نحوه صدور اسناد مالکیت آپارتمان‌های مسکن مهر

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش

نظر به اهمیت و ضرورت تسهیل و تسریع در تفکیک و صدور اسناد مالکیت آپارتمانهای مسکن مهر و به منظور ایجاد رویه واحد، وظایف ادارات ثبت اسناد و املاک، دفاتر اسناد رسمی، ادارات راه و شهرسازی و شرکتهای عمران شهرهای جدید جهت اجرای امور به شرح زیر تبیین می گردد:

ماده 1

در رابطه با تفکیک عرصه پروژه های مسکن مهر که در مالکیت دولت مستقر است لازم است نقشه تفکیکی املاک واقع در محدوده شهرهای جدید توسط شرکت‌های عمران شهرهای جدید و نقشه تفکیکی املاک واقع در سایر شهرها با رعایت مقررات ماده ۱۱ قانون زمین شهری توسط ادارات راه و شهرسازی تهیه و پس از تأیید مراجع مذکور جهت تفکیک به واحد ثبتی فرستاده شود.

تبصره – واحدهای ثبتی بنا به تقاضای ادارات راه و شهرسازی پس از دریافت نقشه کاداستر منطقه و نقشه بلوک های ساختمانی نسبت به تفکیک عرصه بلوک اقدام و سپس با درخواست مالکین اعیانی، آپارتمان‌های احداثی در هر بلوک به صورت مجزا تفکیک خواهد شد.

ماده ۲

متقاضیان تفکیک پس از اتمام عملیات ساختمانی، نقشه کاداستر اراضی و نقشه تفکیکی حاوی وضعیت قطعات احداثی و مفروزات و مشاعات را مطابق با وضع موجود محل و متناسب با نرم افزار واسط «که توسط ادارات کل راه و شهرسازی و یا شرکت های عمران شهرهای جدید تهیه شده» را منضم به گواهی پایان کار شهرداری به واحد ثبتی ارائه می‌نمایند.

تبصره ۱- صدور گواهی عدم خلاف و یا پایان کار برای شهرهای جدید تا قبل از استقرار شهرداری طبق مقررات ماده ۱۰ قانون ایجاد شهرهای جدید مصوب سال ۸۰، به عهده شرکت‌های عمران شهرهای جدید خواهد بود.

تبصره ۲- در مواردی که عرصه ملک با حق احداث اعیانی به متقاضیان اجاره داده می شود واحدهای ثبتی مکلفند مطابق مقررات ماده ۱۰۴ مکرر آئین نامه قانون ثبت پس از تفکیک آپارتمان‌ها با رعایت شرایط مندرج در سند اجاره و درج حقوق و مالکیت دولت در عرصه نسبت به صدور سند مالکیت اعیانی به نام مستأجرين اقدام نمایند.

تبصره 3– چنانچه اعیان آپارتمان در رهن بانک قرار گرفته باشد مندرجات سند رهنی در قسمت حدود و مشخصات سند مالکیت اضافه خواهد شد.

ماده ۳

دفاتر اسناد رسمی به هنگام انتقال آپارتمان‌های مسکن مهر مشمول تبصره ۲ ماده ۲ مطابق مقررات پس از جلب نظر مالک (راه و شهرسازی) مبادرت به تنظیم سند می نمایند.

احمد تویسرکانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور | شماره ۹۰/۱۳۸۲۶۲ تاریخ ۱۳۹۰/۷/۳۰ | کد 929 مجموعه بخشنامه های ثبتی

بیشتر بدانید:
اجاره
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آیین‌نامه نحوه مجوزدهی و نظارت بر پلتفرم‌های ثبت اسناد تدوین می‌شود
نحوه تنظیم اجاره نامه اوقاف بیش از 3 سال بدون دسترسی به سند
keyboard_arrow_up