تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت با استفاده از ظرفیت دفترخانه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش

در اجرای تکالیف قانونی بند ج ماده 12 قانون ارتقا سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب 1390 با اصلاحات و الحاقات آن و بند 3 ماده 37 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ و ماده (۲) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رییس قوه قضاییه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، (تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی) به شرح مواد آتی است:

ماده ۱: جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست به دو طریق زیر عمل می‌گردد

  • الف ـ به صورت خودکاربری
    • شهروندان میتوانند از طریق سامانه‌های سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانه‌های ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
  • ب – دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
    • در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذكور خواهد بود.

ماده ۲: نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد.

ماده ۳: اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت میگردد. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت میرسد.

ماده ۴: دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی مستقر در دفترخانه دریافت می‌نمایند.

ریاست قوه قضائیه

 

پیوست

جدول تعرفه

  1. ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها در سامانه جامع (سهامی عام و خاص):
    • سهامی عام هر صورت جلسه ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال
    • سهامی خاص هر صورت جلسه ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال
  2. ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه‌ها در سامانه جامع (شرکت های غیر سهامی): هر صورت جلسه ۷۰۰/۰۰۰ ریال
  3. ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه‌های مؤسسات غیر تجاری: هر صورت جلسه 5۰۰/۰۰۰ ریال
  4. ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی خاص: هر درخواست ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال
  5. ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله: ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال
  6. ورود اطلاعات درخواست تأسیس مؤسسات غیر تجاری: ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال
  7. درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی (حقیقی و حقوقی): حقیقی ۵۰۰/۰۰۰ ریال | حقوقی ۵۰۰/۰۰۰ ریال
  8. درخواست اظهارنامه دفتر ثبت تجاری: ۳۰۰/۰۰۰ ریال
  9. درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای مراجعان دفاتر: رایگان
  10. ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات ١ تا ٦ این جدول: ۳۰۰/۰۰۰ ریال
  11. انجام خدمات احراز ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند: رایگان
  12. ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر: رایگان
  13. درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت و ارسال آن: ۳۰۰/۰۰۰ ریال
  14. ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن: ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال
  15. ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی و تغییرات آن: ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال

بخشنامه شماره ۹۰۰۰/۳۶۱۷/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۱/۱/۲۴ ریاست محترم قوه قضائیه | کد 1147 مجموعه بخش‌نامه‌های ثبتی

بیشتر بدانید:
ثبت شرکت
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مسئولیت رؤسای ثبت در ثبت شركت‌ها
نحوه ثبت و تغییرات شركت‌ها و مؤسسات غیرتجاری
keyboard_arrow_up