تولد پلتفرم کاتب (سکوی دیجیتال خدمات ثبتی)

پلتفرم «کاتب» با حضور رئیس قوه قضائیه در ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ متولد و رونمایی شد. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در کمتر از ۲ سال، سامانه کاتب به عنوان یکی از مهمترین نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن) کشور ارائه سرویس خواهد کرد.

زمان تقریبی برای مطالعه: 2 دقیقه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
پلتفرم کاتب سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کانون سردفتران

پلتفرم کاتب با حضور رئیس قوه قضائیه رونمایی شد

کانون سردفتران و دفتریاران پلتفرم کاتب را به منظور ارایه خدمات یکپارچه ثبتی در ساختمان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی کرد. این پلتفرم با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک و با استفاده از فناوری های نوین طراحی و تولید شده است. این پلتفرم قادر است تمام خدمات ثبتی را در حوزه‌های مختلف از جمله دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها، مالکیت معنوی، املاک و غیره به صورت شبانه روزی ارایه دهد.

معاون فناوری اطلاعات کانون سردفتران و دفتریاران گفت: این پلتفرم نتیجه تحولات سه سال اخیر در حوزه فناوری اطلاعات کانون است که با رفع کمبودها و مشکلات امروزی، نقطه مطلوبی را به دست آورده است. وی افزود: با راه اندازی کاتب، جایگاه، وظایف و مسوولیت‌های سردفتر اسناد رسمی در حوزه تنظیم اسناد بیشتر، مهمتر و متنوع تر از قبل خواهد بود. وی همچنین از طراحی دفاتر اسناد رسمی مجازی جهت ارایه خدمات غیرحضوری به مردم خبر داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم احمد تویسرکانی رییس فقید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نسخه جدید سامانه ثبت الکترونیک با معماری جدید از اوایل سال آینده در دفاتر اسناد رسمی ارایه سرویس خواهد کرد. وی تاکید کرد: این روز نقطه عطفی در تاریخ ارایه خدمات ثبتی کشور است و دفاتر اسناد رسمی وارد عصر جدیدی خواهند شد.

معرفی برخی از خدمات پلتفرم کاتب

رونمایی از پروژه‌های فناورانه سازمان ثبت

به مناسبت عید مبعث و سالروز انقلاب اسلامی، پروژه‌های طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت اسناد و املاک و ۲۰ پروژه عمرانی این سازمان با حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رونمایی شدند. این پروژه‌ها شامل مرکز کنترل و پایش هوشمند خدمات دیجیتال ثبتی، سامانه صدور و مدیریت اسناد الکترونیک و سکوی خدمات دیجیتال ثبتی کاتب هستند که با هدف دستیابی به سازمان ثبت هوشمند و ارایه خدمات سریع، ارزان و توأم با کرامت به مردم طراحی و اجرا شده اند.

محسنی اژه‌ای در سخنانی در این مراسم، از تلاش‌های مسئولان و کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک در استفاده از فناوری‌های نوین تقدیر کرد و گفت: امیدواریم سکوی کاتب بتواند امانت‌دارانه کار‌های مردم را انجام دهد و از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی جلوگیری کند. وی همچنین به مسئولان این سازمان توصیه کرد که از امنیت زیرساخت‌ها و سامانه‌های طراحی‌شده اطمینان حاصل کنند و برای پیشگیری از اختلال و قطعی شبکه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بدانید:
دفترخانه مجازیپلتفرم کاتب
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

معاملات به ارز و حکم قانونی آن
آزمون دفتریاری دفتر اسناد رسمی 1402: شرایط، مواد امتحانی و نحوه ثبت‌نام
keyboard_arrow_up