وضعیت سند مالکیت دفترچه‌ای در انتقالات اجرایی و ارث

در راستای بهبود خدمات ثبتی و تسهیل فرآیندهای مرتبط با اسناد مالکیت دفترچه‌ای، بخشنامه‌های جدیدی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شده است. این بخشنامه‌ها، که شامل دستورالعمل‌هایی برای صدور پاسخ استعلام برای اسناد مالکیت دفترچه‌ای می‌باشند، به منظور اجرای بند ۳۷ مجموعه بخشنامه‌های ثبتی و انتقالات اجرائی هستند. مجوز صدور پاسخ استعلام برای این اسناد، صرفاً برای انجام انتقال اجرائی و انجام معامله از طرف وراث در نظر گرفته شده و برای سایر موارد، بخشنامه‌های قبلی همچنان معتبر می‌باشند.
این اقدامات جدید، که توسط مسئولین سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران و کانون سردفتران و دفتریاران ابلاغ شده‌اند، به منظور افزایش کارایی و جلوگیری از تاخیر در امور مربوط به اسناد مالکیت انجام می‌پذیرد.

زمان تقریبی برای مطالعه: 2 دقیقه

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
مجموعه بخشنامه های ثبتی دفترخانه اسناد رسمی

روسای محترم ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های استان تهران و رئیس محترم کانون سردفتران و دفتریاران

احتراماً تصویر نامه شماره ۱۰۱/۱۴۰۲/۱۰۵۰۶۲ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ رئیس محترم اداره امور املاک ثبت استان تهران و بخشنامه شماره ۱۴۰۲/۱۸۵۳۸۷ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ معاون محترم امور املاک و کاداستر سازمان ثبت در خصوص صدور پاسخ استعلام برای اسناد مالکیت دفترچه ای در راستای بند ۳۷ مجموعه بخشنامه‌های ثبتی و انتقالات اجرائی، جهت اقدام لازم و ابلاغ به دفاتر اسناد رسمی حوزه تابعه به پیوست ارسال می‌گردد.

مهین شبیبی | سرپرست معاونت امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران | شماره 101/1402/106836 | مورخ 1402/10/11 | شناسه 7010963

پیوست 1

تصویر نامه شماره ۱۴۰۲/۱۸۵۳۸۷ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۸ معاون محترم امور املاک و کاداستر سازمان به پیوست ارسال می‌گردد. مقتضی است طبق مفاد بخشنامه ارسالی و بخشنامه شماره ۱۴۰۰/۱۸۱۶۲۵ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۶ در اجرای بند ۳۷ مجموعه بخشنامه‌های ثبتی و همچنین نقل و انتقالات اجرائی نسبت به صدور پاسخ استعلام برای اسناد مالکیت دفترچه‌ای اقدامات قانونی معمول انجام پذیرد.

لازم به توضیح می‌باشد که مجوز صدور پاسخ استعلام برای اسناد مالکیت دفترچه‌ای صرفاً برای انجام انتقال اجرائی و همچنین انجام یک معامله از طرف وراث می‌باشد و برای سایر موارد بخشنامه شماره ۱۴۰۲/۱۰۶۴۳۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۷ معاون محترم امور املاک و کاداستر که طی نامه شماره ۱۰۱/۱۴۰۲/۵۸۰۰۰ مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ به تمامی واحدهای ثبتی تابعه استان ابلاغ گردیده به قوت خود باقیست.

موسوی زاده | رئیس اداره امور املاک ثبت استان تهران | شماره 101/1402/105062 | مورخ 1402/10/06 | شناسه 7004471

پیوست 2

احتراما پیرو بخشنامه شماره ۱۴۰۳/۱۰۶۹۳۹- ۱۴۰۲/۶/۷ و اجرای تبصره ذیل ماده ۱۱ قانون حدنگار و به منظور خدمت رسانی بهینه و پیشگیری از هرگونه تاخیر در این امر بخشنامه شماره ۱۴۰۰/۱۸۱۶۲۵ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۶ (کد ۱۱۳۱) مبنی بر اجرای بند 37 مجموعه بخشنامه‌های ثبتی و انتقالات اجرایی کماکان به قوت خود باقیست.

صفدر کشاورز | معاون امور املاک و کاداستر | شماره 1402/185387 | مورخ 1402/09/28

بیشتر بدانید:
ارثسند تکبرگی
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

انتقال ملک مورث توسط وراث و ممنوعیت ارائه خدمات به سند مالکیت دفترچه‌ای
لزوم استفاده از فرم جدید تقاضای سند مالکیت تک‌برگی
keyboard_arrow_up