تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت با استفاده از ظرفیت دفترخانه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش

در اجرای تکالیف قانونی بند ج ماده 12 قانون ارتقا سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب 1390 با اصلاحات و الحاقات آن و بند 3 ماده 37 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ و ماده (۲) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رییس قوه قضاییه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، (تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی) به شرح مواد آتی است:

ماده ۱: جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست به دو طریق زیر عمل می‌گردد

  • الف ـ به صورت خودکاربری
    • شهروندان میتوانند از طریق سامانه‌های سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانه‌های ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
  • ب – دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
    • در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذكور خواهد بود.

ماده ۲: نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد.

ماده ۳: اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت میگردد. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت میرسد.

ماده ۴: دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی مستقر در دفترخانه دریافت می‌نمایند.

ریاست قوه قضائیه

 

پیوست

جدول تعرفه

  1. ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها در سامانه جامع (سهامی عام و خاص):
    • سهامی عام هر صورت جلسه ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال
    • سهامی خاص هر صورت جلسه ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال
  2. ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه‌ها در سامانه جامع (شرکت های غیر سهامی): هر صورت جلسه ۷۰۰/۰۰۰ ریال
  3. ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه‌های مؤسسات غیر تجاری: هر صورت جلسه 5۰۰/۰۰۰ ریال
  4. ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی خاص: هر درخواست ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال
  5. ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله: ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال
  6. ورود اطلاعات درخواست تأسیس مؤسسات غیر تجاری: ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال
  7. درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی (حقیقی و حقوقی): حقیقی ۵۰۰/۰۰۰ ریال | حقوقی ۵۰۰/۰۰۰ ریال
  8. درخواست اظهارنامه دفتر ثبت تجاری: ۳۰۰/۰۰۰ ریال
  9. درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای مراجعان دفاتر: رایگان
  10. ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات ١ تا ٦ این جدول: ۳۰۰/۰۰۰ ریال
  11. انجام خدمات احراز ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند: رایگان
  12. ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر: رایگان
  13. درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت و ارسال آن: ۳۰۰/۰۰۰ ریال
  14. ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن: ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال
  15. ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی و تغییرات آن: ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال

بخشنامه شماره ۹۰۰۰/۳۶۱۷/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۱/۱/۲۴ ریاست محترم قوه قضائیه | کد 1147 مجموعه بخش‌نامه‌های ثبتی

↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

بیشتر بدانید:
ثبت شرکت
برای دوستانتان بفرستید:
مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مسئولیت رؤسای ثبت در ثبت شركت‌ها
نحوه ثبت و تغییرات شركت‌ها و مؤسسات غیرتجاری
keyboard_arrow_up