آموزش نحوه استعلامات الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی به مراجع ثبت شرکت‌ها در خصوص اشخاص حقوقی

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش

پیرو بخشنامه شماره ۹۷/۵۷۰۷۴ – ۹۷/۳/۲۸ در ارتباط با الزام دفاتر اسنادرسمی به مکاتبات مکانیزه با ادارات ثبت اسناد و املاک استان‌ها، مقرر می دارد:

با توجه به اینکه امکان مکاتبه مکانیزه بین دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت شرکتها فراهم گردیده لذا دفاتر اسناد رسمی مکلفند از ارسال استعلامات به صورت فیزیکی به مراجع ثبت شرکت‌ها خودداری نمایند و متن استعلامات الکترونیکی به مراجع ثبت شرکت‌ها در خصوص اشخاص حقوقی طبق مفاد (قالب فرم‌های پیوست) اقدام گردد.

ضمناً تا اطلاع ثانوی و تا فراهم شدن پرداخت الکترونیکی وجوه قانونی مربوطه، حقوق دولتی به مبلغ 100.000 ریال به حساب شماره ۲۱۷۱۳۲۹۰۱۹۰۰۴ بانک ملی شعبه ثبت کل توسط متقاضی و از طریق فیش بانکی پرداخت گردد و پس از وصول هزینه قانونی و احراز و درج مشخصات کامل شخصیت حقوقی از جمله شماره شناسه ملی و شماره ثبت و… انعکاس مشخصات پرداخت از قبیل شماره فیش پرداختی و تاریخ آن و مبلغ پرداخت شده نزد هریک از بانک‌های عامل در ذیل نامه استعلام و اسکن فیش پرداختی (در مکاتبه مکانیزه ارسالی / قسمت مدارک پیوست – بارگذاری مدرک) نسبت به استعلام مکانیزه اقدام گردد.

ادارات ثبت شرکتها نیز موظفند صرفا در صورت رعایت قالب مکاتبات به شرح فوق و از طریق سامانه جامع ثبت شرکتها نسبت به پاسخگویی به استعلامات اقدام نمایند.

مدیران کل استانها مسئول نظارت بر حسن اجرای بخشنامه می باشند.

بخشنامه شماره ۹۷/۱۴۵۱۳۸ تاریخ ۹۷/۷/۲۳ خطاب به مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان | سید محمد هاشمی مقدم معاون امور اسناد | کد 1047 مجموعه بخش‌نامه‌های ثبتی


پیوست:

ردیف استعلام: فایل پیوست شماره ۱

ریاست محترم اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری

با سلام

خواهشمند است دستور فرمایید، آخرین وضعیت مؤسسه/شرکت ….. سهامی خاص / سهامی عام (با مسئولیت محدود/ تضامني / نسبی / تعاونی به شماره ثبت ….. و شناسه ملی …..، مبتنی بر (اسامی آخرین اعضاء هیئت مدیره و صاحبان امضاء مجاز) را به این دفتر اعلام فرمایند.

ضمنا فيش شماره ….. مورخ ….. بابت هزینه قانونی استعلام، به حساب شماره ….. واریز گردیده.

دفتر اسناد رسمی شماره …..

ردیف استعلام: فایل پیوست شماره ۲

ریاست محترم اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری

با سلام

خواهشمند است دستور فرمایید، آخرین وضعیت مؤسسه شرکت ….. سهامی خاص / سهامی عام (با مسئولیت محدود / تضامني / نسبی / تعاونی به شماره ثبت ….. و شناسه ملی ….. را، مبتنی بر ابقاء، انحلال یا عدم انحلال، ختم تصفیه و ورشکستگی) را به این دفتر اعلام فرمایند.

ضمنا فيش شماره ….. مورخ ….. بابت هزینه قانونی استعلام، به حساب شماره ….. واریز گردیده.

دفتر اسناد رسمی شماره …..

ردیف استعلام: فایل پیوست شماره ۳

ریاست محترم اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری

با سلام

با عنایت به اینکه آقای / خانم ….. در مؤسسه/شرکت ….. با مسئولیت محدود / تضامنی / نسبی به شماره ثبت ….. و شناسه ملی ….. قصد تنظیم سند صلح نسبت به انتقال ( کلیه / قسمتی) از سهم الشرکه خود به آقای / خانم ….. را دارد، خواهشمند است دستور فرمایید، میزان سرمایه مؤسسه/شرکت و همچنین میزان سهم الشرکه نامبرده در مؤسسه / شرکت مذکور را به این دفتر اعلام فرمایند.

ضمنا فيش شماره ….. مورخ ….. بابت هزینه قانونی استعلام، به حساب شماره ….. واریز گردیده.

دفتر اسناد رسمی شماره …..

بیشتر بدانید:
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

عدم نیاز استعلام از ثبت شرکت‌ها جهت تنظیم سند تعهد برای شرکت‌ها
جلسه کانون سردفتران کرمانشاه با پذیرفته شدگان آزمون سردفتری کنسل شد
keyboard_arrow_up