گواهی امضا + هزینه امسال + مراحل + مدارک + نمونه گواهی امضا + عکس

  1. خانه
  2. آموزش
  3. گواهی امضا + هزینه امسال + مراحل + مدارک + نمونه گواهی امضا + عکس
گواهی امضا

تعریف

گواهی امضا یعنی یک نفر قصد دارد امضای خودش را نزد دفترخانه گواهی نماید، و دفترخانه تایید کند که امضای مذکور، مربوط به شخص متقاضی است.

 

مراحل

برای اخذ گواهی امضا از محضر ۲ حالت وجود دارد:

  1. شخصی فرم مخصوصی که از یک اداره یا شرکت و یا ارگانی را گرفته و قصد دارد ذیل آن را گواهی کند.
  2. شخصی مستقیما به محضر مراجعه می نماید و تقاضای گواهی امضا می کند.
    • که در این حالت امضا ایشان در فرم های مخصوص دفترخانه گواهی میگردد.

✅ همراه داشتن مدارک شناسایی در هر دو حالت الزامی است.

 

هزینه

هزینه گواهی نمودن هر امضاء
51.700 تومان

 

نکته

  1. متون خارجی ابتدا باید ترجمه شده سپس گواهی گردند.
  2. افراد بی سواد، اثر انگشتشان گواهی میگردد، که در این صورت یک نفر معتمد باید همراه خود داشته باشد.
  3. اسناد مالی از قبیل چک و سفته و… قابل گواهی شدن نیستند.
    • ماده ۱۲ اصلاحی آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی چنین مقرر نموده است: دفاتر گواهی امضا مجاز به تصدیق صحت امضای نوشته های مالی نیستند. مقصود از نوشته های مالی نوشته هایی است که در آن به طور منجز پرداخت وجه نقدی از طرف امضا کننده، تعهد و یا ضمانت شده باشد و یا آن که موضوع گواهی امضا شده عین یا منفعت مال غیرمنقول یا سهام شرکت های ثبت شده باشد.
  4. اسنادی که گواهی می شوند باید عادی باشند. (سند رسمی نباشند)
  5. نوشته تصدیق امضا شده با توجه به ماده ۲۷۵ آیین دادرسی مدنی مسلم الصدور شناخته میشود. 👉 (ماده ۲۰ قانون دفاتر اسناد رسمی)
    • مسلم الصدور یعنی؛ صدور آن از شخص مسلم شمرده شده و می تواند در دادگاه اساس و مبنا قرار گیرد.

 

تصدیق اصالت گواهی امضا

✅ جهت بررسی اصالت صدور گواهی توسط دفاتر اسناد رسمی اینجا کلیک کنید.

📌 جهت تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی با ورود شناسه یکتا و رمز تصدیق که هنگام قبول مدارک به شما تحویل داده شده و یا توسط پیامک به شماره شما ارسال گردیده، اصالت آن را بررسی نمایید.

 

نمونه فرم

از فرم زیر پرینت تهیه نموده و به همراه مدارک شناسایی به نزدیکترین دفترخانه محل زندگی خود ببرید.

گواهی امضا

دانلود فایل word نمونه گواهی A5

در خصوص این مطلب، سوالات خود را فقط زیر این پست در قسمت دیدگاه ها بنویسید.
خیلی زود جواب شما در پاسخ به دیدگاهتان داده خواهد شد.

اشتراک گذاری این پست

نوشته های مشابه

17 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام و وقت بخیر
    هفته گذشته برای تایید گواهی امضا به دفترخانه مراجعه کردم جهت دریافت زمین از بنیاد مسکن و همین مبلغی رو که فرمودید با کارت خوان پرداخت کردم یعنی ۵۱۷۰۰ تومان اما برای تایید صحت گواهی امضای ناظر ساختمان مبلغ ۵۰ هزار تومان به صورت نقدی از من گرفتند و با کارت خوان این کار را انجام ندادند احتمالاً چون ناظر از قبل شناسه یکتا برای گواهی امضا داشته پول رو به جیب خودش زده درسته!

    پاسخ
  • حسین نوبری
    2020/11/18 04:28

    با سلام
    با توجه به اینکه هزینه وکالت رسمی زیاد نیست،
    اما از لحاظ قانونی میخواستم بدونم
    دفاتر رسمی مجاز به گواهی امضا ذیل سند عادی وکالت(وکالت عادی)فروش مال منقول و غیرمنقول میباشند
    🙏

    پاسخ
    • سردبیر
      2020/11/22 16:03

      سلام
      به فرض اینکه بتوانند این کار را هم انجام دهند، آن وکالت نامه قابل استناد در هیچ اداره و ارگانی نیست و وکالت نامه حتما باید به صورت سند رسمی تنظیم گردد.

  • سعید
    2020/11/07 12:29

    سلام و خسته نباشد
    من برای امضا جهت دریافت سندی که اداره زمین شهری جهت سهم الارث میده باید به شهرستان برم. چون کروناست و امکان رفتن نیست، آیا میشه حق امضا را به داداشم که شهرستانه بدم و اینکه هزینه اش چقدر میشه.
    خیلی ممنون

    پاسخ
    • سردبیر
      2020/11/08 19:18

      سلام
      بله می توانید
      هزینه سند وکالت کاری در صورتی که یک صفحه باشد در حال حاضر ۱۲۸۰۰۰۰ ریال می باشد. (تاریخ پاسخ: پاییز ۱۳۹۹)

  • ابراهيم
    2020/08/23 14:14

    سلام
    سهم الارث يكي از وراث به صورت نقد تحويل داده شده منتهي در يك برگه مبلغ دريافتي را نوشته و امضا زده كه تنها بين اعضا خانواده معتبر هست
    آيا مي توان براي جلوگيري از هر گونه مشكل احتمالي در آينده , گواهي امضا دريافت كرد؟
    يا اينكه سند ديگري بايد در دفترخانه تنظيم شود؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2020/08/28 10:52

      سلام
      به محض فوت مورث، وراث مالک ماترک می شوند.
      فلذا برای مورد شما باید تشریفات لازم طی شود.
      (برای مثال اگر پدری فوت کند، به محض فوت پدر، وراث مالک ملک پدری خواهند شد)

  • سلام .من برای کارم هرماه شاید برای پنج بار گواهی امضا به دفتر خونه برم وهزینه بدم راهی هست که هزینه کم بشه

    پاسخ
    • سردبیر
      2020/08/28 10:47

      سلام.
      خیر متاسفانه
      چون هر گواهی امضا شناسه یکتا متفاوتی دارد.

  • با سلام
    ی عرض داشتم آقا من مشکل برام پیش اومده اونم اینکه ی سپرده دارم میخوام از بانک بردارم برگه سپرده ام رو پاره کرده ام و دور انداخته ام الان میگن باید بدی از دفتر ثبت اسناد گواهی امضا رو تایید کنن و بیاری تا ما پولتو بهت بدیم همانطور که شما تو این متن فرمودین گواهی امضایی ک جنبه مالی داشته باشد ممنوع است و هر دفتر خونه میرم امضا نمی کنند لطفا به بنده کمک کنید که چکار کنم ی راه حل بفرمائید

    پاسخ
    • سردبیر
      2020/07/26 06:32

      فرم گواهی امضا را از سایت دانلود بفرمایید و به این صورت پر کنید: “دفتر اسناد رسمی …… احتراماً چون بانک ……… از اینجانب …” سپس به دفترخانه مراجعه کرده و امضای خود را گواهی نموده و به بانک تحویل دهید.

  • سلام
    آیا می‌توان برای وصیت نامه دست نویس خود
    به دفتر خانه مراجعه کرد و گواهی امضای همون وصیت نامه را درخواست نمود ؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2020/07/20 06:19

      سلام
      بهتر است بجای اینکار در همان دفترخانه که قصد گواهی امضا دارید وصیت نامه رسمی تنظیم نمایید.

  • خیلی ممنون
    اما من میخوام یه قرارداد برنامه نویسی ببندم چطور میتونم اینکارو بکنم ؟ اخه گواهی امضا لازم هست
    من چطوری اعتماد کنم که امضا رو درست زده یا نه ؟
    بعد در قرارداد مباحث مالی هم ذکر شده !

    پاسخ
    • سردبیر
      2020/06/15 17:29

      با سلام
      پیشنهاد بنده تنظیم قرارداد در دفترخانه هست بجای گواهی امضا

  • […] از ثبت نام حتماً باید حساب کاربری خود را با گواهی امضا تایید […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Solve : *
22 + 4 =


سیر تا پیاز سیستم ثبت آنی
کلیشه جامع نمونه اسناد
انواع کامپیوتر و تجهیزات دفترخانه
لیست کلیه دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور
تبلیغات دفترخانه ای
Search
Generic filters
فهرست