گردد.

    • خاطر نشان می سازد چنانچه به هر دلیلی اعتبار استعلام ثبت پایان پذیرد، دفاتر اسناد رسمی موظف به دریافت هزینه جدید برای ثبت استعلام ثبت خواهند بود.

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران

آموزش پرداخت استعلام

آموزش نحوه پرداخت استعلام ملک در دفترخانه به روش جدید.

هزینه جدید استعلام برای هر ملک: ۵۶۳,۵۰۰ ریال

آموزش گزارش گیری واریز ۱۰ % کانون

آموزش نحوه دریافت گزارش آمار واریز آنلاین ۱۰ درصد کانون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Solve : *
28 + 6 =


فهرست