ارتقاء ویندوز ۱۰ و آنتی ویروس برای خدمات الکترونیک ثبتی

در راستای ارائه خدمات به روز و امن، دفاتر سازمان باید فورا ویندوز رایانه‌های خود را به نسخه ۱۰ ارتقا دهند و هر روز وضعیت آنتی ویروس را بررسی کنند.

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
مجموعه بخشنامه های ثبتی دفترخانه اسناد رسمی

متن بخش‌نامه

آنی و محرمانه
با عنایت به بررسی‌های فنی به عمل آمده مبنی بر آلودگی برخی از سیستم‌های دفاتر و نظر به اتصال شبکه دفاتر به شبکه سازمان و شرایط حساس سایبری، به استحضار می‌رساند حسب هماهنگی با اداره امنیت فناوری اطلاعات و فضای مجازی، به پیوست الزامات امنیتی محرمانه تحت عنوان «دستورالعمل امنیتی دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق» جهت ابلاغ و اقدام توسط کلیه سران دفاتر تقدیم حضور می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات مقتضی در این خصوص به قید فوریت معمول گردد. شایان ذکر است در صورت استنکاف و خودداری دفاتر از اجرای دستورالعمل مذکور، دسترسی به سامانه‌های مربوطه قطع خواهد گردید.

محسن طاهریان | مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های فناوری | شماره 1402/185593 | مورخ 1402/09/28

رونوشت

  • جناب آقای دکتر هاشمی، معاون محترم توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی، جهت استحضار
  • جناب آقای خسروی، مدیر کل محترم دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی، جهت استحضار و صدور دستور نظارت حسب درخواست نامه شماره ۱۴۰۲/۱۲۰۵۰۳ مورخ ۱۴۰۲/۶/۲۸
  • مدیران محترم ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها، جهت استحضار و صدور دستور برگزاری جلسه با کانون‌های مربوطه جهت پیگیری موضوع
  • جناب آقای محمدی، مدیر کل محترم دفتر توسعه سامانه‌ها و خدمات الکترونیک، جهت استحضار و صدور دستور قطع دسترسی به سامانه دفاتر در صورت دریافت بازخورد از اداره امنیت فناوری اطلاعات و فضای مجازی
  • جناب آقای کیوان پور، رئیس محترم اداره امنیت فناوری اطلاعات و فضای مجازی، جهت استحضار و تشکر برای همکاری در تهیه دستورالعمل و ارائه بازخورد به دفتر توسعه سامانه‌ها و خدمات الکترونیک ثبتی

پیوست

دستورالعمل امنیتی دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق

مقدمه

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طبق وظایف محوله به ایشان در برنامه پنجم توسعه، اقدام به الکترونیکی نمودن خدمات سازمانی به صورت دولت به دولت و دولت به مردم نموده است. بدیهی است در ارائه خدمات الکترونیکی، امنیت اطلاعات به معنای عام بسیار مهم می‌باشد. سند پیش رو دستورالعمل امنیتی سرویس‌گیرنده‌های خدمات الکترونیکی ثبتی در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق به عنوان بخش غیر دولتی فعال در ارائه خدمات ثبتی به شهروندان می‌باشد.

این دستورالعمل به دو بخش الزامات و توصیه‌ها تقسیم شده است. اجرای بخش الزامات توسط بازرسی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم رعایت آن، طبق قوانین برخورد خواهد شد و انجام مفاد بخش توصیه‌ها موجب افزایش امنیت خدمات خواهد شد.

الزامات

  1. سیستم عامل سرویس‌گیرنده باید بروز باشد (حداقل ویندوز ۱۰) [Windows 10]
  2. وصله‌های ترمیمی به صورت مستمر و بروز بر روی سیستم عامل نصب گردد. [Windows Update]
  3. بر روی سیستم ضد ویروس معتبر و بروز نصب باشد.
  4. سیستم در محل دفترخانه مستقر باشد.
  5. کلیه رمزها شامل رمز دسترسی شبکه اختصاصی سازمان ثبت (VPN)، رمز دسترسی به نرم‌افزارهای سازمان ثبت و رمز سیستم به صورت دوره یک‌ماهه تغییر کرده و از درج رمزهای ساده خودداری گردد.
  6. توکن مربوط به سازمان فقط در اختیار فرد مجاز باشد.
  7. عدم تغییر در پیکربندی شبکه جهت دسترسی همزمان به اینترنت و شبکه سازمان.

توصیه‌ها

  1. از سیستم برای کارهای غیر از خدمات ثبتی استفاده نشود.
  2. دسترسی به سیستم برای افرادی مشخص و شناخته شده فراهم باشد.
  3. با توجه به اینکه خدمات ثبت بر روی شبکه اینترانت ملی ارائه می‌شود برای هر فرد کاربر مجزا تعریف گردد.
  4. عدم ذخیره نام کاربری و رمز عبور سامانه در مرورگر

عکس بخشنامه

ارتقاء ویندوز ۱۰ و آنتی ویروس برای خدمات الکترونیک ثبتی

ارتقاء ویندوز ۱۰ و آنتی ویروس برای خدمات الکترونیک ثبتی

بیشتر بدانید:
سیستم ثبت آنی
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

روز گرامی‌داشت دفاتر اسناد رسمی | 6 دی
تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم (پاییز) تا 20 دی 1402
keyboard_arrow_up