دفترخانه مجازی، نوآوری جدیدی در حوزه خدمات ثبت اسناد است که به شما امکان میدهد بدون مراجعه حضوری به دفترخانه، تمامی امور مربوط به ثبت اسناد خود را به صورت آنلاین و از هر مکان و در هر زمان انجام دهید. با استفاده از این پلتفرم هوشمند، فرآیند ثبت اسناد سادهتر، سریعتر و امنتر شده است و شما میتوانید با خیالی آسوده به انجام امور خود بپردازید.
ثبت اسناد به صورت غیرحضوری: با استفاده از دفترخانه مجازی
انقلاب دیجیتال در دفاتر اسناد رسمی: راهاندازی پلتفرم کاتب
خبر خوش برای همکاران محترم سردفتر و دفتریار! با راهاندازی پلتفرم هوشمند کاتب، گامی بزرگ در جهت دیجیتالی شدن خدمات دفاتر اسناد رسمی برداشته شده است. این پلتفرم نوین، امکان ارائه بسیاری از خدمات دفاتر اسناد رسمی را به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت فراهم میکند.
دفاتر اسناد رسمی مجازی، آیندهای نزدیک و هوشمند
در مرحله نخست، سردفتران محترم میتوانند از طریق کاتب، مدارک مورد نیاز را ارسال و دریافت کرده و به نسخه جدید ثبت الکترونیک متصل شوند. در آیندهای نزدیک نیز امکان تنظیم و ثبت برخی از اسناد به صورت کاملاً آنلاین فراهم خواهد شد. این امر باعث تسریع فرایندها، کاهش تردد و ارائه خدمات بهتر به مردم میشود.
ثبتنام در کاتب الزامی شد: دسترسی آسان به خدمات الکترونیکی
توجه داشته باشید که برای استفاده از خدمات نسخه جدید سامانه ثبت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، ثبتنام و فعالسازی حساب کاربری در پلتفرم کاتب الزامی است. پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی به درگاه امن کانون به نشانی sso.notary.ir برای تمامی سردفتران ارسال شده است.
کاهش تردد و تسریع فرایندها با دفاتر اسناد رسمی مجازی
با استفاده از پلتفرم کاتب، سردفتران محترم میتوانند به راحتی و در هر زمان و مکان به پروندههای خود دسترسی داشته باشند و فرآیندهای اداری را تسریع بخشند. همچنین، مردم نیز میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفتر اسناد رسمی، بسیاری از امور خود را به صورت آنلاین انجام دهند.
کاتب: پل ارتباطی جدید بین دفاتر اسناد رسمی و مردم
پلتفرم کاتب به عنوان یک پل ارتباطی جدید بین دفاتر اسناد رسمی و مردم عمل میکند و باعث شفافیت و بهبود کیفیت خدمات میشود. با استفاده از این پلتفرم، دفاتر اسناد رسمی میتوانند خدمات خود را به روز کرده و در رقابت با سایر کسبوکارها موفقتر عمل کنند.
توجه:
همکاران محترمی که هنوز نسبت به ثبتنام و فعالسازی پلتفرم کاتب اقدام نکردهاند، هرچه سریعتر به نشانی sso.notary.ir مراجعه نمایند.
تست کردن کاربری نسخه جدید ثبت الکترونیک و رفع مشکلات احتمالی، برای ارائه خدمات در نسخه جدید الزامی است.
6 دیدگاه. Leave new
ببخشید پس چرا سردفتران و دفتریاران باید ۴۴ ساعت در دفتر حضور داشته باشند؟
حضور ۴۴ ساعت در دفترخانه برای سردفتران و دفتریاران، به دلیل الزامات قانونی و حرفهای شغل سردفتری است که بر ارائه خدمات رسمی و اطمینان از صحت و امنیت ثبت اسناد تاکید دارد. با توسعه فناوری و امکان ثبت اسناد بهصورت غیرحضوری، این الزام ممکن است در آینده کاهش یابد. دفترخانههای مجازی و سامانههای الکترونیکی میتوانند بخشی از وظایف حضوری را تسهیل کنند و انعطاف بیشتری برای حضور سردفتران و دفتریاران ایجاد نمایند. اما تا زمانی که این تغییرات بهطور کامل اجرایی شود، حضور فیزیکی همچنان ضروری خواهد بود.
سلام و عرض ادب . به نظر من غیر حضوری شدن خدمات دفاتر اسناد رسمی نیازمند تقسیم اسناد هم هست
چون انتخاب غیرحضوری و سهولت دسترسی باعث می شود یک دفترخانه بیشتر و یک دفتر سند کمتری داشته باشد .
سلام و عرض ادب. از نظر شما سپاسگزاریم. کاملاً درست است که غیرحضوری شدن خدمات دفاتر اسناد رسمی میتواند توازن مراجعه به دفاتر مختلف را تحت تأثیر قرار دهد. اما در این راستا، سیستم تعیین سقف درآمد که برای دفاتر اسناد رسمی تعیین شده است، بهطور مؤثری به این موضوع پرداخته است.
در واقع، برای هر دفترخانه یک سقف مشخص از میزان درآمد تعیین شده است. اگر یک دفترخانه به این سقف برسد، امکان پذیرش مراجعان جدید را تا زمانی که سقف مجدداً تنظیم نشود، نخواهد داشت. این امر باعث میشود که مراجعان به طور خودکار به جستجوی دفترخانههای دیگر بپردازند و مراجعه به دفاتر اسناد به شکلی متوازن تقسیم شود.
به این ترتیب، سیستم تعیین سقف به عنوان راهکاری برای جلوگیری از تمرکز بیش از حد در برخی دفاتر و ایجاد توازن در ارائه خدمات به کار گرفته میشود. از سوی دیگر، این مکانیزم باعث میشود که تمامی دفاتر اسناد رسمی فرصت ارائه خدمات به مراجعین را به شکلی عادلانه داشته باشند و همچنین، دسترسی غیرحضوری به خدمات ثبت اسناد برای افراد بهبود یابد. امیدواریم این توضیحات برای شما مفید بوده باشد و در صورت وجود سوالات بیشتر، خوشحال میشویم که همراهتان باشیم.
بنام خدا
ممنون و متشکر از زحماتتون
بنظرم خدمات مجازی از هر نوع لازمه ی تعریف و ترکیب فرهنگ روز است، خدمات حضوری و مجازی در امروز وفردا نیازمند تأمل در جاافتادگی، آمیزش و ساختن هرچه صحیحتر مراحل اعتماد میان اقشار است، مراقبت های شغلی و صنفی با مشاغل نوین میتوانند یک جایگزینی اصولی امروز تلقی شوند، مثلا تعادل سازی با (تقسیم یا سقف مشخص ) اينچنين پشتیبانی ها و مراقبت ها هر چقدر کوچک باعث خیال راحت، اعتماد، اعتبار و رضایت هر مراجعه کننده میشود، چنین پرداخت هایی دستاوردهایی فراوان از مهر و معرفت در ابعاد مختلف رفتاری ما ایجاد میکند که همواره سخت و مستحکم برایمان می ماند، این چنین پرداخت ها تبدیل به سرمایه ها و دارایی هایی معنوی عظیم میشوند که عصر امروز حقیقتا تماشایی اند!..
پیروز و پیشرو
سپاس
سلام و سپاس از نظر شما. خدمات مجازی واقعاً یکی از الزامات امروز است که میتواند در کنار خدمات حضوری، تعادل و همافزایی ایجاد کند. ترکیب صحیح این دو نوع خدمات و توجه به اعتمادسازی و اطمینان بخشی، نقش مؤثری در افزایش رضایت و راحتی مراجعین دارد. همانطور که اشاره کردید، ایجاد محدودیتهای منطقی و سقفهای مشخص در این خدمات، میتواند از سوءاستفادهها جلوگیری کرده و به ارتقای کیفیت خدمات کمک کند. این روند در نهایت، سرمایههای معنوی ارزشمندی برای جامعه ایجاد خواهد کرد. سپاس از دیدگاه تأملبرانگیز شما.