سردفتریِ دفتریاران شاغل بیش از پنجاه سال سن

دفتریاران با این شرایط می‌توانند به سردفتری دفترخانه اسناد رسمی تعیین شوند ولو اینکه بیش از پنجاه سال سن داشته باشند.

زمان تقریبی برای مطالعه: 1 دقیقه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
نظریات مشورتی

دفتریاران بیش از 50 سال سن با این شرایط می‌توانند سردفتر شوند

دفتریاران شاغل مادام که به سن بازنشستگی (مادتين ۱۰ و ۱۱ قانون دفاتر اسناد رسمی) نرسیده‌اند در صورت داشتن سایر شرایط قانونی، می‌توانند به سردفتری دفترخانه اسناد رسمی تعیین شوند ولو اینکه بیش از پنجاه سال سن داشته باشند.

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی و تدوین قوه قضائیه که طی نامه شماره ۷/۹۳۵۶ – ۷۹/۳/۱ به اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اعلام گردیده است.

پانوشت

‌ماده 9 قانون دفاتر اسناد رسمی – سن سردفتران در بدو اشتغال نباید کمتر از بیست و چهار سال و بیشتر از پنجاه سال و سن دفتریاران نباید کمتر از بیست سال و بیشتر از‌ پنجاه سال باشد.

‌ماده 10 قانون دفاتر اسناد رسمی – پس از تصویب این قانون هر یک از سردفتران و دفتریاران اول که دارای سی سال سابقه خدمت اعم از متوالی یا متناوب (‌اعم از سردفتری و دفتریاری اول) باشد، می‌تواند تقاضای بازنشستگی کند.

نحوه استفاده این اشخاص از مزایای بازنشستگی به موجب آیین‌نامه موضوع ماده 68 این‌قانون تعیین خواهد شد.

ماده 11 قانون دفاتر اسناد رسمی – سردفتران و دفتریاران اول پس از رسیدن به سن 65 سال تمام، بر اساس مقررات این قانون بازنشسته خواهند شد. ملاک تشخیص سن، شناسنامه‌ای است که در بدو اشتغال به کار ارائه شده است.

  • ‌تبصره – سردفتران و دفتریاران اول که در تاریخ تصویب این قانون به کار اشتغال دارند می‌توانند تا سن 70 سال تمام به کار ادامه دهند.
بیشتر بدانید:
دفتریار
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

استعلام و اعتبار وکالت‌نامه‌های ابرازی در سامانه ثبت الکترونیک اسناد
ثبت‌نام آزمون سردفتری 1402 شروع شد
keyboard_arrow_up