سقف حق التحریر سالانه دفاتر اسناد رسمی افزایش می‌یابد؟

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از روش جدیدی برای تعیین سقف حق التحریر دفاتر اسناد رسمی خبر داد. این روش بر اساس میانگین درآمد دفاتر شهرستان مرکز استان و تعداد دفاتری که به سقف خود رسیده‌اند محاسبه می‌شود. این کار به منظور ایجاد تعادل و رفع مشکلات مراجعین صورت می‌گیرد.

زمان تقریبی برای مطالعه: 1 دقیقه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
روشهای مختلف پرداخت هزینه اسناد و گواهی امضا و خدمات ثبتی در دفترخانه اسناد رسمی

چرا سقف حق التحریر دفاتر اسناد رسمی ممکن است هر سال تغییر کند؟

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد که بر اساس قانون دفاتر اسناد رسمی، سقف حق التحریر دفاتر اسناد رسمی هر چهار سال یک بار مورد بازبینی قرار می‌گیرد و بر اساس تعرفه تعیین شده توسط قوه قضائیه اعمال می‌شود. این سقف برابر با دو برابر میانگین درآمد دفاتر شهرستان مرکز استان مربوطه در سال قبل است. همچنین در صورتی که ۷۰ درصد دفاتر یک حوزه ثبتی به سقف تحریر خود برسند، سقف حق التحریر آن حوزه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. این اقدام برای رفع مشکلات احتمالی مراجعین به دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود.

بیشتر بدانید:
حق‌الثبت | حق‌التحریر
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سامانه استعلام آنلاین صدور گواهی نقل و انتقال املاک موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم
دستورالعمل کارآموزی کانون سردفتران و دفتریاران
keyboard_arrow_up