مطابق با آخرین بخشنامه ابلاغی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ساعات کاری دفاتر اسناد رسمی به طور رسمی از ساعت 8:00 صبح تا 15:30 بعد از ظهر تعیین شده است. همچنین، در روزهای پنجشنبه، این دفاتر تا ساعت 14:30 جهت ارائه خدمات فعال خواهند بود.
با در نظر گرفتن لزوم ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و به منظور ایجاد انعطافپذیری بیشتر در زمان ارائه خدمات، سازمان ثبت میتواند طرحهای کشیک را برای دفاتر اسناد رسمی برنامهریزی و اجرا نماید.
لازم به ذکر است، در هر شرایطی، مجموع ساعات کار هفتگی دفاتر نباید از 44 ساعت کمتر باشد.
ساعت کار دفترخانه

راهنمای ساعت کاری دفاتر اسناد رسمی
اگر قصد مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای انجام امور ثبتی و محضری خود را دارید، اطلاع از ساعات کاری دقیق و روزهای فعالیت این دفاتر اهمیت زیادی دارد. در این مطلب، آخرین تغییرات و اطلاعات مربوط به ساعات کار دفترخانهها را بر اساس بخشنامههای جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مرور میکنیم.
اطلاعیه تعطیلات رسمی
توجه داشته باشید که دفاتر اسناد رسمی در روزهای تعطیل رسمی کشور تعطیل هستند.
هرگونه اطلاعیه مربوط به تعطیلات خاص یا تغییرات احتمالی در برنامه کاری دفاتر به دلیل مناسبتها، در همین صفحه اطلاعرسانی خواهد شد.
اطلاعیه جدید
بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت مصرف بهینه انرژی و به دستور معاون محترم امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ساعات کاری جدید دفاتر اسناد رسمی تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۴ به شرح زیر خواهد بود:
شنبه تا چهارشنبه: از ساعت 7:00 تا ۱۴:۰۰
پنجشنبهها: تعطیل
ساعات کاری رسمی دفاتر اسناد رسمی
طبق آخرین ابلاغیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (بخشنامه شماره 1403/219888 مورخ 1403/12/04) و در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و ماده ۵۹ آییننامه قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب سال ۱۴۰۰، ساعات کاری جدید دفاتر اسناد رسمی به شرح زیر تعیین شده است:
- روزهای شنبه تا چهارشنبه: از ساعت ۸:۰۰ صبح الی ۱۵:۳۰ بعد از ظهر
- روزهای پنجشنبه: از ساعت ۸:۰۰ صبح الی ۱۴:۳۰ بعد از ظهر
نکته مهم: بر اساس اعلام معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مجموع ساعات کاری هفتگی دفاتر اسناد رسمی نباید کمتر از ۴۴ ساعت باشد. این تغییرات با هدف بهبود ارائه خدمات و تسهیل دسترسی شهروندان به دفاتر اسناد رسمی اعمال شده است.
آیا برای انجام امور ثبتی خود نیاز به راهنمایی یا مراجعه به دفترخانه دارید؟
میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی یا تعیین وقت قبلی جهت تنظیم اسناد، از طریق صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.
نکات تکمیلی درباره فعالیت دفاتر اسناد رسمی
فعالیت سامانههای ثبت آنلاین
لازم به ذکر است که سامانههای الکترونیکی مرتبط با دفاتر اسناد رسمی و ارتباط آنلاین با سازمان ثبت اسناد، در تمام طول ساعات کاری اعلام شده فعال هستند و خدمات لازم را به صورت برخط ارائه میدهند.
حضور سردفتر و دفتریار
مطابق ماده ۳۰ قانون دفاتر اسناد رسمی، سردفتران و دفتریاران موظفند در ساعات اداری در دفترخانه حضور داشته باشند و نسبت به تنظیم و ثبت اسناد مراجعین طبق مقررات اقدام نمایند.
(مگر در موارد مرخصی یا معاذیر قانونی، طبق تاکید بخشنامه شماره 1400/215957 مورخ 1400/11/24 معاونت امور اسناد).
پایبندی به ساعات کاری و منع پذیرش پس از وقت اداری
دفاتر اسناد رسمی موظفند پس از پایان ساعات کاری اعلام شده، از پذیرش مراجعین جدید خودداری نمایند. مفتوح بودن دفاتر و تنظیم سند در ساعات غیر اداری، بدون مجوز، خلاف مقررات میباشد
(ارجاع به نامه شماره ١٢/١١١٢ مورخ ٧٨/٢/١۴ دفتر بازرسی سازمان ثبت و خبر شماره ١٣۶١۶ مورخ ۱۳۸۹/۰۶/۱۵ سایت کانون سردفتران).
انعطافپذیری و امکان فعالیت خارج از ساعت اداری
گرچه ساعات کاری استاندارد تعیین شده است، اما همانطور که در ماده ۵۹ آییننامه قانون دفاتر اسناد رسمی و ماده ۱۲ قانون الزام به ثبت رسمی اشاره شده، حداقل ساعات کاری ۴۴ ساعت در هفته است. این بدان معناست که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میتواند در صورت نیاز (مانند افزایش حجم کار یا ضرورت منطقهای)، برنامههای کشیک یا شیفتهای کاری اضافی تعیین کند. همچنین، دفاتر اسناد رسمی میتوانند حسب ضرورت و با هماهنگی قبلی با اداره ثبت محل، جهت انجام امور محوله خارج از وقت اداری تعیین شده نیز فعالیت قانونی نمایند.
(طبق بخشنامه شماره 1/34/53350 مورخ ١٣٨6/١١/٢٩ رئیس وقت سازمان ثبت).
79 دیدگاه. Leave new
سلام وقتتون بخیردفترخونه هافردابازن
جناب آقای محمد،
با سلام و وقت بخیر؛ بله، دفاتر اسناد رسمی در روزهای کاری هفته (شنبه تا چهارشنبه و معمولاً نوبت صبح پنجشنبهها) طبق ساعات کاری اعلام شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فعال و آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم هستند. برای اطمینان از ساعت دقیق کاری دفترخانه مورد نظر، پیشنهاد میشود پیش از مراجعه، یک تماس تلفنی با ایشان برقرار نمایید.
سلام ایا اداره پنجم مهریه تهران باز هست سه روز اینده
کاربر گرامی M.k،
با سلام؛ وبسایت «محضرچی» و این دفتر اسناد رسمی، اطلاعات دقیقی در خصوص ساعات کاری و ایام فعالیت دوایر اجرای ثبت (مانند اداره پنجم اجرای اسناد رسمی تهران که به امور مهریه رسیدگی میکند) ندارد.
برای اطلاع از اینکه آیا این اداره در سه روز آینده باز است یا خیر (بهویژه با در نظر گرفتن تعطیلات احتمالی یا شرایط خاص)، بهترین و مطمئنترین راه، تماس مستقیم با خود آن اداره یا مراجعه به وبسایت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران برای مشاهده هرگونه اطلاعیه در خصوص ساعات کاری است. معمولاً این ادارات در روزهای کاری رسمی، فعال میباشند.
وقتی همه جا تعطیل هست و خود سازمان ثبت املاک کشور تعطیل هستن متعجبم که اصرار اقای سعادتیان برای چی هست از کی دفتر خانه ها خدمات رسان شدن
دفتر خانه وابسته به اداره ثبت و دادگاه هستن اگر بنا به باز بودن دفترخانه ها هست اونا هم باید باشن چجوریه که وزارت کشور اصلا در رابطه با دفتر خانه ها دستوری صادر نمیکنن اقای سعادتیان طبق کدوم شرایط تصمیم میگرن برای صرفه جویی مصرف انرژی همه وظیفه دارن
کاربر محترم،
با سلام؛ از اینکه دیدگاه خود را در خصوص ساعات کاری دفاتر اسناد رسمی و هماهنگی آن با سایر ادارات و سیاستهای کلی کشور بیان نمودید، سپاسگزاریم. تصمیمگیری در خصوص ایام و ساعات فعالیت دفاتر اسناد رسمی بر عهده نهادهای ناظر، یعنی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران، میباشد. این تصمیمات معمولاً با در نظر گرفتن ماهیت خدمات دفاتر که مستقیماً با حقوق و تعهدات روزمره مردم سروکار دارد و همچنین لزوم هماهنگی با سایر بخشها و سیاستهای کلان (مانند صرفهجویی در مصرف انرژی) اتخاذ میگردد. همانطور که شما اشاره کردید، وابستگی کاری دفاتر به اداراتی مانند ثبت و دارایی، یکی از عوامل مهمی است که در این تصمیمگیریها باید لحاظ شود. امیدواریم همواره بهترین تعادل میان نیازهای مردم، شرایط کارکنان و سیاستهای عمومی کشور برقرار گردد.
سلام واقعا متعجبم چرا با تغیر ساعت اداری ما کارمندای بدبخت رو ساعت ۶ میارن سر کار… و باالفرض اگه ۶ تا ۱ ظهر باشه.. ما مثل اداره ۶ میایم و در انتها مث سابق ۲ونیم و ۳ میریم… میگیم بابا اصلا سامانه ساعت ۸ باز میشه… باز میگن نه ساعت اداری اینه…
اگه ساعت تغیر کنه ما مثل اداره هستیم ولی اگه بگیم ما هم پنجشنبه تعطیل باشیم مثل اداره، میگن نه ما خصوصی هستیم و خدمت رسان.. اصن ما و سبزی فروش هیچ فرقی نداریم.. و
اونم با چندرغاز حقوق ۱۰ تا ۱۲ میلیون..
اقای سعادتیان فقط برای ما سعادت ندارند…
کارمندان محترم دفاتر اسناد رسمی،
با سلام و احترام؛ از اینکه دغدغهها و مشکلات خود را در خصوص ساعات کاری، میزان حقوق و شرایط شغلی با ما در میان گذاشتید، سپاسگزاریم. درک میکنیم که کار در دفاتر اسناد رسمی با توجه به حجم مسئولیتها و حساسیتهای موجود، نیازمند شرایط کاری مناسب و جبران خدمت منصفانه است. مسائلی مانند تطابق ساعات شروع به کار با فعال شدن سامانهها، طول مدت حضور در دفتر و میزان حقوق، از جمله مواردی است که مستقیماً بر کیفیت زندگی و انگیزه شغلی شما تأثیرگذار است. اگرچه وبسایت «محضرچی» به عنوان یک نهاد اطلاعرسان و نماینده یک دفتر اسناد رسمی، در جایگاه تصمیمگیری یا تغییر سیاستهای کلان استخدامی یا تعیین ساعات کاری ابلاغی از سوی سازمان ثبت برای کل دفاتر نیست، اما ما اهمیت این موضوعات را درک کرده و معتقدیم که گفتگوی سازنده میان کارمندان، سردفتران محترم و نهادهای صنفی و نظارتی میتواند به بهبود شرایط کمک نماید. این دفتر نیز همواره در تلاش است تا در چارچوب قوانین و امکانات، محیط کاری منصفانهای را برای همکاران خود فراهم آورد.
سلام. ايا پنجشنبه ها بر اساس مصوبه جديد هيئت دولت، دفاتر اسناد رسمي نيز تعطيل هستنيد؟
کاربر گرامی جناب آقای غفاری،
با سلام؛ در پاسخ به سوال شما در خصوص ساعات کار دفاتر اسناد رسمی در روزهای پنجشنبه و تاثیر مصوبات جدید هیئت دولت، به استحضار میرساند که ساعات کار دفاتر اسناد رسمی اصولاً توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران تعیین و ابلاغ میگردد. هرچند مصوبات هیئت دولت در خصوص تغییر ساعات اداری یا تعطیلات مورد توجه قرار میگیرد، اما اعمال آن بر دفاتر اسناد رسمی ممکن است منوط به صدور بخشنامه خاص از سوی مراجع مذکور باشد تا از اختلال در ارائه خدمات ضروری به مردم جلوگیری شود.
چرا حقوق کارمندان دفاتراسناد هم طبق قانون کار نباید واریز بشه.چرا یک سامانه جهت پرداخت حقوق کارمندان نیست تا حق کسی ضایع نشه.درست خصوصی هست ولی زیر نظر ادارات دولتی هستیم .چرا پنجشنبه های پرسنل دفاتر حق ندارن کنارخونوادشون باشن؟
کاربر گرامی جناب آقای حسینعلی،
با سلام و احترام؛ از اینکه دغدغههای خود را در خصوص حقوق و شرایط کاری کارمندان محترم دفاتر اسناد رسمی مطرح نمودید، سپاسگزاریم. در خصوص نکات مطروحه:
چنانچه کارمندان محترمی احساس میکنند حقوق قانونی ایشان طبق قانون کار رعایت نمیشود، میتوانند مراتب را از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل خود پیگیری نمایند.
سلام ببخشید این تعطیلی پنجشنبه که اجرا شد شامل دفتر خونه ها میشه؟
با سلام و احترام؛ در پاسخ به سوال شما در خصوص تعطیلی دفاتر اسناد رسمی در روزهای پنجشنبه، به استحضار میرساند که این موضوع تابع بخشنامههای صادره از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران است.
سلام وقتتون بخیر ، اداره پنجم مهریه پنج شنبه ها باز هستند؟؟
سلام، روزهای کاری اداره پنجم مهریه بسته به دستورالعمل اداری متفاوت است. توصیه میکنیم قبل از مراجعه، با شماره تلفن اداره تماس گرفته و ساعات کاری را استعلام کنید. اما احتمالا تعطیل است.
سردفتران از بس که حقوق خوب به کارمنداشان می دهند تازه اضافه کار هم باید باشد برا کارمندان من خودم با 22 سال سابقه و دو فرزند ماهی 12 میلیون می گیرم . کسی هم جوابگو نیست فقط فکر سردفتران هستند نه کارمندان دفاتر – به امید حق
سلام ببخشید ۱۴ فروردین دفاتر ثبت باز هستند؟؟
سلام، بله
سلام خسته نباشید
آیا پنج شنبه ۱۴فروردین دفاتر اسناد رسمی باز هست؟
سلام، بله.
سلام وقت بخیر..
ببخشید پنجشنبه ۱۴ فرودین بین التعطیلین میشه؟و اینکه این تعطیلی پنجشنبه ها کی اجرا میشه؟ و ایا شامل دفاتر ثبت اسناد هم میشه؟
فقط روزهای تعطیل رسمی دفاتر اسناد رسمی تعطیل هستند. اگر تعطیلی پنجشنبهها به صورت قانونی تصویب شود، بله، شامل دفاتر اسناد رسمی نیز خواهد شد.
سلام وقت بخیر این دور از عدالت که کانون سردفتران بدون در نظر گرفتن حقوق کارمندان ساعات کاری رو افزایش دادن ما یه سری کارمندیم که مجبوریم با این شرایط کار کنیم و دم نزنیم اگه شکایتی هم بکنیم همین کارو از دست میدیم چرا نباید اداره ثبت طبق حق التحریر و درامد دفتر خانه ها حقوق مارو پرداخت کنند اکثر شردفتران کنس و بی انصاف هستن قبل از رسیدگی به حقوق ما این تصمیم و میگرفتید قشر ضعیف همیشه شکایت بی کی کنیم غیر خدا
متاسفانه شرایط موجود برای کارکنان دفاتر اسناد رسمی گاهی میتواند چالشبرانگیز باشد. حقوق و شرایط کاری کارمندان در بسیاری از دفاتر ممکن است تحت تاثیر وضعیت اقتصادی و قوانین موجود باشد. در این میان، حق شما برای اعتراض و درخواست شرایط مناسب کاری کاملاً معتبر است.
در خصوص مسئله شما که به افزایش ساعات کاری و عدم توجه به حقوق کارمندان اشاره داشتید، باید گفت که مسئلهای مانند این معمولاً باید در قالب پیگیریهای قانونی و صنفی مطرح شود. شاید با ارتباط و همفکری با سایر همکاران و تشکیل یا پیوستن به یک اتحادیه صنفی، بتوان این مسائل را به صورت جمعی پیگیری کرد.
به طور کلی، اداره ثبت به عنوان مرجع نظارتی ممکن است در تنظیم قوانین مربوط به سردفتران و دفاتر اسناد رسمی نقش داشته باشد، اما در خصوص حقوق کارمندان، در نهایت مسئولیت اصلی بر عهده سردفتران است که باید شرایط کاری مناسبی را برای کارکنان خود فراهم کنند. پیگیری این مسائل از طریق مراجع حقوقی و صنفی میتواند به رسیدگی بهتر به این مشکلات کمک کند.
مطمئناً با اقدامات درست و پیگیریهای قانونی، میتوان تغییرات مثبتی ایجاد کرد.
جالبه وقتی صحبت از قانون میشه همه میشن حقوق دان . 15 درصد تحریر واسه کارمندان دفاتر هست پس چرا حق کارمندان رو نمیدین من کارمند نیستم اما اگه واقعا دم از اجرای قانون میزنین اجرا کنین . آقای ریس قوه قضاییه ریس سازمان ثبت . ریس سازمان بازرسی کل کشور این همه دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور . واقعا کسی پاسخگو هست یا خیر . البته این متن رو تو سایتهای مختلف میذارم باید کارمندان محترم به حقشون برسن
کاربر گرامی،
با سلام و تشکر از دغدغهمندی شما در خصوص حقوق کارمندان دفاتر اسناد رسمی. در خصوص سایر کارمندان محترم دفاتر اسناد رسمی، حقوق و مزایای ایشان تابع قرارداد کار منعقده با سردفتر و همچنین مشمول قوانین و مقررات عام قانون کار جمهوری اسلامی ایران (مانند حداقل دستمزد، بیمه، سنوات و غیره) میباشد. اجرای صحیح قوانین و پرداخت کامل حقوق قانونی تمامی کارکنان، اعم از دفتریار و سایر کارمندان، وظیفه هر سردفتر است. چنانچه کارمندانی احساس میکنند حقوق قانونی ایشان رعایت نمیشود، میتوانند مراتب را از طریق مراجع قانونی ذیصلاح مانند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا در موارد خاص مرتبط با امور دفتریاری، از طریق کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان ثبت پیگیری نمایند. مجموعه محضرچی بر اجرای عدالت و رعایت کامل حقوق قانونی تمامی همکاران خود تاکید دارد.
سلام وقت بخیر آیا ۵فروردین دفتر ازدواج و طلاق دایر هست؟
سلام، بله.
سلام
آیا دفترخانه ها در ایام تعطیلات عید، تعطیل است؟
خیر، در روزهای کاری فعال هستند
سلام تو چهارشنبه سوری دفترخانه باز هستش ؟
سلام آیدین عزیز، بله، دفاتر اسناد رسمی در چهارشنبه سوری معمولاً باز هستند. با این حال، برای اطمینان بیشتر میتوانید با دفترخانه مورد نظر تماس بگیرید تا ساعات دقیق کاری را بررسی کنید.
سلام ضمن تشکر از مراتب آگاهی بخشی و روشنگری سایت شما
یک سئوال:آیا ساعات کاری دفاتر ازدواج همانند دفاتر اسناد رسمی است؟لطفا مستند قانونی را بیان بفرمایید
سپاسگذارم
سلام و احترام
اطلاعات دقیقی درباره یکسان بودن ساعات کاری دفاتر ازدواج و دفاتر اسناد رسمی در دست نیست. هرچند هر دو زیر نظر قوه قضائیه فعالیت میکنند.
سلام ساعت کاری دفاتر اسناد رسمی در ایام عید نوروز چطور است؟
فقط در روزهای تعطیل رسمی دفاتر اسناد رسمی تعطیل هستند، اما ممکن است برخی از دفاتر به طور کامل تعطیل کنند تا ۱۳ به در. به همین دلیل پیشنهاد میشود قبل از مراجعه، با دفتر اسناد رسمی مورد نظر تماس بگیرید تا از وضعیت دقیق ساعت کاری آنها مطلع شوید. در روزهای غیر تعطیل رسمی، دفاتر اسناد رسمی باید فعال باشند و در صورت تعطیلی، تخلف کردهاند.
چرا عدالت هیچ وقت رعایت نمیشود چرا همه ادارات باید پنجشنبه ها تعطیل باشند و ساعت کاری شون کم بشه ولی دفاتر باید بیشتر هم بشه ایا کارکنان دفاتر جزو افراد این جامعه محسوب نمیشوند باحقوق و ساعات کاری بیشتر به خدا درو از انصاف و انسانیت است
سلام، احساس شما قابل درک است. ساعات کاری بیشتر و فشار کاری بالاتر در دفاتر اسناد رسمی میتواند دشوار باشد. در حالی که قوانین و مقررات اداری به طور کلی برای راحتی مردم تنظیم میشوند، هر بخش از جامعه شرایط خاص خود را دارد که ممکن است نیاز به ساعات کاری بیشتری داشته باشد. امیدوارم که در آینده توجه بیشتری به این مسائل شود و شرایط کار در دفاتر بهبود یابد تا عدالت بیشتری رعایت شود.
ایا با تصویب مجلس مبنی برتعطیلی پنجشنبه ها دفاترهم مشمول میشوند؟؟
سلام. تا زمان تصویب و اجرای قانون رسمی تعطیلی پنجشنبهها، دفاتر اسناد رسمی به طور معمول باید مطابق با قوانین و مقررات موجود فعالیت کنند. اگر قانون تعطیلی پنجشنبهها به تصویب برسد، ممکن است دفاتر اسناد رسمی نیز مشمول این تعطیلی شوند.
سلام وقت بخیر آیا دفاتر اسناد رسمی باید برای تعطیلی 1 روزه یا چند روزه خود از اداره ثبت اجازه و مرخصی بگیرند؟
سلام نسیم عزیز، بله، دفاتر اسناد رسمی برای تعطیلی یک روزه یا چند روزه خود باید از اداره ثبت اجازه بگیرند و درخواست مرخصی کنند. همچنین، باید یک نفر را به عنوان کفیل معرفی کنند تا امور دفترخانه در آن مدت پیگیری شود.
آیا تعدادی از دفترخانه ها هم مثل بانکها در ایام چهار روز اول نوروز بعنوان کشیک فعال نیستن؟
نه، دفترخانهها معمولاً در ایام تعطیلات نوروز تعطیل هستند و مانند بانکها کشیک فعال ندارند. مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد که از پیش اعلام شده باشد.
سلام معلوم نیس چرا مثلا ۶ اسفند ۴۰۳ همه جا تعطیل،، ولی دفاتر ثبت اسناد باز هست؟؟ اگر هدف ب صرفه جوی و ایناس.. نمیدونم دفاتر ثبت بخاری نفتی دارن؟خخخ
با سلام
متاسفانه سردفتران نه تنها حقوق کارمندان خود را میپیچانند بلکه تعدادی از آنها حتی ادب و نزاکت هم ندارند و هنوز طرز صحبت با ارباب رجوع را نمی دانند و دچار توهم شده اند.
سلام، ممنون از بازخورد شما. رفتار مناسب و رعایت حقوق کارمندان و اربابرجوع از اصول اساسی حرفه سردفتری است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا رفتار نامناسب، میتوانید موضوع را از طریق سامانههای نظارتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گزارش دهید تا مورد بررسی قرار گیرد.
سلام واقعا من نمیدونم چرا یک سری میان تغیر ساعت میدن؟؟ خدایی گناه نیست من ک زن و بچه دارم صبح تا ساعت ۳ بشینم واسه ۷ میلیوووون؟ خدا تا کی ظلم..
یه سند رو هم یه خطا توش باشه پدرمون و درمیارن و حتی از جیب باید ضرر کنیم.. بابا انصاف خوب چیزیه.. ۷ تا ۱ خیلی خوبه..
ن صبحونه . ن چای.. اخه تا ساعت ۳ با معده خالی.. ای ظلللللم تا کیییی
سلام، متأسفم که چنین شرایطی رو تجربه میکنید. تغییر ساعت کار و فشار کاری بدون توجه به نیازهای انسانی میتونه واقعاً طاقتفرسا باشه. اگر احساس میکنید حقوق و شرایط کاریتون عادلانه نیست، میتونید این موضوع رو با اداره کار مطرح کنید. امیدوارم شرایط بهتری برای شما و همکاران فراهم بشه.
سلام دفاتر پنجشنبه ها باز است؟
سلام، بله دفاتر اسناد رسمی پنجشنبه ها فعال هستند.
سلام متاسفانه سر دفتر خقوق کافی به کارمتدش نمیده برای چی تایم کاری و زیاد میکنن و نظارتی هم روی بی عدالتی کار سر دفترها نیست همش با رابطه بازی حقوق کارمتد و میپیچونن واقعا باید به کجا و به کی بگیم برای حقوق کارمتدا؟
سلام، برای پیگیری و رسیدگی به حقوق کارمندان دفاتر اسناد رسمی، میتوانید به اداره کار مراجعه کنید و شکایت خود را ثبت نمایید. اداره کار مرجع قانونی برای نظارت بر حقوق و شرایط کار کارمندان است و میتواند به حل مشکلات شما کمک کند.
سلام مجدد
همچنان خبر یا اطلاعیه ای از باز بودن دفاتر اسناد برای فردا چهارشنبه ۲۴ بهمن نشده؟
نه، خبر رسمی از باز بودن دفاتر اسناد رسمی منتشر نشده، ولی گویا سامانه دفاتر باز است و برخی دفاتر در حال فعالیت هستند. قبل از مراجعه حتماً با دفترخانه تماس بگیرید و وضعیت را جویا شوید.
سلام
فردا ۲۴ بهمن ماه روز چهار شنبه که ادارات تهران تعطیل اعلام شده، دفترخانه ها هم تعطیل هستند؟
سلام، اگر ادارات شهر شما تعطیل اعلام شده و سازمان ثبت اسناد اطلاعیهای برای فعالیت دفاتر منتشر نکرده باشد، دفاتر اسناد رسمی نیز تعطیل خواهند بود.
در صورت انتشار هرگونه خبر یا اطلاعیه رسمی درباره فعالیت دفاتر اسناد رسمی، این موضوع بلافاصله از طریق همین صفحه به اطلاع شما خواهد رسید.
با ما همراه باشید.
سلام فردا ۲۴ بهمن به علت آلودگی و سرمای هوا تمامی ادارات بسته هست. آیا دفتر خانه ها باز هستند؟
سلام، در صورتی که اطلاعیه رسمی درباره فعالیت دفاتر اسناد رسمی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منتشر نشده باشد، فعالیت دفاتر مطابق روال عمومی کشور خواهد بود.
اگر در استان یا شهر شما (مانند تهران) ادارات در روز چهارشنبه، ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ به دلیل برودت هوا تعطیل اعلام شدهاند و اطلاعیهای مبنی بر فعالیت دفاتر از سوی سازمان ثبت منتشر نشده باشد، دفاتر اسناد رسمی نیز تعطیل خواهند بود.
در صورت انتشار هرگونه خبر یا اطلاعیه رسمی درباره فعالیت دفاتر اسناد رسمی، این موضوع بلافاصله از طریق همین صفحه به اطلاع شما خواهد رسید.
با ما همراه باشید
سلام.ایا با تعطیلی اعلام شده ۲۳ بهمن دفتر خانه هم تعطیل می باشند
سلام علی آقا، در صورتی که اطلاعیه رسمی در خصوص تعطیلی دفاتر اسناد رسمی منتشر نشده باشد، فعالیت دفاتر تابع روال عمومی کشور خواهد بود. اگر ادارات در استان یا شهر شما به دلیل شرایطی مانند برودت هوا تعطیل شده باشند و اطلاعیهای درباره دفاتر اسناد رسمی وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد دفاتر نیز تعطیل خواهند بود. برای اطمینان بیشتر میتوانید با دفترخانه موردنظر خود تماس بگیرید.
سلام فردا مورخ22 بهمن دفترخانه ها باز هستند؟
سلام، وقت بخیر.
خیر، در تاریخ ۲۲ بهمن که روز تعطیل رسمی است، دفترخانهها نیز تعطیل هستند.
سلام دفاتر اسناد رسمی معمولا چهار تا پنج کارمند حداقل دارند که حقوق شأن به قول شما از یک کارگر هم کمتر هست پس ظلم نیست تا ساعت سه بخاطر چهار پنج میلیون کار کنند پس بهتر هست ساعت کاری همان دو باشد لطفاً تغییرات نامتناسب ایجاد نکنید
سلام فرهاد عزیز، نگرانی شما در مورد شرایط کاری کارمندان دفاتر اسناد رسمی قابل درک است. افزایش ساعت کاری باید با در نظر گرفتن شرایط و حقوق عادلانه برای کارکنان همراه باشد تا منجر به فشار بیشتر بر آنها نشود. تصمیمگیری در مورد ساعت کاری دفاتر بر عهده مراجع ذیربط است و بهتر است نظرات تمامی طرفها، از جمله سردفتران و کارمندان، در این زمینه لحاظ شود تا تعادل مناسبی برقرار گردد. امیدواریم شرایط به نحوی تنظیم شود که رضایت همه طرفها تأمین گردد.
تعطیلات عیدچطورتعطیله
سلام لیلا عزیز! تعطیلات عید برای دفاتر اسناد رسمی معمولاً طبق تعطیلات رسمی کشور است، یعنی تا ۴ فروردین، اما بسیاری از دفترخانهها ممکن است تا ۱۳ به در تعطیل باشند. بنابراین، بهتر است برای اطمینان بیشتر، با دفترخانه مورد نظر که قصد مراجعه به آن را دارید تماس بگیرید.
سلام فردا باز هست؟
سلام، بله، طبق اطلاعیهای که منتشر کردیم، دفاتر اسناد رسمی در تاریخ ۲۲ دی ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ باز هستند.
سلام پنجشنبه دفاتر باز هستند یا نه تعطیل میباشند
بله، دفاتر اسناد رسمی معمولاً تا ساعت ۱۳ در روزهای پنجشنبه باز هستند.
سلام فردا باز هست دفتر خونه ها یانه
هر خبری در خصوص تعطیلی دفترخانهها به اطلاع شما خواهد رسید، هم در شبکههای اجتماعی و هم در ابتدای این پست در قالب اطلاعیه اطلاعرسانی خواهیم کرد.
سلام فردا دفاتر باز هستن؟!
واقعا بخاطر اینکه هوایک مقدارسردشده بایددفاترثبت تعطیل بشه.این کارفقط به مردم ضررمیزنه
توروخدا یکی جواب مارو بده فردا دفاتر بازهستند
به اطلاع میرساند که دفاتر اسناد رسمی استان تهران در روز یکشنبه، ۲۵ آذر ۱۴۰۳ به علت برودت شدید هوا و اعلام تعطیلی رسمی از سوی استانداری تهران، تعطیل خواهند بود.
همچنین دفاتر اسناد رسمی سایر استانهایی که تعطیلی آنها توسط استانداری مربوطه به دلیل برودت هوا اعلام شده است نیز در این تاریخ فعالیت نخواهند داشت.
لطفاً توجه داشته باشید که این موضوع در اطلاعیه بالای صفحه نیز بهوضوح ذکر شده است.
خیر سرمون از شهرستان اومدیم فردا کار محضری داریم که کارمون انجام بشه و زود برگردیم برسیم به کار و زندگیمون . آخه چه کاریه همه کارمندها نیان یک نفر باشه که کار مردمو راه بندازه