دستگیری برخی سردفتران به جرم کلاهبرداری، فروش مال غیر و جرایم سازمان یافته

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دستگیری برخی سردفتران به جرم کلاهبرداری، فروش مال غیر و جرایم سازمان یافته خبر داد. وی در مراسم تحلیف سردفتران جدیدالانتصاب، از آنها خواست که عدالت، نظم، قانون و امانتداری را در تنظیم اسناد رعایت کنند. وی همچنین نقش فناوری در نظارت و تصدیق اسناد را مورد تأکید قرار داد.

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
اخبار و اطلاعیه های محضرچی

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تحلیف ۱۵۰ سردفتر جدیدالانتصاب که امروز ۳ بهمن ماه در سالن سردار سلیمانی این سازمان برگزار شد، گفت: متأسفانه در هفته گذشته برخی از سردفتران به دلیل ارتکاب جرایمی چون کلاهبرداری، فروش مال غیر و جرایم سازمان یافته دستگیر شدند و پرونده کیفری برای آنها تشکیل شده است.

وی با تبریک ولادت امام علی (ع) که مظهر عدالت است، از سردفتران جدیدالانتصاب خواست که در تنظیم اسناد، عدالت، نظم، قانون و امانتداری را رعایت کنند و گفت: سند رسمی شالوده‌ای از اقرار طرفین و شهادت سردفتر و دفتر یار تشکیل شده است و مهم‌ترین ادله مورد استناد قوه قضاییه است.

بابایی از نقش فناوری در نظارت و تصدیق اسناد رسمی خبر داد و گفت: دفاتر سنتی جمع آوری شده‌اند و اکنون تصدیق الکترونیکی انجام می‌شود و احراز هویت و دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی امکان‌پذیر است. وی تأکید کرد که سردفتران باید صلاحیت طرفین و نوع عقد و سند را تشخیص دهند و گفت: حداقل ۸۰ نوع سند در دفترخانه‌ها تنظیم می‌شود و این منصب را نمی‌توان با هیچ فناوری و امکانی جایگزین کرد.

در مراسم تحلیف ۱۵۰ سردفتر جدیدالانتصاب که در چهار روز گذشته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، معاونان اسناد این سازمان از سردفتران خواستند که با رعایت قوانین و مقررات ثبتی، اسناد را با کمترین خطا تنظیم کنند. آنها گفتند که فناوری به صحت معامله و احراز طرفین کمک می‌کند و از بسیاری جعل‌ها جلوگیری شده است.

معاونان اسناد سازمان ثبت اسناد کشور همچنین به تخلفات و جرایمی که در این حوزه ممکن است رخ دهد، اشاره کردند و گفتند که سردفتران باید با حفظ حرمت مردم و شان سردفتر، از وقوع جرم و دعاوی پیشگیری کنند. آنها تأکید کردند که سردفتران باید از آموزش‌ها و مشورت‌های متخصصان ثبتی بهره ببرند و اصل امانتداری را حفظ کنند. آنها همچنین از دادسرای انتظامی سردفتران و دفتریاران کشور خواستند که در صورت مشاهده تخلفات و جرایم، برخوردهای لازم را انجام دهند.

بیشتر بدانید:
آزمون سردفتری
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تعرفه جدید حق‌التحرير دفاتر رسمى ازدواج و طلاق
قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال 1376 (مسکونی، اداری، تجاری)
keyboard_arrow_up