سیر تا پیاز آموزش سیستم جدید ثبت آنی دفاتر اسناد رسمی

این مقاله درباره آموزش سیستم ثبت آنی دفترخانه اسناد رسمی است که شامل دو سطح مقدماتی و پیشرفته است. این آموزش به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید انواع اسناد را به صورت سریع و آسان در سیستم ثبت آنی تنظیم کنید. در ادامه ویدئوهای معرفی، سرفصل‌های دوره، نمونه اسناد و نکات مهم به طور کامل بررسی گردیده…

زمان تقریبی برای مطالعه: 20 دقیقه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
35 دیدگاه
دوره آموزش مقدماتی و پیشرفته سامانه ثبت الکترونیک اسناد یا ثبت آنی دفترخانه اسناد رسمی

آموزش سامانه ثبت آنی دفترخانه اسناد رسمی

سامانه ثبت آنی دفترخانه اسناد رسمی یک سامانه الکترونیکی است که به دفاتر اسناد رسمی امکان تنظیم و ثبت انواع اسناد حقوقی را می‌دهد. این سامانه با هدف افزایش سرعت، دقت، امنیت و شفافیت در انجام امور ثبتی طراحی و اجرا شده است. با استفاده از این سامانه، دفاتر اسناد رسمی می‌توانند استعلام‌های لازم را به صورت الکترونیکی از ادارات ثبت اسناد و املاک، سازمان امور مالیاتی و غیره دریافت کنند. همچنین می‌توانند اسناد رسمی را به صورت آنی در بانک اطلاعاتی ادارات ثبت اسناد و املاک ثبت کنند. این سامانه همچنین امکان کنترل اصالت اسناد را به اشخاص ذینفع می‌دهد. برای کار با این سامانه، نیاز به آموزش و یادگیری مهارت‌های لازم است. برای این منظور، می‌توانید از دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته ثبت آنی استفاده کنید. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا با نحوه تنظیم اسناد مختلف، از جمله اسناد ملک، وسایل نقلیه، وکالت‌نامه، صلح عمری، رهنی، اقرارنامه، تعهدنامه، رضایت‌نامه، اجاره‌نامه، وصیت‌نامه، تقسیم‌نامه، گواهی امضا و غیره آشنا شوید. همچنین با نکات حقوقی و فنی مربوط به هر سند آشنا شوید. این دوره‌ها به صورت ویدیویی عرضه می‌شوند.
ویدئو زیر دوره کامل آموزش ثبت آنی را معرفی می‌کند:

آموزش سیر تا پیاز سیستم ثبت آنی دفترخانه اسناد رسمی شامل دو سطح به شرح زیر است:

هر دو این آموزش‌ها را می‌توانید در یک پکیج با قیمت ویژه دریافت کنید:

دوره آموزش مقدماتی

آموزش مقدماتی سیستم ثبت آنی شامل آشنایی با ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و نحوه کار با این سامانه است. در این آموزش، می‌توانید با رابط کاربری، منوها، گزینه‌ها، فرم‌ها و فیلدهای سیستم ثبت آنی آشنا شوید و یاد بگیرید که چگونه می‌توانید اسناد مختلف را از طریق این سامانه ثبت کنید. همچنین می‌توانید با نحوه تنظیم اسناد، پیگیری وضعیت ثبت، مشاهده گزارشات و آمار و غیره در سیستم ثبت آنی آشنا شوید.
این دوره شامل 10 فصل است که در آنها مباحث مهم و کاربردی در خصوص تنظیم انواع اسناد، از جمله اسناد ملک، وسایل نقلیه، وکالت‌نامه، صلح عمری، رهنی، اقرارنامه، تعهدنامه، رضایت‌نامه، اجاره‌نامه، وصیت‌نامه، تقسیم‌نامه، گواهی امضا و غیره آموزش داده می‌شود. همچنین نحوه دریافت استعلامات لازم، گزارش‌گیری، شناسایی جاعلین، تعریف کاربر جدید، تبدیل عکس به متن، اخذ شناسه یکتا، ارسال و دریافت نامه مکانیزه و آموزش‌های تکمیلی نیز در این دوره بیان می‌شود. این دوره به صورت عملی و کاربردی طراحی شده است و با مثال‌های متنوع و نمونه اسناد تنظیمی همراه است. جلسه اول و دوم این دوره به صورت رایگان قرار داده شده است تا شما عزیزان بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.
برای اینکه ببینید چه چیزی در آموزش مقدماتی وجود دارد ویدئو زیر را مشاهده کنید:

در آموزش مقدماتی، شما سیستم ثبت آنی را از پایه و به صورت کامل یاد خواهید گرفت. این آموزش شرط لازم برای شرکت در آموزش پیشرفته است.

سرفصل‌های دوره آموزش مقدماتی ثبت آنی

جلسه اول و دوم این مجموعه به صورت رایگان جهت کمک به تصمیم گیری بهتر شما عزیزان قرار گرفت

فصل 1 آموزش مقدماتی ثبت آنی

مقدمه

مروری بر چند فصل آینده

آموزش نصب و راه اندازی سیستم ثبت آنی

شکل کلی نرم افزار ثبت آنی

فصل 2 آموزش مقدماتی ثبت آنی

آموزش شروع به تنظیم اسناد

نحوه ایجاد پرونده و شروع به تنظیم سند

تنظیم برخی اسناد (مانند اقرارنامه و تعهدنامه و رضایت نامه و …)

نمونه اسناد تنظیمی در این فصل، شامل:

  • آموزش تنظیم اسناد اقرارنامه
    • سند اقرارنامه مالي
    • سند اقرارنامه غيرمالي
    • سند اقرارنامه اصلاحي
    • سند اقرارنامه عزل وکيل
    • سند اقرارنامه استعفاي وکيل
    • سند اقرارنامه فسخ سند
    • سند اقرارنامه فک رهن
  • آموزش تنظیم اسناد تعهدنامه
    • سند تعهدنامه دانشجويي
    • سند تعهدنامه مالي
    • سند تعهدنامه غيرمالي
  • آموزش تنظیم اسناد رضايت نامه
    • سند رضايت نامه مالي
    • سند رضايت نامه غيرمالي

فصل 3 آموزش مقدماتی ثبت آنی

آموزش نحوه تنظیم سند وسایل نقلیه:

  • شروع به تنظیم سند وسایل نقلیه (ماشین و موتور سیکلت)
  • آموزش تنظیم سند وسایل نقلیه فقط در 7 دقیقه
  • مدارک مورد نیاز و نحوه ورود اطلاعات در سیستم ثبت
  • نمونه متن سند وسایل نقلیه
  • با توجه به اینکه نقل و انتقال وسایل نقلیه فقط در مراکز تعویض پلاک انجام می‌شود، لذا آموزش نحوه تنظیم سند وکالت فروش و تعویض پلاک وسایل نقلیه ضروری است.

این آموزش شامل:

  1. سند قطعي منقول – وسايل نقليه
  2. سند وكالت فروش اموال منقول – وسايل نقليه
  3. سند وكالت کاري و تعویض پلاک وسايل نقليه
  4. سند تفويض وکالت فروش وسايل نقليه

فصل 4 آموزش مقدماتی ثبت آنی

آموزش تنظیم اسناد وکالت‌نامه (پرتکرارترین سند دفترخانه) و نکات مهم و ضروری در خصوص سند وکالت.

  1. اسناد وکالت فروش اموال
  2. سند وكالت فروش اموال غيرمنقول
  3. سند وكالت فروش اموال منقول – وسايل نقليه
  4. سند وكالت فروش اموال منقول – ساير اموال منقول
  5. سایر اسناد وکالت نامه
  6. سند وكالت کاري اموال غيرمنقول
  7. سند وكالت کاري وسايل نقليه
  8. اسناد تفويض وكالت
  9. تفويض وکالت فروش وسايل نقليه

فصل 5 آموزش مقدماتی ثبت آنی

آموزش دریافت استعلامات لازم برای تنظیم سند آپارتمان

  1. روش دریافت استعلام از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
  2. روش دریافت استعلام دارایی از سازمان امور مالیاتی کشور
  3. سایر استعلامات مهم در رابطه با تنظیم سند ملک

فصل 6 آموزش مقدماتی ثبت آنی

آموزش تنظیم سند قطعی غیر منقول (سند ملک و آپارتمان)

  1. نحوه ایجاد پرونده سند قطعی غیر منقول
  2. شروع به تنظیم سند ملک و آپارتمان
  3. بررسی مدارک مورد نیاز
  4. نحوه ورود اطلاعات در سیستم ثبت آنی
  5. تعدادی نمونه سند آپارتمان

فصل 7 آموزش مقدماتی ثبت آنی

آموزش تنظیم سند صلح عمری (آپارتمان)

  1. نحوه ایجاد پرونده سند صلح عمری
  2. نکاتی در خصوص صلح
  3. انواع سند صلح
  4. تفاوت سند صلح با وصیت نامه در سیستم ثبت آنی
  5. شروع به تنظیم سند صلح
  6. بررسی مدارک مورد نیاز
  7. نحوه ورود اطلاعات در سیستم ثبت آنی
  8. تعدادی نمونه سند صلح عمری

فصل 8 آموزش مقدماتی ثبت آنی

آموزش تنظیم سند قطعی + سند رهنی

  1. نحوه ایجاد پرونده سند قطعی و رهنی
  2. نکات ضروری تنظیم سند قطعی + سند رهنی
  3. بررسی مدارک مورد نیاز
  4. نحوه انتقال اطلاعات از سند قطعی به سند رهنی
  5. تعدادی نمونه سند قطعی و رهنی

فصل 9 آموزش مقدماتی ثبت آنی

آموزش انتقال انباری و پارکینگ

آموزش تنظیم سند اقاله

آموزش تنظیم سند اجاره نامه

آموزش تنظیم سند وصیت نامه

آموزش تنظیم سند با عنوان دلخواه (مانند ابرء ذمه)

آموزش تنظیم سند تقسیم نامه

  1. نحوه ایجاد پرونده برای تنظیم سند تقسیم نامه
  2. نکات ضروری تنظیم سند تقسیم‌نامه
  3. بررسی مدارک مورد نیاز
  4. پیش نیاز تنظیم سند تقسیم نامه
  5. نمونه فرم تنظیم سند تقسیم نامه برای سهولت در تنظیم این سند

فصل 10 آموزش مقدماتی ثبت آنی

  1. آموزش تنظیم گواهی امضا (نحوه تنظیم گواهی امضا در 4 دقیقه)
  2. توضیحاتی در خصوص سایر بخش‌های سیستم ثبت آنی
  3. نحوه گزارش گیری روزانه تا سالانه درآمد درفترخانه
  4. نحوه دریافت هزینه تنظیم انواع اسناد مالی و غیر مالی و انواع وسایل نقلیه
  5. نحوه شناسایی جاعلین و افراد ممنوع المعامله
  6. نحوه تعریف کاربر جدید
  7. آموزش کامل نحوه تبدیل عکس به متن
  8. نحوه اخذ شناسه یکتا و ثبت نهایی انواع اسناد
  9. آموزش کامل ارسال و دریافت نامه مکانیزه
  10. آموزش‌های تکمیلی (فصل پایانی)

پکیج آموزش کامل ثبت آنی دوره مقدماتی و پیشرفته سامانه ثبت الکترونیک اسناد دفترخانه اسناد رسمی

دوره آموزش پیشرفته

آموزش پیشرفته سیستم ثبت آنی یک دوره آموزشی است که به شما کمک می‌کند تا با نکات حقوقی و فنی مربوط به تنظیم انواع اسناد ثبتی، از جمله وکالت‌نامه، اقرارنامه، تعهدنامه، اجاره‌نامه، سرقفلی، استعلام ثبت و دارایی و غیره آشنا شوید. همچنین با نحوه کار با دفتر الکترونیک سردفتر و ارسال و دریافت نامه‌های اداری نیز آموزش خواهید دید. این دوره به صورت عملی و کاربردی طراحی شده است و با مثال‌های متنوع و نمونه اسناد تنظیمی همراه است.
در دوره آموزش پیشرفته سیستم ثبت آنی (برخلاف دوره مقدماتی)، شما با نکات حقوقی و فنی مربوط به تنظیم انواع اسناد رسمی به صورت جامع و کاربردی آشنا می‌شوید. شما یاد می‌گیرید که برای هر سند چه مدارکی لازم است و چه قوانین، مقررات و بخشنامه‌هایی را باید رعایت کنید. این دوره به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتر و خطای کمتر اسناد رسمی را تنظیم و ثبت کنید.
برای اینکه ببینید چه چیزی در آموزش پیشرفته وجود دارد ویدئو زیر را مشاهده کنید:

سرفصل‌های دوره آموزش پیشرفته ثبت آنی

قبل از شروع این دوره آموزشی، لازم است که با سیستم ثبت آنی آشنا باشید. اگر قبلا آموزش مقدماتی سیستم ثبت آنی را دیده‌اید، می‌توانید به این دوره پیشرفته ادامه دهید. در غیر این صورت، توصیه می‌کنیم که حتما آموزش مقدماتی را مشاهده کنید.

دوره آموزش پیشرفته شامل 16 جلسه آموزش به شرح ذیل است

فصل 1 آموزش پیشرفته ثبت آنی

وکالت نامه

بررسی و تحلیل دقیق همه نکات عقد وکالت از منظر قوانین و بخشنامه‌ها و نحوه اعمال این قوانین در سیستم ثبت آنی و تنظیم سند وکالت بدون کوچکترین مشکل

فصل 2 آموزش پیشرفته ثبت آنی

دفتر الکترونیک سردفتر

با توجه به اینکه آموزش دفتر الکترونیک سردفتر برای دفاتر اسناد بسیار مبهم بود لذا بسیار مهم و ضروریست که کارکنان دفاتر اسناد رسمی خصوصا سردفتران در این مورد اطلاعات کافی داشته باشند و بعد از مشاهده این آموزش متوجه خواهید شد که چقدر مهم است دفترالکترونیکی که هیچ آموزشی تاکنون برای آن نبود

فصل 3 آموزش پیشرفته ثبت آنی

نامه های اداری

از زمانی که ارسال هر نوع نامه دستی (غیر مکانیزه) برای دفاتر اسناد رسمی ممنوع شد کماکان مشاهده کردیم دفاتری به علت نداشتن آموزش کافی باز هم اقدام به ارسال نامه دست نویس میکنند، لذا این آموزش کمک بزرگی به آنها و سایر افرادی که میخواهند اطلاع جامعی از نحوه ارسال دقیق نامه اداری داشته باشند میکند.

فصل 4 آموزش پیشرفته ثبت آنی

اقرارنامه

بسیار مهم است که شناخت کافی از نحوه تنظیم سندی که قرار است به مشتری تحویل شود داشته باشیم. منظور ما هم از نظر سیستمی هست و هم از نظر حقوقی. چرا که با تنظیم سند رسمی بدون شناخت کافی ضررهای مادی جبران ناپذیری به مشتری وارد می شود و از طرفی برای دفترشما.

فصل 5 آموزش پیشرفته ثبت آنی

استعلام ثبت

پس از گذشت سال‌ها از کار با سامانه، کلیه ادارات ثبت از ارسال ناصحیح استعلام ثبت گله مند هستند. که این امر باعث نارضایتی مشتری و ادارات ثبت و تاخیر در دریافت پاسخ استعلام ثبت می شود.

آموزش نحوه تشخیص دقیق اداره ثبت و بخش ثبتی و ناحیه ثبتی را در این آموزش فرا خواهید گرفت. + آموزش نحوه جدید پرداخت هزینه استعلام ملک صرفاً در فرم مربوطه و از طریق دستگاه POS متصل به سامانه ثبت الکترونیک اسناد.

آموزش استعلام از بیمه را هم در این آموزش قرارداده‌ایم

همچنین آموزش استعلام از سازمان امور مالیاتی هم در فایل دانلودی شما قرار دادیم که دیگر نیازی به خرید مجدد آموزش استعلام دارایی نداشته باشید.

فصل 6 آموزش پیشرفته ثبت آنی

استعلام دارایی

استعلام از سازمان امور مالیاتی یکی از مهم‌ترین اقدامات در دفاتر اسناد رسمی است.

ورود اطلاعات نادرست می‌تواند باعث تفاوت قابل توجه در قیمت سند شود.

بنابراین، برای ورود اطلاعات صحیح، لازم است آموزش‌های کافی را دریافت و دقت کنید.

با خرید این آموزش، دیگر نیازی به تهیه “آموزش کامل استعلام دارایی املاک” نخواهید داشت.

فصل 7 آموزش پیشرفته ثبت آنی

تعهد نامه

از جمله اسناد پرتکرار دفترخانه همین تعهد نامه است.

که به شکل های زیر برای تنظیم سند تعهد نامه به دفترخانه شما مراجعه می کنند:

  1. سند تعهد نامه مالی
  2. سند تعهد نامه غیر مالی
  3. سند تعهد نامه دانشجویی
  4. اعلام انجام تعهد

لذا دانستن این مهم که سند تعهدنامه مالی با تعهدنامه غیرمالی چه تفاوت‌هایی دارد بسیار ضروریست، در صورتی که تعهدنامه‌ای به صورت غیر مالی باشد ولی شما آن را به صورت مالی تنظیم کنید (ولو اینکه دارای مبلغ باشد) مسئولیت‌های سنگینی برای شما خواهد داشت. (همچنین در مورد اقرارنامه‌های مالی و غیر مالی)

مشاهده شده که بسیاری از دفاتر اسناد رسمی متاسفانه نحوه “اعلام انجام تعهد” را نمی‌دانند و در صورت مراجعه متعهد و درخواست اعلام انجام تعهد با ما تماس میگیرند و راهنمایی میخواهند. در این آموزش نحوه تنظیم “اعلام انجام تعهد” را به طور کامل آموزش خواهید دید.

فصل 8 آموزش پیشرفته ثبت آنی

اجاره و سرقفلی

بررسی حق سرقفلی در قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 و 1376 و تفاوت های آن. (که ماهیتی کاملاً متمایز یافته است و بررسی آن بسیار مهم و ضروریست)

بررسی کلیه بخشنامه های ثبتی در خصوص اجاره

و از همه مهمتر بررسی قانون مدنی (مواد 466 تا 506) در خصوص اجاره و نحوه اعمال این قوانین و مقررات در سیستم ثبت آنی را در این جلسه خواهیم داشت.

همچنین نحوه تنظیم اسناد زیر هم به طور کامل آموزش داده شده است:

  1. اجاره اموال غیر منقول (آپارتمان و خانه و…)
  2. اجاره اموال منقول (ماشین و موتورسیکلت و …)
  3. سند صلح سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت

فصل 9 آموزش پیشرفته ثبت آنی

وسایل نقلیه

طی این جلسه آموزشی نه تنها نحوه تنظیم سند وسایل نقلیه از جمله ماشین و موتورسیکلت را فرا خواهید گرفت، بلکه همه نکات حقوقی و بخشنامه‌های ثبتی مربوطه و آرا وحدت رویه را نیز با هم مرور خواهیم کرد.

در پایان این جلسه آموزشی شما به موارد زیر اشراف کامل خواهید داشت:

  1. نحوه تنظیم سند وسایل نقلیه
  2. وکالت فروش به فرزند صغیر
  3. تنظیم سند بعد از چندبار تعویض پلاک
  4. تفویض وکالت (کاری و فروش) و نحوه تکرار آن

و بسیاری نکات ریز و درشت دیگر…

  • با توجه به اینکه نقل و انتقال وسایل نقلیه فقط در مراکز تعویض پلاک انجام می‌شود، لذا آموزش نحوه تنظیم سند وکالت فروش و تعویض پلاک وسایل نقلیه ضروری است.

فصل 10 آموزش پیشرفته ثبت آنی

پیش فروش و تعهد به بیع

نکته مهم در خصوص این آموزش ماده 23 قانون پیش فروش ساختمان است.

ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان: اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش‌فروش ساختمان … نمایند، به حبس از 91 روز تا 1 سال یا جزاء نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

حال با توجه به ماده سختگیرانه فوق در خصوص تنظیم سند پیش فروش در دفترخانه، اگر فردی به دفتر شما مراجعه کند و تقاضای تنظیم سند پیش فروش نماید، اما شما نحوه تنظیم این نوع سند را ندانید چه خواهد شد؟

در این جلسه آموزشی شما نحوه تنظیم + مدارک مورد نیاز + مراحل تنظیم + بررسی کلیه قوانین و بخشنامه‌های مربوطه را فرا خواهید گرفت.

ضمن اینکه در این جلسه آموزشی شما نحوه تنظیم سند تعهد به بیع را نیز به طور کامل آموزش خواهید دید.

  • در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ماده ۲ این طرح را تصویب کردند.
  • براساس این ماده دفاتر اسناد رسمی مکلف‌اند به درخواست طرفین معامله، اسناد مربوط به قراردادهای خصوصی اشخاص از قبیل: تعهد به بیع، قولنامه، مبایعه نامه و امثال آن را تنظیم و ثبت نمایند.
  • حال چنانچه شما در خصوص سند تعهد به بیع (مانند پیش فروش که در بالا ذکر شد) نحوه تنظیم این نوع سند را ندانید چه خواهد شد؟

فصل 11 آموزش پیشرفته ثبت آنی

صلح

در این فصل از آموزش پیشرفته ثبت آنی، شما چه چیزهایی یاد خواهید گرفت؟

  1. نحوه تنظیم سند صلح عمری و بررسی همه نکات حقوقی و بخش نامه های ثبتی مربوطه + آرا وحدت رویه
  2. صلح انواع فیش حج (تمتع و عمره) + بررسی قوانین و مقررات و بخش نامه های مربوطه در این خصوص
  3. صلح سرقفلی + قوانین و مقررات و بخشنامه های مربوطه
  4. صلح سهم الشرکه + قوانین و مقررات و بخشنامه های مربوطه و آرا وحدت رویه + مراحل + مدارک مورد نیاز + نحوه استعلام از مراجع مربوطه
  5. صلح علامت تجاری + قوانین و مقررات و بخشنامه های مربوطه و آرا وحدت رویه + مراحل + مدارک مورد نیاز + نحوه استعلام از مراجع مربوطه (پشت نویسی گواهی نامه ثبت علامت تجاری فراموش نشود)

فصل 12 آموزش پیشرفته ثبت آنی

سایر آموزش های مفید و کاربردی

در این فصل مرور کلی بر قسمت‌هایی از سیستم ثبت آنی داریم که در آموزش مقدماتی نبوده است.

همچنین دفترالکترونیک گواهی امضا را با هم مرور خواهیم کرد و نحوه بایگانی غیر فیزیکی گواهی امضا. (با مشاهده این فیلم آموزش خواهید دید که مانند قبل دیگر نیازی به بایگانی هیچ نوع اوراقی برای گواهی امضا نیست و بایگانی گواهی امضا در دفترالکترونیک گواهی امضا کاملا مکانیزه است + بخش نامه های مربوط به این موضوع.)

همچنین نحوه تنظیم سند بر اساس حکم دادگاه (یا انتقال اجرایی) به صورتی که نیاز به امضا هیچ کس نباشد و فقط با تایید نهایی سردفتر قابل انجام باشد. (این مورد از مواردی است که صدای ادارات اجرا را درآورده است، چرا که بسیاری از دفاتر نحوه اجرای این سیستم را هنوز نمی دانند.)

نحوه بررسی دقیق پرونده های در دست اقدام

  • بررسی اسنادی که توسط دفتریار تایید نهایی نشده است
  • جستجوی دقیق وضعیت پرونده های در دست اقدام دفترخانه
  • آماده شدن برای ارسال آمار های ماهانه که در فصل بعدی آموزش خواهید دید. (به طوری که نیازی به ارسال صورت مغایرت هنگام ارسال آمار ماهانه نباشد.)

نحوه درخواست استرداد وجه سند، در مورد اسنادی که به هر علتی شناسه آنها باطل شده است. (آموزش این مورد برای نحوه ارسال ماهیانه آمار حق الثبت دفترخانه الزامیست.)

نحوه جابجایی اثرانگشت‌هایی که در یک سند اشتباهاً جابجا دریافت شده است.

برای مثال فرض کنید که پس از تایید نهایی سند وکالت متوجه شدید که اثر انگشت موکل را بجای وکیل و اثر انگشت وکیل را بجای موکل دریافت کرده اید. لذا باید در این مورد هوشمندانه عمل کنید که آموزش مربوطه را در این فصل خواهید دید.

فصل 13 آموزش پیشرفته ثبت آنی

آموزش ارسال آمار ماهیانه دفاتر اسناد رسمی

این بخش شامل آمارهایی است که دفاتر اسناد رسمی ملزم هستند ماهانه، سه ماهه و سالانه به ارگان ها و ادارات مربوطه ارسال کنند.

  1. آمار روزانه دفتر تمبر
  2. آمار ماهانه حق الثبت (اسناد، خدمات ثبتی، گواهی امضا)
  3. آمار ماهانه اتومبیل
  4. آمار ماهانه قطعی غیر منقول
  5. آمار ماهانه کمیسیون تقسیم اسناد
  6. آمار ماهانه حق التحریر (پرداخت 10% کانون و ارسال صورت وضعیت)
  7. آمار ماهانه حق الثبت برابراصل
  8. آمار سه ماهه مالیات بر ارزش افزوده
  9. آمار سالانه مالیات مشاغل سردفتر و دفتریار.

فصل 14 آموزش پیشرفته ثبت آنی

آموزش نحوه پذیرش اجرا در دفاتر اسناد رسمی

از زمانی که دفاتر اسناد رسمی نقش پیشخوان اداره اجرا را ایفا کردند، پذیرش اجرا به دفترخانه محول شد.

در این آموزش ما همه نکات و نحوه پذیرش انواع اجرائیه با فرم های مخصوص اجرائیه (خصوصا چک) را آموزش داده ایم و نحوه بایگانی کردن اوراق مربوطه و نحوه رفع نقص از پرونده اجرا و…

که به عنوان نمونه و به طور رایگان در لینک زیر هم قراردارد.

مشاهده آموزش تقاضانامه صدور انواع اجرائیه در دفترخانه

فصل 15 آموزش پیشرفته ثبت آنی

آموزش صدور سند مالکیت تکبرگی

به زودی

این آموزش پس از اجرای شدن آن در سیستم ثبت آنی ارائه خواهد شد.

(با این سیستم، دفترخانه راسا می‌تواند سند مالکیت تکبرگی را بدون نیاز به ارسال سند به ادارات ثبت صادر کند.)

فصل 16 آموزش پیشرفته ثبت آنی

آموزش ثبت انواع شرکت در دفاتر اسناد رسمی

به زودی

شما پس از خرید این دوره، آموزشهایی که به زودی منتشر می‌شوند را به رایگان دریافت خواهید کرد که پس از انتشار، از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.

چند نکته

حجم هر فصل آموزشی حدود یک گیگابایت می‌باشد که هنگام دانلود حجم مصرفی به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

فرمت فایل های دانلودی به صورت ZIP و فشرده می‌باشد.

فرمت ویدئو های آموزشی هم به صورت MP4 با کیفیت HD و صدای استریو است.

مدت زمان فیلم های آموزشی در آموزش مقدماتی حدود 6 ساعت و در آموزش پیشرفته حدود 8 ساعت است. (جمعاً حدود 14 ساعت آموزش تصویری)

به تعداد کسانی که از نبود کار رنج می برند، کارفرمایانی هستند که از نبود نیروی کار مجرب رنج می برند. (با آموزش های مفید و کاربردی محضرچی، روی خودتان سرمایه گذاری کنید و به نیروی کاری مجرب تبدیل شوید.)

آموزش گام به گام سیستم جدید دفاتر اسناد رسمی (ثبت آنی)

ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی در گذشته فقط به صورت دست نویس و در دفاتری تحت عنوان دفاتر جاری ثبت میگردید که هر دفترخانه دارای 2 دفتر (دفتر سردفتر و دفتر دفتریار) بود.

با گذشت زمان دفتر دفتریار حذف گردید و ثبت اسناد فقط در دفتر سردفتر صورت میگرفت.

سالهای زیادی روند کار در دفترخانه به این صورت بود و ارباب رجوع با درج “ثبت با سند برابر است” و امضا دفتر سردفتر سند خود را تحویل می گرفت.

سپس شرکت هایی شروع به ساخت برنامه هایی برای ثبت این اسناد در رایانه کردند که هر شرکتی با توجه به سلیقه خود رابط کاربری متفاوتی داشت. (البته این برنامه ها فقط جنبه جمع آوری اطلاعات و دسترسی سریع به اسناد بایگانی و کلیشه های آماده ثبت را داشتند)

تا اینکه در سال 1392 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برنامه ای رونمایی کرد تحت عنوان “ثبت آنی”

اما ثبت اسناد در دفترخانه به صورت موازی هم در سیستم ثبت آنی ثبت می شد و هم در دفاتر جاری (دفترسردفتر)

بالاخره در سال 1395 دفاتر جاری از دفترخانه ها حذف شد و تنها خاطره ای از “ثبت با سند برابر است” باقی ماند.

و در حال حاضر ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی فقط در سیستم “ثبت آنی” صورت می گیرد.

ابتدا قصد داشتیم کلاس های آموزشی در شهر تهران برگزار کنیم که این امر باعث می‌شد بسیاری از علاقه مندانی که خارج از تهران هستند از این آموزش‌ها بی بهره شوند.

لذا بر آن شدیم تا فیلم های آموزشی را برای شما عزیزان تهیه و تدوین کنیم که کاری بسیار دشوارتر از برگزاری کلاسهای آموزشی بود.

این آموزش ها برای اولین بار و به دست کسانی که هم اکنون در دفاتر اسناد رسمی مشغول به کار هستند و همچنین سردفتران و دفتریاران و کارمندان و فارغ التحصیلان نخبه و کارشناسان ارشد حقوق تهیه گردیده.

مناسب برای چه کسانی؟

سردفترانی که در حال حاظر مشغول به کار هستند و قصد دارند سیستم ثبت آنی را به همراه نکات کلیدی از 0 تا 100 فراگیرند.

عزیزانی که به تازگی می‌خواهند شروع به شغل شریف سردفتری و یا دفتریاری نمایند. (خصوصا ورودی‌های جدید آزمون سردفتری و یا ورودی‌های آزمون دفتریاری)

کارمندان حال حاظر دفاتر اسناد رسمی که قصد دارند حرفه خود را اصولی و دقیق از ابتدا آموزش ببینند.

فارغ التحصیلان رشته حقوق که به تازگی قصد ورود به بازار کار را دارند و با توجه به این آموزش انتقال اطلاعات و تجربه 10 ساله را دریافت می کنند.

سایر افرادی که علاقه مند به یادگیری فن سند نویسی هستند.

آموزش های این دوره آموزشی حاصل کار 10 ساله مدرس این مجموعه در دفاتر اسناد رسمی هست.

لذا با توجه به اینکه سیستم جدید و فوق العاده ثبت آنی از سال 1392 برای تمام دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور لازم الاجرا و یکسان سازی شد، بسیاری از دفتریاران و سند نویسان و حتی سردفتران با مشکلات بسیاری در خصوص نحوه کار با این سیستم مواجه شدند و با گذشت سالها از این موضوع هنوز هم شاهد این هستیم که بسیاری از آنها آشنایی کامل با این سیستم را ندارند، تصمیم خود را نهایی و شروع به تولید این محتوا کردیم.

با توجه به این مشکلات، بسیاری از دفاتر اقدام به استخدام نیروهای جوان تری کردند که با چالش های دنیای امروز آشنایی بیشتری دارند.

کما اینکه بر خلاف گذشته، و با توجه به حذف دفاتر جاری دفترخانه ها (همان دفاتر بزرگی که سند نویسان در آن اقدام به نوشتن اسناد می کردند) امروزه کار کردن در دفترخانه بسیار جذاب است.

این دوره آموزشی نتیجه 10 سال تجربه مدرس در دفاتر اسناد رسمی است.

از سال 1392، سیستم ثبت آنی در تمام دفاتر اسناد رسمی کشور اجرا و یکسان‌سازی شد. این سیستم جدید و فوق العاده برای بسیاری از دفتریاران، سند نویسان و حتی سردفتران چالش‌های زیادی به وجود آورد. متأسفانه هنوز هم بعضی از آنها با این سیستم آشنا نیستند. ما برای رفع این مشکل، تصمیم به تولید این محتوا گرفتیم.

با مشاهده این آموزش‌ها

  1. شما سیستم ثبت آنی را به صورت کامل یاد خواهید گرفت.
  2. شما می‌توانید هر نوع سند را با این سیستم تنظیم کنید.
  3. شما مانند یک سند نویس با تجربه، به تمام قسمت‌های سیستم مسلط خواهید شد و بدون پرداخت هزینه اضافی، در دفترخانه فعالیت خواهید کرد.
بیشتر بدانید:
سیستم ثبت آنی
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

35 دیدگاه. Leave new

  • فاطمه یوسفی
    جمعه | 2024/04/12 | 01:46

    سلام
    من بسته آموزش ثبت آنی مقدماتی و پیشرفته رو قبل از عید خریداری کردم اما تمام ویدئو هارو دانلود نکردم…
    الان چندماهه که گذشته خواستم ببینم ویدئوهای من کجا ذخیره میشه میتونم بقیه قسمت هارو دانلود کنم؟

    پاسخ
  • بیتا پیرگول
    جمعه | 2023/12/01 | 21:36

    سلام کد تخفیف میخوام 🙂

    پاسخ
  • بابا جهانی تخت شاه
    پنج‌شنبه | 2023/09/14 | 17:59

    خوب است

    پاسخ
  • عالی

    پاسخ
  • چگونه پیج را خریداری کنم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    روش استعلام ملک اوقافی استان قدس رو هم در پکیج توضیح داده اید؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر .با برنامه ای که روی سیستم نصب می کنم میتونم برای یادگیری چندین بار تکرار کنم بدون اینکه جایی ثبت بشه

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر. من هرکاری میکنم برنامه silverlight روی سیستمم نصب نمیشه و اخطار ۴۰۴ میده. دلیلش چی هست ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
  • سلام
    در وكالت نامه اي كه يكي از طرفين وكالت نامه فوت شده باشد اگر وارد سيستم شود سيستم ارور ميدهد؟ شناسه گرفته ميشود ؟

    پاسخ
  • سعید کلنگی
    جمعه | 2022/10/21 | 20:42

    سلام پدر من در دفترخانه اسناد رسمی یه قطع زمین خریده ووکالت تفیویض داده فروشنده بعد فوت پدرم مجدد فروشندهدر همان دفتر خانه با نداشتن توکیل تفویض وکالت داده به شخص ثالث باید چه کار کنم لطفا راهنمایم کنید ممنونتونم

    پاسخ
    • اگر حق توکیل به غیر نداشته تخلف سردفتر بوده و باید به امور اسناد ثبت محل مراجعه کنید

      پاسخ
  • با سلام
    با خرید این مجموعه چقدر تضمین هست که مشغول به کار شویم
    لطفا راهنمایی کنید
    شدیدا دنبال کار هستم

    پاسخ
    • سلام و درود
      همانطور که توضیح داده شده 0 تا 100 کار توی دفترخونه به صورت تصویری به شما آموزش داده شده
      و بعد از تهیه این پکیج میتونید از طریق این لینک فرم درخواست کار در دفترخانه را تکمیل کنید.
      برای عزیزانی که پکیج های آموزشی ما را تهیه کرده اند کاریابی به صورت رایگان انجام میشود.
      موفق و پیروز باشید ?

      پاسخ
  • باسلام خدمت بزرگواران
    بنده تمامی مدارک زمین شامل قولنامه وکالت نامه ،و نقشه های کاداستری ،را گم کردم وبدلایلی بدستور سازمان ثبت اسنادکل مدارک زمینم رابه ثبت اسناد ساری برده وثبت انی سیستم کردن وشناسه یکتا دادن هم اکنون بخاطر فراموشی بنگاه ومحضر ونداشتن شماره رهگیری و شناسه یکتا نمیدانم چیکارکنم لطفا راهنمایی بفرمایید بااحترام

    پاسخ
    • با سلام
      با مراجعه به هریک از ادارات و بنگاه ها و… و هرکجا که مدرکی گرفته اید، درخواست المثنی کنید.
      راهی غیر از این نیست

      پاسخ
  • سلام و عرض ادب
    میخواستم تشکر کنم بابت اموزشاتون
    واقعا کامل و بدون نقص
    بنده مشغول به کارهستم الان با آموزشهای شما

    پاسخ
    • سلام
      بسیار خرسندیم از این بابت و واقعا خستگی از تنمون در میره با شنیدن این حرفا
      موفق باشید

      پاسخ
  • کاملترین آموزش موجود
    دست مریزاد
    خدا قوت

    پاسخ
  • باسلام چطور می‌شه با استفاده از صفحه کلید پاراگراف رو مرتب کرد (justify کردن) البته در قسمت شرایط و متون حقوقی

    پاسخ
    • سلام
      متاسفانه این امکان فراهم نیست و اگر فراهم بود اسناد خیلی زیباتر می شدند
      (توضیح: جاستیفایی یعنی دوطرف راست و چپ متن پر شود و جای خالی نباشد که نمای بسیار زیبایی به نوشته می دهد)

      پاسخ
  • خیلی بیشتر از احتیاج اموزش می خواهیم

    پاسخ
  • سلام
    سؤال بنده از شما اساتید محترم اینه که اگر شخصی مثل من که از نظام آموزشی ایران صرفا دیپلم دارم، آیا با اشراف و آگاهی از کلیه مراحل ثبت آنی، قادر به تنظیم سند در دفاتر خواهم بود و اصلا دفتری حاضر به استخدام نیرویی با مدرک دیپلم ولی کاربلد ، خواهد کرد؟
    ممنونم

    پاسخ
    • با سلام
      بله اگر شما اشراف داشته باشید نیازی به مدرک نیست.
      همینطور که در حال حاضر بسیاری با مدرک دیپلم درحال کار هستند.
      و بسیاری با مدرک دانشگاهی هم هستند که که تسلط کافی را ندارند و آنها هم قبل از شروع به کار حتماً باید آموزش ببینند.

      پاسخ
    • سلام وقت تون بخیر من میتونم از شما درخواست کنم به من آموزش بدید ممنونم

      پاسخ
      • با تهیه این آموزش سیر تا پیاز و صفر تا صد کار در دفترخانه را آموزش خواهید دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

اقرار کارگر به دریافت کلیه حقوق و حق بیمه + متن اقرار + مراحل + مدارک + هزینه
تقسیم نامه و قرارداد مشارکت در ساخت
keyboard_arrow_up