اختلال در شبکه و قطعی سیستم ثبت آنی در دفاتر اسناد رسمی، باعث گلایه مردم و تأخیر در انجام معاملات شده است.
از آنجا که ثبت سند نیازمند استعلام از ادارات و سازمانهایی نظیر ثبت احوال، پست، دارایی، قوه قضائیه و… است لذا باید به این سامانه ها متصل بوده تا در کسری از ثانیه امکان استعلام فراهم باشد.
اما اخیرا با نارضایتیهایی از طرف مراجعه کنندگان به دفاتر اسناد رسمی یا حتی کارکنان دفاتر اسناد رسمی روبرو هستیم چراکه این سامانه ها مکررا قطع میگردند.
یکبار ارتباط با ثبت احوال قطع میشود بار دیگر اختلال در سامانه استعلام مالیاتی ارزش افزوده بوده و هربار کارشناسان در پی رفع نقص هستند.
کانون سردفتران و دفتریاران امروز در پی انتشار پیامی اعلام کرد:
*قابل توجه سردفتران و دفتریاران سراسر کشور*
با توجه به مشکلات پیشآمده امروز در ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی، به اطلاع میرساند اختلال در سامانه استعلام مالیاتی ارزش افزوده بوده و کارشناسان در پی رفع نقص میباشند.
1402/05/14
به گزارش کانون سردفتران و دفتریاران: قابل توجه دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور
با پیگیریهای به عمل آمده از سوی هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران، در خصوص قطعی سامانه ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی از معاونت امور اسناد و فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ضمن عذرخواهی به اطلاع میرساند این اختلال سراسری است و کارشناسان سازمان در حال بررسی و رفع ایراد هستند.
رفع نقص در حال حاضر استان به استان در حال انجام است و نهایتاً تا ساعت ۱۲ روز جاری اتصال همه دفاتر برقرار خواهد شد.
همچنین به اطلاع میرساند امکان ثبت و تنظیم اسناد تا ساعت ۱۸ امروز یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ در سراسر کشور مهیاست.