نماینده مجلس: آزمون سردفتری باید تا پایان سال 1402 برگزار شود

آزمون سردفتری 1402: آیا قانون رعایت می‌شود؟ یک نماینده مجلس خواستار برگزاری آزمون سردفتری 1402 تا پایان امسال شد. او گفت که سازمان ثبت بر اساس قانون مکلف است در هر سال حداقل یک نوبت آزمون برگزار کند. اما هنوز زمان و جزئیات آزمون مشخص نیست و پذیرفته‌شدگان سال قبل هم در انتظار تعیین تکلیف هستند. آیا سازمان ثبت می‌تواند این وعده را عملی کند؟

زمان تقریبی برای مشاهده: 4 دقیقه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
اخبار صدا و سیما تلوزیون محضرچی

آزمون سردفتری یک آزمون استخدامی است که برای انتخاب افراد واجد شرایط برای اشتغال به شغل سردفتری در دفاتر اسناد رسمی برگزار می‌شود. این آزمون هر سال از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد.

سید محسن دهنوی: آزمون امسال چه شد؟ قانون می‌گوید هرسال باید آزمون برگزار شود! به آذر ماه رسیده‌ایم و حتی سازمان سنجش اطلاعیه آزمون سردفتری هم نداده است.

بر اساس قانون تسهیل، سازمان ثبت مکلف است در هر سال حداقل یک نوبت آزمون سردفتری برگزار کند. اما در حال حاضر زمان برگزاری آزمون سردفتری 1402 مشخص نشده است و هنوز از جزئیات ثبت نام و برگزاری این آزمون خبری نیست. در صورت انتشار هر نوع خبر در خصوص آزمون سردفتری از طریق این لینک اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: آزمون سردفتری سال 1402 هر زمانی که سازمان سنجش اعلام آمادگی کند برگزار خواهد شد.

او همچنین افزود: سازمان ثبت برای حدود 9 هزار نفر شرکت کننده‌ای که در مرحله آزمون سردفتری 1401 پذیرفته شده‌اند پرونده علمی تشکیل داده و هیچ متقاضی را مردود اعلام نکرده است.

پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری 1401 باید پس از مشاهده کارنامه و در صورت قبولی در آزمون کتبی، مراحل و نحوه انجام تشکیل پرونده، استعلامات و اختبار را طی کنند.

ما همچنان منتظر برگزاری آزمون سردفتری 1402 هستیم، در حالی که هنوز سرنوشت پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال قبل معلوم نیست.

پکیج‌های آمادگی برای آزمون سردفتری 1402

بیشتر بدانید:
آزمون سردفتری
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

درجه‌بندی واحدهای ثبتی برای تعیین محل اشتغال قبول‌شدگان آزمون سردفتری 1401
روش جدید صدور سند مالکیت تکبرگی: الزام دفاتر اسناد رسمی تهران
keyboard_arrow_up