خلاصه‌ای از گزارش کانون درباره: قطع و وصلی‌های ثبت آنی و چتر خدمات ثبتی با پلتفرم «کاتب»

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش

قطع و وصلی‌های ثبت آنی

خلاصه گزارش این است که سید ستار هاشمی در نشستی با رئیس و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پس از آغاز اجرای سراسری احراز هویت دومرحله‌ای در دفاتر اسناد رسمی، گفت که سازمان ثبت به واسطه تکلیف قانونی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ داشت، مبنی بر اینکه خدماتی که در دفاتر اسناد رسمی در حال ارائه به مردم است با استفاده از ظرفیت اخذ تصدیق الکترونیکی ارائه شود، بلافاصله این تکلیف را در دستورکار قرار داد.

همچنین وی به همکاری و جلسات متعدد معاونت فناوری سازمان ثبت با کمیسیون اصل ۹۰ به نمایندگی آقای فرنام اشاره کرد و گفت که این طرح را با انتخاب شهر زنجان به عنوان استان آزمایشی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز کرد.

همچنین وی گفت که روزانه در سازمان ثبت حدود ۱۰۰ سند در ۸ هزار و ۵۰۰ دفترخانه سراسر کشور ثبت می‌شود. هاشمی با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از رضایت بالای مردم از روند تصدیق الکترونیک است، گفت: این اقدام به شکل قابل ملاحظه‌ای در کاهش جعل و کلاهبرداری موفقیت‌آمیز بوده و گزارش مردمی گواه این ادعا است. همچنین وی به کم‌کاری برخی دستگاه‌ها در تعامل با سازمان ثبت و توسعه دولت الکترونیک انتقاد کرد.

هاشمی: در اجرایی کردن طرح تصدیق الکترونیک، فشار بسیار زیادی را تحمل کردیم و اگر پایمردی آقای بابایی نبود، این مهم اتفاق نمی‌افتاد.

چتر خدمات ثبتی با پلتفرم «کاتب»

همچنین وی گفت که دولت الکترونیک روند بلوغ خود را طی می‌کند و سازمان ثبت هم شامل این قصه است.

هاشمی همچنین به راه‌اندازی پلتفرم دیجیتال خدمات ثبتی اشاره کرد و گفت که طراحی متفاوتی برای این سامانه با تعامل کانون سردفتران و دفتریاران انجام داده‌اند.

در این پلتفرم، بسیاری از خدمات به شکل غیرحضوری در سازمان اتفاق می‌افتد و کل خدمات زیست بوم ثبتی کشور در قالب چتری جمع‌آوری شده و در یک اپلیکیشن قرار گرفته است.

صفدر کشاورز هم در این نشست، با اشاره به اهداف حوزه املاک و صدور سند تک برگ، گفت: یکی از اقدامات ما در کنار حدنگاری اراضی کشاورزی، صدور سند مالکیت برای املاک دستگاه‌های اجرایی است. همچنین وی گفت که تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای یکی دیگر از اهداف ما است.

لینک خبر

بیشتر بدانید:
سیستم ثبت آنیپلتفرم کاتب
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تکلیف دفترخانه در باب قبوض سپرده اجور اجاره املاک مالکین مشاعی
عدم منع تعویض قبوض و سپرده مستاجرین در ایداع مال الاجاره
keyboard_arrow_up