هشدار به مشاوران املاک: اتصال به سامانه کاتب الزامی است

دفاتر مشاوران املاکی که به سامانه ثبت الکترونیک اسناد (سامانه کاتب) متصل نشده‌اند و پیش‌نویس قراردادها را در این سامانه ثبت نمی‌کنند، پلمب خواهند شد و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
سردر بنگاه مشاور املاک

تأکید بر اتصال مشاوران املاک به سامانه کاتب برای جلوگیری از پلمب

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین اعلام کرد که دفاتر مشاوران املاکی که به سامانه ثبت الکترونیک اسناد (سامانه کاتب) متصل نشده‌اند و پیش‌نویس قراردادها را در این سامانه ثبت نمی‌کنند، پلمب خواهند شد و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

علی فولیان در جلسه کمیته استانی نظارت بر حسن اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت که اجرای این قانون امنیت و آرامش جامعه را در حوزه معاملات فراهم کرده و از بروز دعاوی و جرایم جلوگیری می‌کند. وی افزود که این قانون با ایجاد انقلاب حقوقی و قضایی، رضایت‌مندی مردم، تثبیت مالکیت‌ها، انتظام‌بخشی روابط دولت و مردم، رشد اقتصادی، جلوگیری از فرار مالیاتی و افزایش نظارت دولت را به همراه دارد.

پلمب دفاتر مشاوران املاک فاقد سامانه کاتب

فولیان تأکید کرد که مشاوران املاک باید به سامانه کاتب متصل شوند و اتحادیه مشاوران نیز باید با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آموزش‌های لازم را برای استفاده از این سامانه فراهم کنند. وی هشدار داد که دفاتر مشاوران املاکی که به سامانه کاتب متصل نشوند، پلمب خواهند شد.

↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

بیشتر بدانید:
بنگاه مشاور املاکپلتفرم کاتب
برای دوستانتان بفرستید:
مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

رتبه‌بندی دفاتر اسناد رسمی بر اساس رضایت‌مندی مراجعین
مقایسه رتبه‌بندی دفاتر اسناد رسمی در ایران با سایر کشورها
keyboard_arrow_up