آخرین تغییرات سامانه ثبت آنی دفترخانه اسناد رسمی

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش

آخرین تغییرات سیستم ثبت آنی

اگر نیاز به آموزشی در خصوص تغییرات مذکور باشد، در همین پست قرار خواهد گرفت.


تاریخ ارسال خبر: ۱۴۰۰/۰۳/۱۳

به اطلاع سران محترم دفاتر اسناد رسمی می رساند: بازه زمانی فعالیت دفترخانه های اسناد رسمی در روزهای پنجشنبه تا ساعت ۱۶ افزایش یافت.


تاریخ ارسال خبر: ۱۴۰۰/۰۲/۲۶

به اطلاع سران محترم دفاتر اسناد رسمی می رساند:

در نسخه جدید سامانه ثبت الکترونیک اسناد

  1. امکان ثبت درخواست صدور سند مالکیت فراهم گردیده است
  2. در زمان عدم تطابق اثر انگشت با سوابق اثر انگشت‌های اخذ شده، تصویر اثر انگشت ها نمایش داده نمی شود.

برای مشاهده آموزشهای مربوط به تکبرگ نمودن اسناد (مورد ۱) اینجا کلیک کنید


تاریخ ارسال خبر: 1400/02/21

به اطلاع سران محترم دفاتر اسناد رسمی می رساند:

  1. نسخه جدید تطبیق اثرانگشت اصحاب سند با اثرانگشت ثبت شده در کارت هوشمندملی فراهم گردیده است.
  2. راهنمای سرویس تطبیق اثرانگشت اصحاب سند با کارت هوشمند ملی، در قسمت راهنمای سامانه با عنوان “راهنمای استفاده از سرویس تطبیق اثر انگشت اصحاب سند” بارگذاری شده است.
  3. راهنمای بازنشانی رمز کارت هوشمند ملی برای کارت هایی که صاحب کارت رمز را بخاطر ندارد و یا کارت بلاک (قفل) شده، در قسمت راهنمای سامانه با عنوان “راهنمای بازنشانی رمز کارت هوشمند ملی” بارگذاری شده است.
  4. جهت تغییر رمز کارت هوشمند ملی از منوی امکانات، بازنشانی رمز کارت هوشمند ملی اقدام گردد.

برای مشاهده نحوه نصب سیستم ثبت آنی و نرم افزارهای تطبیق اثر انگشت اینجا کلیک کنید. 

 


تاریخ ارسال خبر: 1399/10/17

مالیات بر ارزش افزوده به صورت خودکار پرداخت می شود

توضیحات رییس کانون سردفتران و دفتریاران درخصوص پرداختی های ارزش افزوده در دفاتر اسناد رسمی

رییس کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با پرداخت نه درصد ارزش افزوده دریافتی در دفاتر اسناد رسمی به سازمان امور مالیاتی، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی، علی خندانی اظهار داشت: همانطور که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده است با توجه به اینکه کلیه مبالغ دریافتی توسط دفاتر اسناد رسمی از جمله مالیات، حق الثبت، حق التحریر و سایر مبالغی که برای تنظیم سند باید دریافت شود به صورت الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی در حال انجام است، دریافت مالیات بر ارزش افزوده نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به صورت الکترونیک پرداخت می شود.

وی با تاکید بر نظر رییس سازمان ثبت مبنی بر پرداخت به هنگام ارزش افزوده از سوی دفاتر اسناد رسمی گفت: دکتر خداییان همواره تاکید دارند پرداختی های مذکور به صورت الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود و تاخیری در پرداخت از سوی آنان وجود ندارد و به زودی این پرداخت ها به صورت آنلاین(برخط) خواهد بود…

…خندانی با اشاره به اینکه کانون سردفتران و دفتریاران با همراهی سازمان ثبت و سازمان امور مالیاتی درصدد آنلاین کردن پرداخت های ارزش افزوده هستند گفت: کانون سردفتران همواره به دنبال آنلاین شدن همه پرداختی ها در دفاتر اسناد رسمی است و با تحقق این امر، مبلغ ارزش افزوده برای تنظیم هر سند در دفاتر به صورت آنلاین از حساب افراد کسر و در لحظه به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می شود.


تاریخ ارسال خبر: 1399/09/24

به اطلاع سران محترم دفاتر اسناد رسمی (دفاتر پايلوت) می رساند در نسخه جدید سامانه ثبت الکترونیک اسناد:

  1. امکان تطبيق اثر انگشت اصحاب سند با اثر انگشت ثبت شده در کارت هوشمند ملی فراهم گردیده است.
  2. امکان بازنشانی رمز کارت هوشمند ملی برای کارتهایی که صاحب کارت رمز را بخاطر ندارد و یا کارت بلاک (قفل) شده، فراهم گردیده است.
  • راهنماهای سرویس، تطبيق اثر انگشت اصحاب سند با کارت هوشمند ملی در قسمت راهنمای سامانه با عنوان “راهنماي استفاده از سرویس تطبيق اثر انگشت اصحاب سند” (شامل 31 صفحه) و بازنشانی رمز کارت هوشمند ملی بارگذاری شده است.
  • در صورت بروز خطا با پشتیبانی سامانه (02163485) یا کانون سردفتران و دفتریاران استان تماس حاصل فرماييد.

دانلود راهنماي استفاده از سرویس تطبيق اثر انگشت اصحاب سند.


تاریخ ارسال خبر: 1399/09/21

اتصال آنلاین دفاتر اسناد رسمی در تطبیق اثر انگشت متعاملین با سازمان ثبت احوال

…خندانی با بیان اینکه زیرساخت‌های اتصال دفاتر اسناد رسمی به صورت برخط به سامانه احراز هویت سازمان ثبت احوال فراهم شده است، گفت: اخیراً با پیگیری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان ثبت احوال کشور شرایط برای این اتصال فراهم شده و کانون سردفتران و دفتریاران هم پیگیر اجرایی شدن این مهم بوده‌ است.

وی از افتتاح این پروژه در روز شنبه ۲۲ آذرماه 1399 خبر داد و گفت: این اتصال از روز شنبه برقرار خواهد شد و در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران همچنین به مزایای این پروژه اشاره کرد و گفت: این امر برای سردفتران صحیح‌العمل که نسبت به احراز هویت دقت بسیاری دارند و همواره نگران بحث احراز هویت بوده اند بسیار راهگشا خواهد بود و امکان اخذ اثرانگشت شخصی توسط دیگری وجود ندارد، درحقیقت از این پس احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی به صورت صددرصد دقیق خواهد بود.

خندانی تأکید کرد: با تحقق این اتصال درصد بروز خطا و یا تخلف در معدود دفاتر اسناد رسمی که اقدام به تخلف در زمینه ثبت اثر انگشت داشته‌اند میسر نخواهد بود و در کاهش میزان تخلفات تاثیرگذار است.

برای مشاهده آموزش تصویری نحوه اتصال سامانه ثبت آنی به سرویس تطبیق اثر انگشت ثبت احوال و دانلود نرم افزار های مورد نیاز اینجا کلیک کنید.


تاریخ ارسال خبر: 1399/08/20

به اطلاع سران محترم اسناد رسمي مي رساند در نسخه جدید سامانه ثبت الکترونیک اسناد امکانات زیر فراهم گردیده اند:

  1. در اجرائیه و تقاضانامه اجرائيه، هنگام استعلام ثنا برای اشخاص حقوقي، در صورتی که در سامانه ثنا براي آن شخص حقوقي، ساختار سازماني تعيين شده باشد، فيلد واحد سازماني ثنا نیز باید مشخص گردد.
  2. در اجرائيه و تقاضانامه اجرائیه در هنگام استعلام ثنا، شماره موبایل ثبت شده در سامانه ثنا در فیلد شماره موبایل شخص پر شده و غیرقابل تغییر خواهد بود.
  3. در اجرائيه و تقاضانامه اجرائیه برای اشخاص حقوقي، نوع شخص حقوقي الزامي گردیده است
  4. گزارش آماري براي تقاضانامه هاي اجرائیه ایجاد شده است.
  5. فرمت جدید گزارش “ریز تراکنش هاي سند” و “آمار پرداخت سند” بارگذاری گردیده است.
  6. برای رفع نقص اجراییه صادره هزينه اخذ نمی گردد.

تاریخ ارسال خبر: 1399/07/01

به اطلاع سران محترم دفاتر اسناد رسمي مي رساند در نسخه جدید سامانه ثبت الکترونیک اسناد که از تاریخ 1399/7/1 بارگذاري خواهد شد موارد زیر اعمال مي گردد:

  1. پرداخت هزینه استعلام ملک صرفا در فرم مربوطه و از طریق دستگاه POS متصل به سامانه ثبت الکترونیک اسناد امکانپذیر خواهد بود.
  2. در راستای اجرایی نمودن توزيع حق التحریر دفاتر اسناد رسمي موضوع ماده 54 قانون دفاتر اسناد رسمي، ميزان 10 درصد از حق التحریر به صورت برخط به حساب کانون سردفتران و دفتریاران واریز خواهد شد.
  3. امکان گزارشگیری از آمار واریز 10 درصد سهم کانون در بخش گزارش هاي پرداخت، فراهم گردیده است.
  4. امکان اخذ هزینه “کپی برابر اصل اسناد مالکیت، اسناد دفترخانه و سایر مدارک” و “بقایای ثبتی” در بخش سایر پرداخت هاي ثبتي در منوي امکانات از طریق دستگاه POS متصل به سامانه ثبت الکترونیک استاد فراهم گردیده است.
  5. امکان ارسال تقاضانامه صدور اجرائیه براي قبوض اقساطی فراهم گردیده است.
  6. با توجه به تغییر تعرفه هاي ثبتي در سال 1399، فرم مربوط به محاسبه هزینه تنظیم اسناد در بخش امکانات به روزرسانی گردیده است.

اطلاعیه بسیار مهم درخصوص ارسال استعلام های ثبت

به گزارش روابط عمومي، نظر به این که از مورخ ۱ مهر ماه ۱۳۹۹ پرداخت ۱۰٪ دفاتر اسناد رسمی به کانون سردفتران و دفتریاران به صورت برخط ( آنلاین ) خواهد بود، لذا موکدا” خواهشمند است ارسال کلیه استعلام های ثبت که هزینه آن ظرف روزهای قبل و یا امروز از طریق دستگاه POS شرکت سامان واریز شده یا می شود،  همین امروز ( ۳۱شهریور ۹۹ ) صورت پذیرد، در غیر این صورت،  تراکنش پرداخت شده از سوی متقاضیان، غیرقابل استفاده خواهد بود.
ضمنا تا ساعاتی دیگر، توضیحاتی از سوی کانون سردفتران و دفتریاران در خصوص اجرای طرح واریز ۱۰٪ برخط  تقدیم می گردد.
واحد فناوری و اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران

بسمه تعالی

قابل توجه همکاران محترم؛

در راستای اجرای طرح پرداخت ۱۰ درصد دفاتر اسناد رسمی به کانون سردفتران و دفتریاران موضوع ماده ۵۴ قانون دفاتر اسناد رسمی به صورت برخط (آنلاین) موارد ذیل را به استحضار همکاران گرامی می رساند:

  1. از روز سه شنبه مورخ 1399/7/1 ده درصد پرداختی دفاتر اسناد رسمی به کانون سردفتران و دفتریاران به صورت خودکار و بدون نیاز به هیچگونه اقدامی از سوی دفاتر اسناد رسمی، کسر و منظور خواهد شد.
  2. دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور موظف هستند ۱۰% سهم کانون سردفتران و دفتریاران را تا پایان روز اداری دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ محاسبه و در زمان مقرر به یکی از روش های قبلی (پرداخت از طریق POS آنلاین و با بانک) پرداخت نمایند.
    • توضیح این که دفاتر پایلوت شهر تهران از مورخ ۱۸ شهریور 1399، دفاتر اسناد رسمی استان های سمنان و قم از مورخ ۲۶ شهریور 1399، دفاتر اسناد رسمی ورامین از مورخ ۲۴ شهریور 1399 و دفاتر اسناد رسمی استان اصفهان که از مورخ ۲۷ شهریور 1399 پرداختهای برخط (آنلاین) داشته اند، موظف هستند تا پایان روز کاری قبل از تاریخ های موصوف، مبادرت به محاسبه ۱۰٪ کانون سردفتران و دفتریاران نموده و در زمان مقرر به یکی از سه روش فوق الذکر پرداخت نمایند.
  3. ارسال کلیه استعلام های ثبت که هزینه آن طی روزهای قبل و یا امروز از طریق دستگاه POS شرکت سامان واریز شده یا می شود، همین امروز (31 شهریور ۱۳۹9) صورت پذیرد. در غیر این صورت تراکنش پرداخت شده از سوی متقاضیان، غير قابل استفاده خواهد بود.
  4. امکان گزارش گیری از آمار واریز ۱۰ % سهم کانون در بخش گزارش های پرداخت سامانه فراهم گردیده است.
  5. پرداخت هزینه استعلام ملک صرفا در فرم مربوطه و از طریق دستگاه POS متصل به سامانه ثبت الکترونیک اسناد امکان پذیر خواهد بود.
  6. امکان اخذ کپی برابر اصل اسناد مالکیت، اسناد دفترخانه و سایر مدارک و بقایای ثبتی در بخش سایر پرداخت های ثبتی در منوی امکانات از طریق دستگاه POS متصل به سامانه فراهم گردیده است.
  7. تا اتخاذ تصمیم نهایی، ۱۰ % سهم کانون سردفتران و دفتریاران از محل حق التحریر اسناد، نفرات و اوراق اضافه و همچنین گواهی امضاء محاسبه و کسر خواهد شد.
  8. در راستای فراهم ساختن امکان استفاده مجدد از تراکنش های پرداخت شده در اخذ استعلام ثبت، با توجه به این که در مواردی پاسخ استعلام های ثبت به دلایلی نظير تغيير تقسیمات کشوری و با حوزه های ثبتی، مغایرت نام و نام خانوادگی، نقص پرونده و غیره به دفاتر اسناد رسمی عودت داده شده و بعد از رفع اشکال، متقاضیان برای ثبت مجدد استعلام نیازمند پرداخت هزینه جدید بودند، مقرر گردید تشخیص این که استعلام مجدد، مشمول هزینه جدید است یا خیر؟ بر عهده سران محترم دفاتر اسناد رسمی گذارده شده و چنان چه به تشخیص ایشان، ثبت استعلام جديد مشمول هزینه مجدد تشخیص داده نشود برای استفاده از تراکنش قبلی از گزینه “پیرو” استفاده شود، ليكن فيلدهای مربوطه مجددا باید تکمیل گردد.
    • خاطر نشان می سازد چنانچه به هر دلیلی اعتبار استعلام ثبت پایان پذیرد، دفاتر اسناد رسمی موظف به دریافت هزینه جدید برای ثبت استعلام ثبت خواهند بود.

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران

 

 

 

آموزش پرداخت استعلام

آموزش نحوه پرداخت استعلام ملک در دفترخانه به روش جدید.

هزینه:

آموزش نحوه دریافت گزارش آمار واریز آنلاین 10 درصد کانون

بیشتر بدانید:
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تقاضانامه صدور انواع اجرائیه در دفترخانه
سیستم سازی کسب و کار در دفترخانه و افزایش درآمد تا سقف تحریر سالانه
keyboard_arrow_up