تولد پلتفرم کاتب (سکوی دیجیتال خدمات ثبتی)

پلتفرم «کاتب» با حضور رئیس قوه قضائیه در ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ متولد و رونمایی شد. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در کمتر از ۲ سال، سامانه کاتب به عنوان یکی از مهمترین نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن) کشور ارائه سرویس خواهد کرد.

زمان تقریبی برای مطالعه: 2 دقیقه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
پلتفرم کاتب سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کانون سردفتران

پلتفرم کاتب با حضور رئیس قوه قضائیه رونمایی شد

کانون سردفتران و دفتریاران پلتفرم کاتب را به منظور ارایه خدمات یکپارچه ثبتی در ساختمان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی کرد. این پلتفرم با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک و با استفاده از فناوری های نوین طراحی و تولید شده است. این پلتفرم قادر است تمام خدمات ثبتی را در حوزه‌های مختلف از جمله دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها، مالکیت معنوی، املاک و غیره به صورت شبانه روزی ارایه دهد.

معاون فناوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران گفت: این پلتفرم نتیجه تحولات سه سال اخیر در حوزه فناوری اطلاعات کانون است که با رفع کمبودها و مشکلات امروزی، نقطه مطلوبی را به دست آورده است. وی افزود: با راه اندازی کاتب، جایگاه، وظایف و مسوولیت‌های سردفتر اسناد رسمی در حوزه تنظیم اسناد بیشتر، مهمتر و متنوع تر از قبل خواهد بود. وی همچنین از طراحی دفاتر اسناد رسمی مجازی جهت ارایه خدمات غیرحضوری به مردم خبر داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم احمد تویسرکانی رییس فقید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نسخه جدید سامانه ثبت الکترونیک با معماری جدید از اوایل سال آینده در دفاتر اسناد رسمی ارایه سرویس خواهد کرد. وی تاکید کرد: این روز نقطه عطفی در تاریخ ارایه خدمات ثبتی کشور است و دفاتر اسناد رسمی وارد عصر جدیدی خواهند شد.

معرفی برخی از خدمات پلتفرم کاتب

رونمایی از پروژه‌های فناورانه سازمان ثبت

به مناسبت عید مبعث و سالروز انقلاب اسلامی، پروژه‌های طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت اسناد و املاک و ۲۰ پروژه عمرانی این سازمان با حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رونمایی شدند. این پروژه‌ها شامل مرکز کنترل و پایش هوشمند خدمات دیجیتال ثبتی، سامانه صدور و مدیریت اسناد الکترونیک و سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب هستند که با هدف دستیابی به سازمان ثبت هوشمند و ارایه خدمات سریع، ارزان و توأم با کرامت به مردم طراحی و اجرا شده اند.

محسنی اژه‌ای در سخنانی در این مراسم، از تلاش‌های مسئولان و کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک در استفاده از فناوری‌های نوین تقدیر کرد و گفت: امیدواریم سکوی کاتب بتواند امانت‌دارانه کار‌های مردم را انجام دهد و از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی جلوگیری کند. وی همچنین به مسئولان این سازمان توصیه کرد که از امنیت زیرساخت‌ها و سامانه‌های طراحی‌شده اطمینان حاصل کنند و برای پیشگیری از اختلال و قطعی شبکه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

بیشتر بدانید:
دفترخانه مجازیپلتفرم کاتب
برای دوستانتان بفرستید:
مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

معاملات به ارز و حکم قانونی آن
آزمون دفتریاری دفتر اسناد رسمی 1402: شرایط، مواد امتحانی و نحوه ثبت‌نام
keyboard_arrow_up