آیا سازمان ثبت به دنبال برگزاری آزمون تکمیلی برای آزمون سردفتری است؟

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قصد دارد برای پذیرش سردفتران جدید، آزمون اختبار یا مرحله دوم آزمون سردفتری را برگزار کند.

این اقدام با واکنش‌های منفی در فضای مجازی و مجلس روبرو شده است. برخی معتقدند که این آزمون با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و مصوبه هیئت مقررات‌زدایی سازگار نیست.

رئیس سازمان ثبت اعلام کرده است که هیچ متقاضی مردود نشده و تمامی پذیرفته‌شدگان در صورت داشتن صلاحیت‌های عمومی، جذب خواهند شد.

مسئولان سازمان ثبت و نیز کانون سردفتران و دفتریاران پیش از این درباره نیازسنجی منطقه‌ای در پذیرش سردفتران جدید‌الورود صحبت به میان آورده‌اند که برخلاف تبصره 4 ماده یک قانون تسهیل است.

این تبصره اعلام می‌کند “وضع هرگونه محدودیت و مانع در مسیر صدور مجوز، که خارج از چهارچوب این قانون باشد به دلایلی از قبیل اشباع بازار، محدودیت ظرفیت و حدود صنفی یا بر اساس تعداد و یا فاصله جغرافیایی دارندگان و یا متقاضیان آن مجوز، ممنوع است. در صورت محدودیت منابع طبیعی یا محیط زیستی، وضع محدودیت جدید به تشخیص نهادهای ذیربط، منوط به تأیید هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار و با تصویب هیئت وزیران مجاز است و تا قبل از تصویب هیئت وزیران محدودیت جدید نافذ نخواهد بود.”

بیشتر بدانید:
آزمون سردفتری
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بابایی: بحث ابطال اسناد عادی با توجه به برخی از ملاحظات منتفی شده است
نظریه مشورتی: دعوای الزام به تحویل مبیع غیر منقول به استناد سند عادی
keyboard_arrow_up