سند وکالت تام‌الاختیار و جامع و کلی

سند وکالت جامع و تام الاختیار کلی، یک نوع وکالت‌نامه است که به وکیل اجازه می‌دهد که به نمایندگی از موکل خود، کلیه امور مالی، ملکی، اداری، بانکی و غیره را انجام دهد. این وکالت‌نامه معمولاً در مواردی که موکل نمی‌تواند یا نمی‌خواهد خودش این امور را انجام دهد، تنظیم می‌شود. این وکالت‌نامه هم مزایایی دارد و هم محدودیت‌هایی که باید در نظر گرفته شود.

زمان تقریبی برای مطالعه: 14 دقیقه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
148 دیدگاه
سند رسمی وکالت نامه

سند وکالت جامع و تام کلی

سند وکالت تام الاختیار و کلی و جامع یک نوع وکالت‌نامه است که در آن موکل به وکیل خود اختیارات گسترده‌ای در انجام امور مختلف می‌دهد. این وکالت‌نامه معمولاً در مواردی که موکل قادر به حضور شخصی و انجام امور خود نیست، یا می‌خواهد از وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کند، یا به دلایل دیگر به وکیل خود اعتماد کامل دارد، تنظیم می‌شود. این وکالت‌نامه می‌تواند شامل امور مالی، ملکی، اداری، بانکی، بازرگانی، خانوادگی، ارثی و غیره باشد.

وکیل می‌تواند با این وکالت‌نامه به نمایندگی از موکل خود، معاملات، قراردادها، دعاوی، صلح‌نامه‌ها، تعهدات و اقدامات دیگر را انجام دهد. البته این وکالت‌نامه هم محدودیت‌هایی دارد که باید در نظر گرفته شود. برای مثال، وکیل نمی‌تواند با این وکالت‌نامه از موکل خود وکالت بگیرد، یا اموری را انجام دهد که مخالف قانون یا عرف باشد، یا موجب ضرر و زیان برای موکل شود.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره سند وکالت نامه

برای درک بهتر مفهوم سند وکالت کلی تام و جامع، می‌توان به مثال زیر اشاره کرد:

فرض کنید همسری یا فرزندی بخواهد به خارج از کشور مهاجرت کند. او با پدرش به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند و از آنجا سند وکالت جامع درخواست می‌کند. دفتر اسناد رسمی سند وکالتی را تنظیم می‌کند که در آن به تمامی ابعاد امور مختلف اشاره شده است. به عنوان مثال: امور کاری و اداری مانند: تحصیلی، حقوقی، قضایی، بانکی، ملکی و فروش اموالی مانند: ملک، آپارتمان، خانه، سهم الارث و … این موارد نمونه‌هایی از وکالت جامع و تام الاختیار هستند که دفترخانه‌ها به صورت پیش‌فرض در نظر می‌گیرند. موکل می‌تواند با توجه به نیاز خود، مواردی را به این فهرست اضافه یا حذف کند.

برای مثال، اگر موکل خودرویی داشته باشد و بخواهد وکالت تعویض پلاک آن را به پدرش بدهد، باید این مورد را به دفترخانه اطلاع دهد تا در سند وکالت قید شود. یا اگر موکل نخواهد که وکالت فروش آپارتمانش را به پدرش بدهد، باید این مورد را از سند وکالت حذف کند.

بنابراین، ما سند وکالتی با عنوان وکالت جامع و تام الاختیار نداریم و فقط دفترخانه‌ها مواردی را به عنوان پیش‌فرض برای این نوع وکالت در نظر می‌گیرند. پس باید هر آنچه که می‌خواهیم در سند وکالت باشد را به دفترخانه بگوییم تا آن را در سند وکالت بنویسند. و همچنین باید هر آنچه که نمی‌خواهیم را به دفترخانه اعلام کنیم تا آن را از سند وکالت حذف کنند.

هزینه تنظیم سند وکالت جامع

هزینه تنظیم در دفترخانه اسناد رسمی 247,000 تومان

برای هر نفر بیشتر از دو نفر، و یا هر برگه زیادتر از یک برگه، 10,900 تومان به مبلغ فوق اضافه خواهد شد.

اگر فروش ملک هم در سند وکالت باشد هزینه تنظیم آن تقریبا دو برابر خواهد بود.

مدارک لازم

برای تنظیم سند وکالت کلی تام و جامع، علاوه بر کارت هوشمند ملی موکل، باید مدارک مربوط به هر مورد از امور وکالت‌نامه را نیز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید وکالت امور حساب بانکی خود را به وکیل بدهید، باید مدارک حساب بانکی خود را همراه داشته باشید.

نکته و پیشنهاد

ما توصیه می‌کنیم که وقتی سند وکالت کلی تام و جامع تنظیم می‌کنید، حتماً حق عزل را برای خود محفوظ نگه دارید تا بتوانید در هر زمانی آن وکالت را لغو کنید. همچنین به دلیل ماهیت این نوع سند وکالت که اختیارات گسترده‌ای را به وکیل می‌دهد، پیشنهاد می‌شود که فقط به افرادی که با آنها رابطه نزدیکی دارید مانند پدر و مادر و خواهر یا برادر، چنین وکالتی بدهید و از دادن آن به شخص دیگری خودداری کنید.

وکالت تام الاختیار چگونه باطل می‌شود؟

ما پیشنهاد می‌کنیم که برای این نوع اسناد وکالت تام الاختیار، حق عزل را برای موکل در نظر بگیرید. به این معنی که وکالت شما با حق عزل باشد و بلاعزل نباشد. در این حالت، موکل می‌تواند هر زمان که خواست، وکیل خود را عزل و برکنار کند. شرایط عزل و برکناری وکیل و سایر شرایط ابطال وکالت را می‌توانید از این لینک مشاهده کنید. اما اگر وکالت شما بلاعزل باشد، موکل نمی‌تواند وکیل را عزل کند و وکیل باید خودش از وکالت استعفا دهد.

نمونه متن سند وکالت تام الاختیار و جامع

در اینجا یک نمونه از سند وکالت کلی تام و جامع را مشاهده می‌کنید که دفترخانه‌های اسناد رسمی به صورت پیش‌فرض در اختیار دارند. شما می‌توانید با اعلام نیاز خود، مواردی را به این سند اضافه یا حذف کنید. اگر می‌خواهید نمونه‌های بیشتری از سند وکالت کلی تام و جامع ببینید، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

تخفیف!
نمونه اسناد وکالت‌نامه

نمونه سند وکالت نامه

این پکیج یک راهنمای کامل برای تنظیم وکالت‌نامه است که شامل بیش از 250 نمونه سند وکالتنامه در زمینه‌های مختلف…
شناسه محصول: 004
فرمت: فرمت کلیه فایل‌ها به صورت ورد / word و قابل ویرایش می‌باشد
کلیشه: فرمت کلیه فایل‌ها به صورتی تعبیه گردیده که قابل تبدیل به کلیشه دائمی سیستم ثبت آنی باشد
لینک: پس از خرید این محصول لینک‌های دانلود به محض پرداخت موفق، به صورت خودکار و آنی برای شما فعال می‌گردد
تاییدیه: کلیه نمونه سندها مورد تایید می‌باشد و بارها و بارها با این نمونه سندها، در بسیاری از دفاتر اسناد رسمی، تنظیم سند صورت گرفته است.

11,990,000 

سند وکالت تام الاختیار و جامع و کلی

نمونه پیشفرض سند وکالت تام الاختیار و کلی دفاتر اسناد رسمی

مورد وكالت:

  1. تصدي و اداره نمودن و دخالت در كليه امور مالي و حقوقي موكل از هر قبيل که باشد، حتي ارثي و در هر کجا كه باشد از جمله انواع معاملات و نقل و انتقال اعم از خريد و فروش قطعي و قطعي مشتمل به رهن و شرطي و رهني و وثيقه و اجاره استيجاري و معاوضه و مبادله تفكيك و افراز و تقسيم و اقرار و وثيقه و قرارداد و هبه و مصالحه و ساير عقود ناقله و درخواست و اخذ سند مالكيت و المثني نسبت به كليه اموار منقول و غيرمنقول موكل و موروثي آنها در هر نقطه و محل و به هر نام و تحت هر پلاك ثبتي و مشخصاتي كه بوده باشد.
    • اجراي مواد 147 و 148 اصلاح قانون ثبت و حتي موروثي و به هر عقدي از عقود اسلامي از طرف، بنام و براي موكل؛ چه موكل معامل باشد، چه متعامل و چه متعهد باشد و يا متعهدله و با هر شخص حقيقي و حقوقي ولو به خود و به هر مبلغ و مدت و قيد و شرط و تعهد و التزامات و به هر نحو و كيفيت كه خود وكيل مصلحت و مقتضي بداند.
    • پرداخت و دريافت وجوه مربوطه به كليه معاملات و مال الاجاره و هر قبيل ديگر و دريافت و پرداخت مطالبات و ديون موكل و سپرده‌ها از هركس و هر بابت و با هر سر رسيد و هر سند و مدرك اعم از رسمي و عادي و تجاري و تحت هر عنوان و از هر قبيل كه باشد.
    • اسقاط خيارات و تحويل و تحول و قبض و اقباض موارد معامله و فسخ و اقاله معاملات و ابطال اسناد و تبديل تعهدات و تكرار و تجديد اسناد و معاملات و دادن هر نوع تغيير و تصحيح و اصلاح و توضيح و امضا.
    • دريافت وجوه و سپرده‌هاي بنام موكل از صندوق ثبت و دادگستري و بانك و دفترخانه‌ها و ساير اشخاص و وصول مال‌الاجاره و اجرت‌المثل و مال‌الرهانه و غيره از صندوق ثبت و يا هر صندوق ديگري و دريافت اوراق و قبوض از دفترخانه‌ها و تقاضاي صدور و دريافت سند مالكيت و صورت مجلس تفكيكي از اداره ثبت.
    • با حق تقاضاي خلع يد، صدور اخطاريه و اجرائيه براي تمام موارد و نيز جهت تخليه و مال الاجاره و اجرت المثل و باقيمانده بها و نيز حق درخواست تعديل مال الاجاره و تعقيب آن در هر مقام
    • با حق صلح و سازش و ارجاع به داور و كارشناس و حق اعتراض به نظريه داور و كارشناس و تعقيب كليه عمليات و عمليات اجرائي تا حصول نتيجه نهائي و اجرا آن با حق تقاضاي توقيف اموال و توافق در تقسيط و ختم پرونده
  2. انجام كليه كارهاي بانكي موكل از هر قبيل در نزد هريك از بانك هاي مجاز كشور و موسسات مالي اعتباري
    • با داشتن حق باز نمودن و بستن هر نوع حساب در نزد هر يك از بانكها و موسسات مالي و اعتباري
    • پرداخت و دريافت وجوه از حساب هاي جاري و پس انداز و سپرده ثابت و بلند مدت و كوتاه مدت و قرض الحسنه و حسابهاي ارزي و حساب جاري
    • امضا و صدور چك و سفته و برات و هر نوع اوراق بانكي ديگر و ظهر نويسي آنها و وصول وجه چك و سفته و برات و هر نوع سند ديگر
    • اخذ دسته چك و همچنين تقاضا و اخذ هرگونه وام و اعتبار از كليه بانكهاي مجاز و موسسات مالي و اعتباري كشور به هر مبلغ و به هر شرط و تعهدي كه وكيل صالح بداند
    • به رهن و وثيقه قرار دادن املاك موكل و نيز مرتهن و دادن وكالت بلاعزل به وام دهنده جهت وصول مطالبات خود و استيفاي منافع در قبال وام پرداختي
  3. تاسيس و انحلال هر نوع شركت به نام و از طرف موكل با هر سرمايه و به هر منظور و با هر شرط و تعهد كه باشد
    • قبول هر نوع سمت و مديريت در شركتها و نيز خريد و فروش و اخذ سود هر نوع سهام شركتها و بانكها و كارخانجات، از هر شخص و به هر شخص و نيز در بورس اوراق بهادار و به هر نحو و شرط و به هر مبلغ كه خود وكيل صلاح بداند.
    • همچنين اخذ سود سهام موكل در شركت ها و بانك ها
    • با حق مراجعه به اداره ثبت شركت‌ها و نيز با حق حضور در جلسات مجامع عمومي عادي و فوق العاده شركت‌ها و اتخاذ هر نوع تصميم و انشا راي و قبول سمت و استعفا از سمت و حضور در جلسات هيئت مديره و انشا راي و امضا ذيل صورت جلسات در تمامي موارد و مجامع و هئيت مديره و ثبت آنها در اداره ثبت
  4. حق مراجعه به هر يك از گمركات ايران و انجام كارهاي گمركي موكل اعم از اینکه صادراتي باشد و يا وارداتي
    • ترخيص و پاساوان كالا
    • پرداخت حقوق و عوارض گمرگي
    • استرداد وجوه اضافه پرداختي و ترخيص و تحويل گرفتن اجناس و كالاها و گشايش اعتبار اسنادي
    • با حق مراجعه به ادارات پست و دريافت پاكتهای پستي و امانات پستي و غيره
  5. تقاضا و دريافت هرنوع پروانه ساختماني و آپارتمان و تحويل ساختمان و دريافت پايان كار ساختمان و يا گواهي ساختماني و يا گواهي عدم خلاف و مجوز تخريب و هر نوع گواهي ديگر در این خصوص و نقشه و همچنين تقاضا و اخذ هرنوع مصالح ساختماني و نيز حق انعقاد هر نوع قرارداد ساختمان با هر كيفيت و كميت و تعيين مهندس ناظر و مهندس محاسب
  6. مراجعه به هريك از ادارات و شركت‌هاي آب و برق و تلفن و گاز و تقاضا و دريافت هرچند رشته انشعاب آب، برق و گاز و تلفن و امضا قرارداد و تعهدنامه و اخذ هرنوع گواهي و تصفيه حساب و مدارك و باز پس گرفتن وام و وديعه هاي مربوطه
    • و خريد و فروش تلفن و تلفن همراه و ساير انشعابات
  7. اجاره نمودن صندوق امانات در نزد هريك از بانك هاي مجاز كشور و امضا اجاره‌نامه و تعهدنامه و نيز فسخ اجاره نامه و استفاده از صندوق امانات بانكي موكل با اختيار تام و عام به هر شماره و نزد هريك از بانك‌هاي كشور در محتويات آن با ميل خود دخل و تصرف نمايد.
    • به طور كلي اختيار وكيل در كليه موارد عين اختيارات موكل و امضا وي در حكم امضاي موكل مي‌باشد.
  8. وصول هرنوع مطالبات موكل به هر مبلغ و هر نوع سند و مدرك
    • دريافت مرتب و متوالي و مكرر حقوق و مزاياي بازنشستگي موكل
    • همچنين دريافت بن عيدي و هرنوع مزاياي ديگر از ادارات مربوطه و يا از حساب‌هاي بانكي نزد هريك از بانكهاي كشور به هر شماره حساب و به هر طريق و نحوي كه وکیل صلاح بداند
    • امضا اوراق و اسناد مربوطه و دادن رسيد
  9. مراجعه به تمامي وزارتخانه‌ها، ادارات و موسسات و سازمانها و شركتها و نهادها و شوراها اعم از دولتي و وابسته به دولت و غيردولتي و مقامات صلاحیت‌دار و كليه نهادهاي انقلابي و دادسراها و دادگاه هاي عمومي و انقلاب و اجراي احكام جزائي و حقوقي و اجراي ثبت و كليه ادارات دارايي و كميسيون مالياتي و دارايي و حل اختلاف و اخذ كد اقتصادي و مراجعه به شهرداري و ادارات نوسازي و شهرسازي و سازمان زمين شهري و كميسيون هاي هفت نفره و كشاورزي جنگلباني و مراتع و منابع طبيعي و ادارات ثبت و عمران روستائي (دانلود شده از وبسایت محضرچی)
    • و امضا هرنوع تقاضا و صورتجلسه و سند و دريافت هرنوع مفاصاحساب و گواهينامه و حل و فصل و انجام هر امري كه به نحوي از انحا به موكل مربوط باشد، بدون استثنا و ادا توضيحات با حق اعتراض و تقاضاي تجديد نظر و تعقيب جريان پرونده در تمام مراحل رسيدگي با حق توافق در تقسيط
    • و سپردن هر نوع تعهدات و درخواست و اخذ گواهي ماليات برارث و انجام كليه تشريفات لازم در اين رابطه
  10. مراجعه به اداره ثبت احوال و كليه دواير و ادارات تابعه جهت تعويض و تقاضا و اخذ شناسنامه و كارت هوشمند ملي اعم از اصل و المثني بنام و براي موكل و سپردن تعهدات لازم و تنظيم استشهاديه و گواهي امضا مربوطه
  11. مراجعه به اداره راهنمائي و رانندگي و واحدهاي شماره گذاري و تعويض پلاك و كليه دواير و ادارات تابعه جهت فروش و فك و تعويض پلاك وسايل نقليه موتوری موكل بنام هر شخص حقيقي و يا حقوقي
    • و نيز تقاضا و اخذ پلاك جديد بنام و براي موكل برای وسايل نقليه موتوري خريداري شده
  12. مراجعه به مراجع انتظامي از جمله اداره گذرنامه و دفاتر خدماتي پليس +10 و دولت الكترونيک جهت تقاضا و اخذ اصل گذرنامه و يا المثني و يا تمديد گذرنامه به نام و براي موكل و سپردن تعهدات لازم در اين خصوص
  13. اقامه دعوي و جوابگويي از دعاوي حقوقي و جزائي در هر موضوع و به هر خواسته از طرف هر شخص اعم از حقوقي و حقيقي و دفاع و انجام امور مربوطه در نزد مقامات شرعي و قانوني در تمام مراجع اعم از دادگستري و دادياري‌ها و دادگاه‌هاي صلح مدني خاص و حقيقي جزائي و در تمام مراحل از بدوي و تجديد نظر و پژوهشي و يا فرجامي و ديوان عالي كشور و كليه مقامات قضائي اعم از دادسراهاي انقلاب و عمومي و كميته‌ها و ساير نهادهاي انقلابي و ارگان‌هاي انتظامي و اجرائي
    • و اداي توضيحات و تعقيب عمليات تا صدور احكام قطعي و اجرا آنها
    • با حق صلح و سازش و رجوع به داوري و كارشناسي و تعيين داور و كارشناس
    • ادعاي اعسار و قبول و يا رد سوگند و نيز اعتراض به آرا آنان
    • و تقاضا و اخذ گواهي انحصار وراثت و ماليات بر ارث و كليه اقداماتي كه لازم براي انجام اين امور مي‌باشد.

به طور خلاصه وكيل از طرف موكل در امور ياد شده مربوط به موكل داراي اختيارات تامه و مطلقه و بدون قيد و محدوديتي مي‌باشد و مختار در انجام هر امري از طرف موكل است.

حدود اختيارات:

  • وكيل نامبرده از طرف موكل با حق توكيل به غير ولو كرارا جزئا يا كلا و گرفتن وكيل دعاوي و عزل و نصب وكلاي نامبرده داراي اختيارات تام و تمام بوده و عمل و اقدام و امضاي وكيل در انجام موارد فوق به منزله عمل و اقدام و امضاي موكل شناخته شده و نافذ و معتبر مي‌باشد.
بیشتر بدانید:
وکالت
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

148 دیدگاه. Leave new

  • سلام من وکالت جامع بلاعزل از شوهرم دارم حالا که شوهرم خیانت کرده و به من گفته تورا نمی خواهم ایا می توانم وکالتا به خودم حق طلاق بدهم و سپس طلاق بگیرم یا اینکه وکالت طلاق باید مخصوص و جداگانه باشد

    پاسخ
    • اگر در همان وکالت حق طلاق به شما داده شده باشد میتوانید. اگر نه باید وکالت جداگانه ای تنظیم شود

      پاسخ
  • سلام! آیا برای وکالت دادن به شخصی، حضور طرفین لازم است یا شخصی که میخواهد وکالت را بر عهده بگیرد، با جعل امضای موکل میتواند وکالت بگیرد؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من زیر 18 سالم ایا پدرم میتونن بهم وکالت تام بدن؟!

    پاسخ
  • سلام
    من میخام یه وکالت از پدرم داشته باشم که فقط امور حقوقی و قضایی و بانکی و اداری و خرید رو بتونم از طرف ایشون انجام بدم.
    باید وکالت تام بگیرم و قید فروش رو ننویسیم یا نه راهی دیگه داره .

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من شوهر صیغه ای داشتم حالا یک فرزند دارم
    که با خودم زندگی می‌کند ..چگونه باید وکالت تام الختیار فرزدم را بگیرم ..وچه مدارکی لازم است برای وکالت تام

    پاسخ
  • سلام،چندسال پیش بدلایل مشکلاتی خودروبنام فرزندم زدم ایشون ازدواج کرد وخواستم تعویض پلاک کنم وبدلایلی دست‌کوپ،تعویض اتاق مهرباطل،راروی،برگ سبززد،حالافرزندم مسافرت خارج ازکشور دارد پلاک بنام فرزندمی باشد چه وکالتی بنویسم فرزندم مهلت سه ماهه برای پلاک میگذارد،درصورتیکه تعویض پلاک قبول نمی‌کند ومیخوام خودروی من به دستم برگرده

    پاسخ
  • سلام ..من میخواهم از پدرم وکالت بگیرم که چه در قید حیات باشد یا نباشد تمام اختیارات فروش اموال در اختیار من باشد و من تصمیم بگیرم .چه نو وکالتی باید بگیرم
    با تشکر

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخير ايا براي وكالت دادن فروش مربوط به خانه اسناد و مدارك مربوط به اداره دارايي و ماليات فرستاده و مربوط ميشود يا در دفتر خانه
    شرايط وكالت بلاعزل ميفرماييد

    پاسخ
    • خیر فقط در مرحله انتقال قطعی استعلام دارایی و ثبت و… گرفته میشود

      پاسخ
    • سلام خسته نباشید پدرم سنشون خیلی بالاست و نمیتونه بیاد محضر واکالت تام بده آیا میتوانم در داخل خونه بهم وکالت بده؟قانونی هست

      پاسخ
  • سلام . اگر از پدرم وکالت تام بگیرم . و بر فرض اتفاق بدهی بالا بیارم . آیا طلب کاران می توانند درخواست مبلغ بدهی را از حساب ها و اموال پدرم در دادگاه کنند؟؟؟؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من میتونم از پدرم وکالت تام بگیرم برای خرید زمین مسکونی ولی پایان خدمت ندارم

    پاسخ
  • محمدرضا اثناعشری
    چهارشنبه | 2023/03/29 | 02:47

    سلام من میخوام به دخترم وکالت بدم که دنبال کارهای انحصار وراثت پدرم برود لطف میکنین بفرمایین چه وکالتی باید بدم ممنون

    پاسخ
  • سلام ایا با وکالت تام الاختیارمیتوان در دفترخانه سند خرید ملک را امضا نمود

    پاسخ
    • سلام
      بله

      پاسخ
    • شوهر من می خواهد وکالت بدهد برای کارتها و دسته چک و امور اداری .ایشان جانباز هستند چه نوع وکالتی باید بدهد

      پاسخ
      • انجام امور بانکی و اداری
        از سردفتر مشاوره بگیرید حتما
        دقت شود که بانکها وکالت کلی را به سختی میپذیرند لذا به شماره حساب در وکالتنامه حتما اشاره شود

  • سلام خسته نباشید.من وکالت تام الاختیار دارم و کارت عابر بانک وقتش تموم شده تو وکالت نامه قید نشده تعویض کارت و من تو اون حساب پول دارم ولی تو وکالت نامه قید شده که میتونم از حساب پول برداشت کنم.آیا من بزم بانک از اون حساب میتونم پولو برداشت کنم؟

    پاسخ
  • زهرا دهقان
    شنبه | 2023/02/11 | 19:13

    سلام.بنده وکالت تام دارم وقت کارت عابر بانک تموم شده میخوام تعویض کنم .آیا تو وکالت نامه باید قید بشه تعویض کارت یا خیر؟

    پاسخ
    • بله
      البته به بانک مراجعه کنید اگر سختگیر نباشند ممکن است قبول کنند به شرطی که در واکت انجام کلیه امور بانکی ذکر شده باشد

      پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      من مدت یکسال خانه رو رهن کامل کردم. قبل از اتمام قرارداد نیز اقدام به تخلیه کردم و اظهارنامه هم برای صاحب خانه رد کردم. تا موعد پایان قرارداد هم صبر کردم. ایشان از تحویل گرفتن طبق برگه مشاوراملاک امتناع می‌کند و مواردی اضافه برآن را طلب می‌کند.و اظهار می‌کند مبلغ ودیعه رو به حساب دادگستری میریزم.
      ازآنجا که من مسافر هستم برای حضور پدرم برای حل مسله چه نوع وکالتی باید بدهم؟

      پاسخ
      • وکالت انجام امور اجاره و در صورت نیاز مراجعه به دادگاه و در آخر دریافت مبلغ ودیعه از موجر

  • حسین طالعی
    شنبه | 2023/02/11 | 09:47

    در صورت اخذ وکالت تام ازدختری که باکره نیست میشه بدون اذن پدر عقدش کرد

    پاسخ
  • سلام وکالت کامل مدت خاصی هست یا مدام العمر هم میتوان وکالت داد؟

    پاسخ
  • سلام آیا در وکالت جامع می بایست نام و شماره جواز کار را نوشت که وکیل با آن بتواند به کسب و کار بپردازد یا اگر نوشته نشود وکیل حق کسب و کار با آن جواز را دارد یا خیر ؟؟ آیا فقط در امور وکالت جامع وکیل است. و آیا وکیل می‌تواند به جای موکل بدون اشاره به وکالت نامه از موکل عقد قرارداد با استناد به جواز های کاری موکل بکند.

    پاسخ
    • توضیحات بالا را با دقت بخوانید
      در وکالت باید به تمام مواردی که مدنظر شماست حتما اشاره شود

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر من یک آپارتمان خریدم که به دلیل آماده نبودن استعلام مالیاتی در روز محضر مجبور شدم وکالتی به نامم بزنم الان فروشنده میگوید مالیات را پرداخت کرده ولی چون استعلام زمانبر است مدارک را از محضر فعلی بگیریم و ببریم محضری که اداره مالیات معرفی کرده سند قطعی بزنیم آیا این کار مشکل حقوقی یا مالیاتی ایجاد نمی کند ؟

    پاسخ
  • باعرض سلام وقتتون بخیر
    مغازه ای که وکالتی به نام میخوره تام الاختیار
    آیا نیاز هست کد رهگیری گرفته شود
    وبرای به نام زدن سند چه مراحلی رو باید طی کنه آیا بنچاق ملک تجاری لازمه

    پاسخ
    • نیاز به مراجعه به بگاه نیست و مستقیما از طریق دفترخانه اقدام به انتقال کنید

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من برای ادامه تحصیل میخواستم به کشوری دیگه برم و بهم گفتن بهتره که به خانوادت وکلات تام الاختیار بدی که اگر نیاز به گرفتن مدرکی و کار اداری بود خانوادت بتونن این کار رو برات انجام بدم
    برای انجام این کار من باید به وکیل مراجعه کنم یا برم دفترخونه ؟ لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
  • آیا دفترخانه دار از کسی که وکیل ما می شود هم مدرکی می خواهد؟

    پاسخ
  • سلام
    چگونه می‌توان به «کل نمونه اسناد وکالت که می توان در سند وکالت جامع و تام الاختیار اضافه نمود» دسترسی داشت. مادر من که خارج از ایران زندگی میکنند قصد دارند وکالت جامع و تام‌الختیار به من بدهند. متن آن را نیاز دارند تا در کنسولگری برای رسمی کردن آن اقدام کنند.

    پاسخ
  • سلام ببخشید هر دو طرف باید برای دادن وکالت در محضر حضور داشته باشند ؟ مثلا همسر من ایران باشه می تونه تنهایی در محضر به من وکالت برای کارهایی در ایران رو بده یا خیر باید هردو حضور داشته باشیم ؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر پدرم درخواست اثبات مالکیت کرده و من وکالت تام دارم میخواستم بدونم میتونم جای ایشون در دادگاه حاضر بشم

    پاسخ
    • خیر
      وکیل رسمی دادگستری فقط میتونه

      پاسخ
    • درود
      من از مادرم وکالت تام دارم میخوام از دوتا برادر هاش ک حق ارثیه مادرم را بیشتر از ۳۰ سال است ک دستشون هست شکایت کنم آیا میتونم از طرف مادرم ک وکالت دادن بهم در دادگاه حضور داشته باشه؟

      پاسخ
  • سلام وقت بخير
    ايا امكان دادن وكالت تام الاختيار بلا عزل به همسر امكان دارد؟

    پاسخ
  • من خارج از ایران هستم
    و مشکلی پیش آمده که نیاز دارم تلفنی مطرح کنم چون خیلی پیچیده است
    چگونه میتونم با شما تماس بگیرم؟

    پاسخ
  • با سلام
    بنده بجای وکالت کاری در چندین موارد کار اداری وکالت تام الاختیار دادم به شخصی و فردای آنروز وکالت راعزل نمودم
    آیا با توجه به اینکه وکیلم را عزل کردم ایشان میتواند با برگ وکالتنامه ای که در دستش دارد در بانک و یا ثبت احوال و یا ثبت اسناد از طرف بنده کاری رو انجام دهد یا خیر
    یا بهتر بگویم بانک و یا موسسات و یا ثبت اسناد و ثبت احوال علاوه بر برگ وکالتنامه وکیل آیا استعلامی میگیرند که متوجه شوند این وکالتنامه باطل شده؟؟؟

    پاسخ
  • بنفشه بهرامی
    یکشنبه | 2022/09/18 | 14:27

    سلام
    مادر من میخواست از منزل به من وکالت کاری بده ، میخواستم بدونم همه دفترخونه ها این کارو انجام میدن ؟ و اینکه هزینه اش چقدر میشه ؟

    پاسخ
  • ﺑﺎﺳﻼﻡ ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ ﭘﺪﺭﻡ ﺑﺎ ﺑﺮاﺩﺭﺵ و ﺩﻭﻧﻔﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﻛﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮ ﻣﻴﺸﻮﻧﺪ ﺣﺪﻭﺩ 30 ﻫﻜﺘﺎﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻛﺸﺎﻭﺭﺯﻱ ﻃﺮﺡ ﻃﻮﺑﺎ اﺯ ﻃﺮﻑ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﺸﺎﻭﺭﺯﻱ ﺑﻪ اﻧﻬﺎ ﺩاﺩﻩ ﺷﺪ و ﺳﻨﺪ 30 ﻫﻜﺘﺎﺭ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮ ﺯﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﺮاﺩﺭ ﭘﺪﺭﻡ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ ﭘﺪﺭﻡ و ﻳﻚ ﻧﻔﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﻛﻪ ﺑﻴﺴﻮاﺩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺷﺮﻳﻚ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺭﻭﻱ ﺯﻣﻴﻦ اﻧﻬﺎ ﺭا ﺑﻪ ﻣﺤﻀﺮ ﺑﺮﺩﻩ ﺗﺎ ﻭﻛﺎﻟﺖ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﮕﻴﺮﺩ ﺑﺮاﻱ اﻧﺠﺎﻡ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺯﻣﻴﻦ اﺯ ﺑﻴﺴﻮاﺩﻱ ﭘﺪﺭﻡ و ﺣﺲ ﺑﺮاﺩﺭﻱ ﻭﻛﺎﻟﺖ ﺑﻼﻋﺰﻝ و ﻭﻛﺎﻟﺖ ﻓﺮﻭﺵ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺯﻣﻴﻨﻬﺎﻱ ﭘﺪﺭﻡ و ﻳﻚ ﻧﻐﺮ ﺷﺮﻳﻚ ﺩﻳﮕﺮ ﺭا ﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﻳﻚ ﺭﻳﺎﻝ ﻫﻢ ﻧﺪاﺩﻩ ﺑﻪ ﭘﺪﺭﻡ و ﺷﺮﻳﻚ ﺩﻳﮕﺮﺷﺎﻥ اﻻﻥ ﻫﻢ ﻣﻴﮕﻪ ﭘﻮﻟﻲ ﻧﻤﻴﺪﻫﻢ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﻫﺎ اﻳﺎ ﻣﺎ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﻛﻨﻴﻢ ﺣﻖ ﻣﺎ ﺩاﺩﻩ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺧﻮاﻫﺶ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﺭاﻫﻨﻤﺎﻱ ﻛﻨﻴﺪ ﺧﺪاﻭﻧﺪ اﺟﺮﺗﺎﻥ ﺩﻫﺪ

    پاسخ
    • بله با پیگیری میتونید تمام حقتون رو به قیمت روز دریافت کنید
      با وکیلی مجرب مشورت کنید

      پاسخ
  • ممنون از سایت خوبتون لطفا مخارج وکالت تام الاختیار در خصوص انصار ورثه که تعداد ورثه یازده نفر میباشند در دفتر خانه چقدر می باشد

    پاسخ
  • سلام وقت بخير ممنون از سايت خوبتون
    يه سوال داشتم مبلغ برداشتي با وكالت نامه تا چه مبلغي مجاز به برداشت از حساب است ؟ مثلا من الان وكالت برداشت از حساب ٥٠٠ ميليون توماني دارم بانك ميگه مبلغ بالاست ما نميتونيم جابجا كنيم بايد حكم قضايي باشه

    پاسخ
    • بعضی وقتها بانک ها از ترس اینکه نکند مشکلی پیش آید ایراداتی میگیرند و کاری نمیشود کرد متاسفانه

      پاسخ
    • علی خزایی
      شنبه | 2022/12/17 | 18:24

      به نام خدای مهربان
      با سلام، عرض ادب، احترام، وقت بخیر و خدا قوت، برادر بزرگ من در ۱۳ تیر سال جاری در یکی از بیمارستان های تهران فوت کرد و در قطعه ۳۰۳ بهشت زهراء تهران به خاک سپرده شد، ورثه طبقه اول او شامل همسر دائمی، دو دختر، دو پسر و مادرم هستش به خاطر اینکه مادر متوفی را از ارث محروم کنند توسط یکی از دخترانش انحصار ورثه پنهانی صورت گرفته، تاریخ تنطیم انخصار ورثه هم ۱۲/ ۰۶ سال جاری هستش نیاز هست مادر متوفی هم جداگانه اقدام به تنطیم دادخواست انحصار ورثه کند یا خیر؟ – پیشاپیش ممنون از راهنمایی تون

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر.مادرم ساکن خارج از کشور هستند و میخواهند وگالت تام به بنده برای انجام امور داخلی بدهند.برای فروش و یا انتقال اموال موروثی از پدربزرگم لازمه بندی اضافه شه توی وکالت نامه؟

    پاسخ
    • بله از کنسولگری یا هرجایی که وکالت رو براتون تنظیم میکنه درخواست بدید که راهنماییتون کنند در این مورد

      پاسخ
  • با سلام پدرم قطع نخاع شده است و خانواده تصمیم گرفته شده که بنده سرپرستی و عهده کل اموال به دست بگیرم چطور می‌توان بدون اینکه پدرم از جای خود جابجا شود راحت وکالت گرفت

    پاسخ
  • با سلام.پدرم چند روز پیش فوت کرده و من میخوام ماشین او را به نام خود بزنم مراحل اداری آن به چه صورت است؟ به صورت قدم به قدم

    پاسخ
  • سلام آیا کسی که وکالت تام داده ‌منزل فروخته میتونه بعد فروخته شدن دوباره ادعا برگردوندن مال بکنه و قرارداد سوری بدون شاهد نشون بده

    پاسخ
  • پدر بزرگ و مادر بزرگ من می‌گویند ما از سهم ارث مادر شما ،سهمی نمیخایم
    چه مدرکی یا چطور میتونم قرارداد محکمی بین خودمون نوشته بشه که ادعای اونا ثبت بشه ؟

    پاسخ
    • اگر مادر شما فوت شدند اونها الان مالک سهم الارث خود هستند و باید در دفترخانه به شما انتقال دهند

      پاسخ
    • سلام من میخواهم وکالت کاری چند ساله به برادرم بدهم برای ملک کشاورزی که بعد ازفوت پدرم بجا مانده چیکارکنم ضررنکنم وتوی وکالتنامه چی قید کنم

      پاسخ
      • دقت کنید که حق عزل وکیل داشته باشید
        وکالت را فقط درخصوص امور کاری و اداری بدهید
        تاریخ انقضا برای وکالت قراردهید که در تاریخ مشخص شده خود به خود منقضی شود و نیاز به کار دیگری نباشد
        متن را کامل و با دقت بخوانید و موارد اضافه را بگویید که حذف کنند چون معمولا دفاتر اسناد از یک نمونه برای همه استفاده میکنند
        در آخر حتما از سردفتر مشورت بگیرید

  • سلام ،وقت بخیر مادر ما فوت شده ما ۲ خواهر تنی هستیم که پدرمان هم فوت شده ،یک برادر ۱۵ ساله دارم از پدر ناتنی هستیم و پدرش زنده است
    الان برای انجام کارهای ورثه ای این برادر من میتونه به من که خواهر بزرگتر هستم وکالت تام بده؟

    پاسخ
  • سلام پدرم در زندان هستن قبل از زندان ضامن شخصی شدن و جلوی حقوقش رو بستن الان من که فرزند دخترشان هستم میخواهم وکالت بگیرم که دنبال باز کردن حقوق شون برم چگونه باید اقدام کنم

    پاسخ
  • سلام و عرض ادب من پدرم یه دستگاه خودرو سواری داخل پارکینگ داره که کارای قضایی رو انجام دادم ولی الان پدرم مریضه چه وکالتی بگیرم که بتونم ماشیت رو ازاد کنم و تحویل بگیرم

    پاسخ
  • پوریا پارسایی
    چهارشنبه | 2022/06/08 | 19:39

    سلام و درود
    آیا شخص ممنوع المعامله می تواند وکالت کاری برای دریافت وجوه از سازمان ها و شرکت ها را بدهد . منظور یک وکالت تام الاختیار است که در آن قید شده باشد برای دریافت مطالبات از شرکت آب و فاضلاب

    پاسخ
  • با سلام . من پدرم به دلیل بیماری که دارن امکان راه رفتن و خارج شدن از منزل رو ندارن به همین خاطر کلیه مسائل حقوقی و مالی ایشون هم به مشکل خورده و به همین خاطر ما میخوایم ایشون به مادرم یه وکالت تام بدن که پیگیر کاراشون باشن و چون امکان مراجعه حضوری به دفترخانه رو ندارن میخواستم بدونم دفترخانه ای هست که بتونه این خدمات رو در منزل انجام بدن

    پاسخ
  • سلام.دوست من در خارج از کشور هست و میخواد وکالت تام به من بده و دوستم اتباع هست ولی پاس و ویزای انگلیسی دارد شهروند انگلیسی هست من خودم ایرانی هستم، ایا میتواند از اونجا به من وکالت تام بدهد؟؟

    پاسخ
  • اگر کسی خارج از کشور باشد و با من هیچ نسبتی نداشته باشد فقط با هم دوست هستیم میتواند از اونجا به من ک در ایران هستم وکالت تام بدهد؟؟

    پاسخ
  • سلام، من پدرم مدتی ست فوت شدن، برای برداشت پول های ایشان در بانک ها ورثه میهواهند به یک نفر وکالت بدهند، نه نفر ورثه به یکی از فرزندان، اول اینکه وکالت ماری باید بدهند یا جامع و اینکه هزینه آن وقدر میشود حدودا!؟ آیا نه تا ۱۲۸هزار تومن باید پرداهت گردد یا …؟

    پاسخ
  • سلام من ماشین خریدم وکالت تام گرفتم از طرف فروشنده
    برا پلاک صحبت کردم گفته لازم ندارم میتونم پلاک و بنام خودم بزنم
    یا ن بنام من نمیخوره

    پاسخ
  • با سلام ،اگر از پدرم وکالتنامه بگیرم بوسیله آن میتوان بجای او دردادگاه حاضر شویم. یا حتما وکیل دارای پروانه دادگستری می خواهد.

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر ، بردارم مهاجرت کردند الان میخواهند به من وکالت جامع بدهند برای کارهای اداری مثل : امور بیمه ای عمر ، امور بانکی ، خرید وفروش ملک و… اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید که در متن وکالت دقیقا چی باید قید شود. متشکرم

    پاسخ
  • با عرض سلام‌و‌خسته نباشید
    میخواستم یه وکالت بدم به مادرم در خصوص فروش آپارتمانم‌ چه نوع وکالتی باید بدم و‌هزینش چقدره؟

    پاسخ
  • باسلام
    تنظیم وکالت نامه ای که همسرم وکالت بده تمام اموال خودش را بعد از مرگ به من واگذار کنه و پدر و مادرش حقی از مال او نداشته باشند امکان پذیر هست؟
    ممنون از شما

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم من میخوام به پدرم در مورد یک سند ملکی که به نام خودم هست وکالت بدم . ایشون تو یک شهر دیگه هست آیا با داشتن کارت ملی و شناسنامه ایشون بدون حضورشون میتونم برم دفتر خونه در مورد این سند وکالت بدم به ایشون

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    برا گرفتن وکالت تام الختیار از کسی بابت ملک و ماشین چه مدارکی شناسایی رو باید ببرم دفتر خانه

    پاسخ
    • همانطور که توضیح دادیم وکالت تام باستثنا وسایل نقلیه است و برای وسایل نقلیه باید وکالتی جدا تنظیم شود
      برای وکالت تام: فقط کارت ملی کافیست
      برای وکالت ماشین: اینجا کلیک کنید

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    اگه کسی مهاجرت کرده به خارج از کشور اونجا اسم دیگری داشته باشه و الان در ایران بخواد وکالت تام به یکی از افراد خانواده مثلاً برادرش بده باید چیکار کنه؟ میشه به من مشاوره و کمک بدید

    پاسخ
  • روح الله قاسمی زاده
    دوشنبه | 2021/11/15 | 17:17

    با سلام.چنانچه وکالت تام از طرف پدرم در خصوص دعاوی مربوط به ارث .میتوانم هم درحدود اقامه دعوا در کلیه مراحل دادرسی و متعاقبا منجر به نتیجه گردید این حق را دارم که خودم حق ارث را دریافت کنم

    پاسخ
    • اگر در وکالت چنین اختیاری برای شما در نظر گرفته شده باشد، بله
      متن وکالت باید بررسی شود

      پاسخ
    • سلام
      من تو شهر تبریز زندگی میکنم و تو دانشگاه تهران یک نامه ای برای اینکه وکالت بگیرم برای یکی از بستگانمون که تو تهرانه تا بره ناممو بگیره چه مدارکی نیازه؟؟

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر…لطفامنوراهنمایی کنید ممنون میشم…قطعه زمینی درشمال ازپدرم که فوت شدن موجود می‌باشد:::پدرم در۳۴سال پیش بعلت بیماری که داشتن دروصیتنامه گفتن که زمین بعدازفوتم به همسرم برسد،الان برای زمین مشتری پیداشده وبرادرم ازمن خواستن به محضرخانه برم ووکالت فروش زمین به نامش بگیرم وگفتن تووکالت نامه قیدشودفروش زمین وواریزشدن حق الارث درکارت بانکی،،،که شماره کارت بانکی بنام خودم باشدهم گفتن تووکالت فروش بیارم که به این کارت واریزشود…یعنی فروش زمین ازحق الارث من به شرط واریز پول به این شماره کارت بانکی ازطریق خریدار زمین///اول اینکه وصیت پدرم که زمین رابه مادرم دروصیتنامه بخشیدن باطل شده است؟واین حق وکالتی که بمن گفتن انجام بدم مشکلی ندارد؟ممنون میشم تاقبل از اینکه ساعت اداری تموم نشده جواب بدید

    پاسخ
    • سلام
      اول اینکه پرونده شما باید به طور دقیق بررسی شود، و میتوانید از دفترخانه ای که به آنجا مراجعه میکنید درخواست بررسی پرونده را بکنید.
      دوم اینکه ما همیشه گفته ایم که اگر احساس میکنید ممکن است با دادن وکالت هرنوع مشکلی برای شما پیش آید بهتر است خودتان یا از طریق وکیل پایه یک دادگستری اقدام گردد.

      پاسخ
  • سلام پدرم فوت کرده و یک خونه داره ک کنتره برقش ب نامه پدرم هست این خونه هم ماله خودمه الان من میخوام وکالت از برادرم بگیرم باید چکارا انجام بدم

    پاسخ
  • سلام،آیا امکان دادن وکالت تام بدون حضور وکیل قابل تنظیم می باشد؟ منظور این است که فقط خودم که میخواهم وکالت تام بدم سند را تنظیم کنم برای روزی که نیاز شود سند تام را به وکیل تحول دهم.

    پاسخ
    • بله، بدون حضور وکیل هر نوع سند وکالتی را می‌توان تنظیم و امضا کرد.
      اما دقت کنید که وکیل هر زمان می‌تواند به دفترخانه مراجعه کند و وکالت را بدون نیاز به اجازه شما دریافت کند.

      پاسخ
  • سلام دوتا سوال داشتم من میخوام وکالت بگیرم برای فروش مغازه از پدرم باید ب شهرداری هم مراجعه کنم
    وسوال بعدی وکالت تام بگیرم یا برای مغازه

    پاسخ
  • سلام. مادر من قصد دارند که برای کلیه امور اداری و رهن و خرید و فروش و… به دخترشون(بنده) وکالت بدن و میخوان که بعد از فوتشون اموالشون به صورت نصف نصف بین دختروپسرشون تقسیم شه نه ۱به۲. آیا امکان این کارهست؟ وباید چه سندی در این باره تنظیم شود؟

    پاسخ
    • سلام
      وکالت بعد از فوت باطل می شود.
      می توانند وصیت کنند ولی به شرطی که وراث به نصف کردن اموال توافق کنند بعد از فوت
      اگر بیم آن می رود که ممکن است توافق نکنند، بهتر است صلح عمری تنظیم شود.
      برای اطلاع از شرایط صلح عمری به لینک زیر مراجعه کنید:
      https://mahzarchi.ir/education/8378/

      پاسخ
  • سلام آیا امکان تنظیم وکالت تام درباره ی خودرو هست یاخیر؟
    میخواستم به همسرم درباره ی فقط ماشین وکالت بدم میشه همچین چیزی؟ممنون

    پاسخ
    • سلام
      باتوجه به اینکه در هنگام تنظیم سند وکالت فروش خودرو باید مالیات نقل و انتقال و حق الثبت و… پرداخت شود و با توجه به اینکه این هزینه ها برای هر خودرو متفاوت است، لذا امکان دادن وکالت فروش کلی خودرو امکان پذیر نیست.
      اما می توان وکالت کلی تعویض پلاک برای هر نوع خودرو داد.
      همچنین وکالت کلی خرید هر نوع خودرو.

      پاسخ
  • با سلام اگر وکالت نامه جامع داشته باشید از همسر میتونید طلاق بگیرید یا نه؟؟

    پاسخ
  • سلام شخصی به رضایت خود جهت ترک اعتیاد(شربت متادون) به کمپ رفته باشد و پاک شده باشد اما به دلیل کلاس های پس از ترک باید در کمپ بماند.امکان وکالت تام برای دختر(تک فرزند بالای ۱۸سال) این شخص جهت امور مربوط به انحصار وراثت و فروش ارث مربوطه وجود دارد؟ضمن اینکه فرد نام برده شده از سلامت کامل عقل برخوردار بوده.و حالات زمان مصرف متادون خود را ندارد و کاملا پاک شده و شناسنامه و کارت ملی قدیمی او مفقود شده.و فقط کپی از آن موجود است

    پاسخ
    • سلام
      بله
      به دفترخانه ای در نزدیکی کمپ مراجعه کنید و درخواست تنظیم سند در محل کمپ برای اشخاص بیمار را بدهید.
      دفترخانه با توجه به توضیحات بالا به همراه نماینده به کمپ مراجعه خواهد کرد.
      در مورد کارت ملی هم باید از طریق ثبت احوال پیگیری انجام شود

      پاسخ
  • عزل وکیل را چگونه انجام دهیم

    پاسخ
  • با سلام و خسته نباشید

    امروز در اتوبوس جوانی یک سوال و موضوعی را مطرح کرد که برام جالب بود که اینجا بپرسم و جوابش را به آن آقا که شماره‌اش را گرفتم بدهم.
    مشکل این جوان این هست که ارث پدری ایشان (مقداری زمین کشاورزی و باغ) نیاز به وکالت تام دارد تا یکی از فرزندان کارهای قانونی آن را انجام و بعد بین فرزندان تقسیم شود. این آقا می‌خواهد وکالت تام را بگیرد و خواهر و برادرهای این آقا مشکل برای دادن وکالت به برادرشان ندارند.
    این آقا می‌گفت نمی‌خواهد دامادشان سهم و ارث پدری‌اش را به سبب خواهرش صاحب شود، چون فردی لاابالی هست. حالا اگر این فرد وکالت تام از پدرش برای فروش اموال (زمین کشاورزی و باغ) را داشته باشد می‌تواند به خواهرش (بخاطر مشکل دامادشان) چیزی از ارث و سهم پدری ندهد و آیا خواهر بخاطر فشار شوهر آیا می‌تواند شکایتی علیه برادر تنظیم و سهم بگیرد؟
    این آقا مشکلی با خواهرش ندارد ولی نمی‌خواهد از ارث و دارایی پدرش از طریق خواهرش چیزی به دامادشان برسد.
    حالا اگر این آقا وکالت تام داشته باشد و طبق گفته خودش خواهرش به عنوان شاهد مهر و امضاء کند (محضر گفته یکی از خواهر و برادرها به عنوان شاهد باشد) و شهادت بدهد که برادرش (همین آقا که دربارش می‌گم) وکالت تام و کامل داشته باشد بعد از فروش ارث پدر می‌تواند علیه همین برادر که وکالت کامل و تام داشته ادعا و شکایت کند که سهم بگیرد (بخاطر تحت فشار گذاشتن شوهرش)؟
    این جوان نگران این هست با داشتن وکالت تام و کامل و فروش زمین و باغ‌ها، با وجود رضایت خواهرش از دادن وکالت نامه توسط پدر و خودش به عنوان شاهد در محضر در زمان تنظیم وکالتنامه؛ بعدا بگوید سهم می‌خواهد.

    خیلی ممنون که پاسخ می‌دهید.

    پاسخ
    • سلام
      نکته اول اینکه به محض فوت پدر همه ورثه مالک اموال می شوند
      پس برادر باید وکالت فروش سهم الارث بگیرد از خواهر
      نکته دوم اینکه بعد از دادن وکالت فروش نمی تواند بعدا ادعا کند که نمیخواسته بفروشد
      نکته آخر اینکه برای تنظیم وکالت فروش نیازی به شاهد نیست

      پاسخ
  • سلام

    آیا وکالت خرید و فروش برای مورد پیچیده زیر امکان پذیر هست؟!

    ارث پدر بزرگم که ۵۰ سال پیش فوت شده مقدار زیادی زمین در شهرستان دماوند بوده. این املاک هیچ سند یا پنچاقی ندارد و فقط اسناد دست نویس و بنچاق آن هم کپی از قدیم هست و البته یک تقسیم نامه که بین سایر شرکا و وارثین تنظیم شده و البته مالکیت اثبات شده است و مشکلی نیست و فقط سند و بنچاقی هر وارث در اختیار ندارد.
    حالا بخاطر شرایط بیماری مادرم که نمی‌تواند به دنبال انجام کارهای ارث پدری‌اش و فروش آن، آیا می‌توانم از مادرم وکالت تام و کامل برای موضوع این زمین‌ها داشته باشم یا نمی‌شود؟ محضر برای دادن وکالت نیاز به مدارکی مثل سند و بنچاق دارد و چند دفترخانه که رفتم گفتند سند یا بنچاق باید باشد. ولی هیچ کدام نیست. پس چطوری باید وکالت تام و کامل برای فروش زمین‌های پدر بزرگ رو گرفت؟
    مگر نباید مشخصات کامل هر چیزی که قرار است وکالت آن به شخص یا اشخاص دیگر داده می‌شود در وکالت نامه کامل مشخص و ثبت شود؟ الان اطلاعات ما از این زمین در حد حدود و موقعیت و پلاک ثبتی هست و مالکین (که همگی وفت شدند) به همراه اسامی ورثه که بعضی فوت و بعضی در قید حیات هستند و نه بیشتر.
    آیا با این شرایط باز می‌توان وکالت کامل و تام گرفت؟ آیا در تهران می‌شود گرفت یا باید برای گرفتن این وکالت به دماوند که زمین‌های مورد بحث در آنجا هستند مراجعه کرد؟

    ممنون

    پاسخ
    • سلام و درود
      برای وکالت گرفتن از مادر نیازی به هیچ مدرکی نیست و اگر نزد یک دفترخانه مجرب تشریف ببرید می داند که چطور باید برای شما وکالت را تنظیم کند.
      وکالت نامه شما باید به صورت کلی و در خصوص پیگیری کلیه امور املاک ورثه ای مادر در دماوند تنظیم گردد.
      در خصوص سوال دوم، نیازی نیست برای تنظیم این سند وکالت به شهرستان دماوند مراجعه کنید و در هر دفترخانه ای در سراسر کشور می توانید این وکالت نامه را تنظیم کنید.

      پاسخ
    • سلام و عرض خسته نباشید
      بنده یکی از وارث مرحومین پدر و مادر و خواهرم هستم که به تبع فوت آن ها دایی هایم جزو وراث محسوب می شوند و آن ها در دفترخانه تمامی سهم الارث شان را طی وکالتنامه ای به من واگذار نموده اند اما سازمان بورس این وکالتنامه را مورد قبول نمیداند و می گویند باید اقرارنامه ای تنظیم گردد و هیچکدام از دفترخانه های شهر ما حاضر به تنظیم این نوع اقرارنامه نیستند چرا که می گویند نمونه متنی از این نوع ندارند لطفا اگر می توانید نمونه متنی را برای اینجانب ارسال فرمائید. با تشکر
      متن ارسالی توسط سازمان بورس
      «باسلام انتقال سهام یکی از وراث به ورثه دیگر، مستلزم تنظیم اقرارنامه رسمی در دفتر اسناد رسمی می باشد و صلح نامه و وکالتنامه مورد قبول شرکت نمی باشد.

      پاسخ
      • از سازمان بورس بخواهید که نمونه متنی که سایرین بردند براشون به شما بدن
        ضمن اینکه دفترخونه نمیتونه به خاطر اینکه نمونه متن نداره برای شما سند تنظیم نکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سند وکالت فروش ملک و آپارتمان و خانه (هزینه سند + نمونه سند + مدارک + مراحل)
لیست کامل ادارات ثبت احوال کل کشور (آدرس + تلفن + کدپستی)
keyboard_arrow_up