تمامی نهادها و ارگانهای دولتی که درخواست صدور اجرائیه دارند، میتوانند تأییدیه مبلغ واریزی بابت هزینههای صدور اجرائیه را از دفترخانه دریافت کنند. دفاتر اسناد رسمی موظفند فیش چاپی جهت تأیید سند مالی و رسید مبلغ وصولی را مطابق تعرفههای مقرر و قانونی به نماینده دستگاهها ارائه دهند.
تأکید بر ارائه فیش چاپی برای تأیید سند مالی در دفاتر اسناد رسمی
نظر به شیوهنامه پذیرش درخواست اجرای مفاد اسناد لازمالاجراء از طریق دفاتر اسناد رسمی، آسیبشناسی و بررسیهای به عمل آمده، کلیه نهادها و ارگانهای دولتیِ درخواستکننده صدور اجرائیه از دفاتر اسناد رسمی جهت لزوم تهیه سند مالی در دستگاههای اجرایی یا نهاد مربوطه نیاز به تأییدیه مبلغ واریزی بابت هزینههای صدور اجرائیه را دارند، شایسته است دفاتر اسناد رسمی در ارائه خدمات ثبتی به ارگانها و نهادهای دولتی فیش چاپی جهت تأیید سند مالی و رسید مبلغ وصولی را مطابق تعرفه مقرر به نماینده دستگاهها ارائه نمایند.
شایان ذکر است با توجه به ماده ۴۰ آئیننامه مفاد اسناد لازمالاجرا، پرداخت کلیه هزینههای قانونی به عهده متعهد و راهکار وصول حقوق دولتی را به نحو منجز تعیین نموده، دقت شود حقی از کسی تضییع نگردد.
سید صادق سعادتیان، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور | شماره: ۱۴۰۳/۱۰۰44۳ | مورخ: 1403/06/06 | شناسه نامه: ۷۲۶۸۵۱۲