استعلام از ادارات و مراجع قانونی

  1. خانه
  2. خدمات
  3. استعلام از ادارات و مراجع قانونی

در خصوص این مطلب، سوالات خود را فقط زیر این پست در قسمت دیدگاه ها بنویسید.
خیلی زود جواب شما در پاسخ به دیدگاهتان از طریق پیامک داده خواهد شد.

نوشته های مشابه

94 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مینا
    2021/09/10 14:18

    اقا یک دنیا ممنون!! این لینک که فرستادید ( سایت ثبت من ) خیلی خیلی عالی بود و کمک زیادی به ما کرد. خدا خیرتون بده. اینهمه محضر رفتیم و با وکلا مشورت کردیم هیچ کدوم اینو بهمون نگفتند ! ممنون ازتون

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/09/15 09:15

      خواهش میکنم
      خوشحالیم که برای شما مفید بوده
      موفق و سربلند باشید

  • مینا
    2021/09/09 18:21

    اگر با مکر و فریب از زن سالخورده و بیسوادی امضا و اثر انگشت روی برگه ای گرفته شود ، ایا ممکن است بواسطه آن وکالتنامه یا چیز دیگری در دفترخانه ای بصورت تنظیم شود که به موجب ان دارایی های او مورد تصاحب قرار گیرد ؟ اگر در جایی ثبت نشود ، چنین برگه ای بعدا میتواند بعنوان وکالتنامه و وصیت نامه و … مورد سوء استفاده قرار گیرد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانیم وجود چنین موارد محتملی را باطل اعلام کنیم؟ چگونه می توانیم استعلام کنیم به نام او چه اوراق و اسنادی ثبت شده است؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/09/10 10:04

      سوال شما خیلی کلی هست
      بله ممکنه برگه ای مورد سو استفاده قرار بگیره و هر احتمال دیگه.
      ولی تا کسی شروع به سواستفاده نکنه که نمیشه کاری کرد.
      اگر مشخص شد کسی در حال سواستفاده هست اون موقع با یک وکیل مجرب پیش ببرید کارتون رو.

  • مینا
    2021/09/09 18:10

    در سال ۹۵ برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، برادرم مرا به دفترخانه ای برد و آنجا از من امضا و اثر انگشت گرفتند و هیچ توضیح و برگه ای به من داده نشد! فکر می کنم گواهی امضا بوده باشد ، اما برای کجا و چه منظوری نمیدانم! شماره دفترخانه را دقیق به یاد ندارم ، به همه دفترخانه های آن محل مراجعه کردم اما گفتند چیزی با کد ملی شما ثبت نشده است! اکنون میخواهم بدانم: ۱- از کجا میتوانم استعلام کنم آن گواهی امضا بابت چه بوده است در حالیکه هیچ مشخصاتی از ان جز تاریخ در دست ندارم ۲- ایا مکمن است بواسطه آن ، وکالتنامه ای در دفترخانه ای در جای دیگر تنظیم شده باشد و از آن برای منظورهای دیگر استفاده شده باشد!؟! ۳- اگر واقعا برای ثبت شرکت بوده باشد آیا نباید نسخه آن در اداره ثبت شرکتها موجود باشد؟ در مراجعه حضوری در پرونده شرکت چنین چیزی موجود نبود!۴- اگر برای کد اقتصادی بوده است چگونه و از کجا میتوانم صحت آن را استعلام کنم؟ خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید. با تشکر

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/09/10 10:08

      بارها گفته ایم که قبل از امضا هر برگه یا سندی ابتدا به دقت مطالعه شود. یا اگر از سواد حقوقی کافی برخوردار نیستید با یک وکیل به دفترخانه مراجعه کنید یا از سردفتر یا دفتریار آن دفترخانه بخواهید که شمارا به دقت راهنمایی کنند.
      برای اینکه متوجه شوید چه اسنادی به نام شما در هریک از دفاتر اسناد رسمی ایران ثبت شده، روی لینک زیر بزنید:
      https://mahzarchi.ir/education/13652/

  • ناشناس
    2021/09/09 17:48

    در سال ۹۵ برای ثبت شرکت ، برادرم مرا به دفترخانه ای برد و انجا اثر انگشت و فکر میکنم گواهی امضا از من گرفتند. اما هیچ برگه ای به من داده نشد و اصلا نمیدانم ان امضا بابت چه بوده و یا اصلا گواهی امضا بوده یا وکالتنامه یا چیز دیگر! شماره دفترخانه را بخاطر ندارم و به تمام دفترخانه های آن محل و آنهایی که قبلا آنجا بودند مراجعه کردم میگویند چیزی به نامت ثبت نشده!! سوال این است برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود مگر گواهی امضا میخواهند؟ اگر پاسخ مثبت است به غیر از دفترخانه از کجا میتوانم استعلام کنم که آیا آن گواهی برای ثبت شرکت صادر و دقیقا برای این منظور استفاده شده است؟ در اداره ثبت شرکت که چنین گواهی در پرونده موجود نبود. خواهش میکنم راهنمایی کنید که از کجا بفهمم گواهی امضا برای چه بوده؟ و ایا از آن بابت مورد دیگر سوء استفاده شده باشد؟ مثلا تنظیم وکالتنامه در آن لحظه در دفترخانه ای در جای دیگر!

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/09/10 10:08

      بارها گفته ایم که قبل از امضا هر برگه یا سندی ابتدا به دقت مطالعه شود. یا اگر از سواد حقوقی کافی برخوردار نیستید با یک وکیل به دفترخانه مراجعه کنید یا از سردفتر یا دفتریار آن دفترخانه بخواهید که شمارا به دقت راهنمایی کنند.
      برای اینکه متوجه شوید چه اسنادی به نام شما در هریک از دفاتر اسناد رسمی ایران ثبت شده، روی لینک زیر بزنید:
      https://mahzarchi.ir/education/13652/

  • احمد
    2021/08/18 18:05

    سلام چطوری میتونم بفهمم چندسال پیش ۲سال پیش یه وکالت توقایمشهرزده بودیم حالا گم شده چطورمیتونم باکدملی استعلام بگیرم ببینم چیشد سنده

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/08/19 12:58

      کار سختیه ولی به ثبت محل مراجعه کنید شاید بتوانند راهنماییتان کنند

  • بابک رفیع پور
    2021/08/18 13:51

    سلام
    کسی که وکالت فروش یک واحد آپارتمان از شخصی می گیرد آیا دفترخانه زمان تنظیم وکالت نامه استعلام ثبت میگیرد که ملک مورد نظر در بازداشت نباشد ؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/08/19 13:00

      خیر
      از همین جهت هم باید در هنگام دریافت وکالت فروش دقت کنید و فقط به وکالت اکتفا نکنید.

  • اکبر-م
    2021/08/12 13:03

    درود و احترام. بنده به دنبال سند یا وکالتنامه ای هستم که بیش از بیست سال قبل پدر مرحومم سهم الارث خ را به برادرش بخشیده است. شماره هایی با تاریخ در اختیار دارم. چگونه می توانم به این اسناد دسترسی پیدا کنم. البته در این شرایط کرونا و بدون حضور. یادآورم دفاتر در شهری غیر از محل اقامتم است. لطفا راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/08/14 11:39

      سلام
      درخصوص وکالت نامه های قبل از سال ۱۳۹۲ را باید مستقیما به دفترخانه مربوطه مراجعه کنید
      راه دیگری وجود ندارد

  • محمد
    2021/07/01 12:32

    سلام ، بنده از وکالتی که در سال ۹۷ دادم فقط کد اسناد رسمی و تحت شماره مربوطه و تاریخ آن را دارم و بعلت بعد مسافت تا محل دفتر خانه برایم مقدور نیست که حضوراً مراجعه کنم . لطفا ً ارشاد بفرمایید چگونه از سایت کپی تهیه کنم . از تون تشکر میکنم

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/07/02 08:51

      برای تصدیق اصالت سند و کپی متن آن درسایت سازمان ثبت داشتن شناسه سند و رمز تصدیق الزامی است

  • مرادی
    2021/06/02 10:42

    سلام
    در سال ۹۱ به نام بنده وکالت نامه ای بابت خرید ملک مسکونی در یکی از دفترخانه ها به شکل قانونی تنظیم شده است.
    بنده آن زمان خارج از کشور بوده ام حال نه اصل وکالت نامه را دارم و نه میدانم در کدام دفتر خانه تنظیم شده است.
    چگونه میتوانم استعلام این وکالت نامه را بدست بیاورم ممنون

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/06/02 14:54

      وکالت نامه های قبل از شهریور ۱۳۹۲ را غیر از همان دفترخانه از جای دیگری نمی توان پیگیری کرد.

  • صابری
    2021/05/01 20:24

    باسلام وخسته نباشید…من درسال ۸۸سندمنزل یکی ازاقوام را بنام خودم انتقال دادم وقرار شدیک وکالتنامه تام به صاحب منزل بدهم (من این سندراجهت اخذوام مسکن از شوهرخواهرم بنام خودم انتقال دادم وهمان موقع هم یک وکالت تام جهت برگشت ملک به ایشان تنظیم شد)ولی بخاطر اینکه ایشان در آن زمان جهت انتقال وکالتنامه به ایشان حضور نداشتن من کارهای وکالتنامه و امضاهای مربوط به خودم و هزینه وکالتنامه را پرداخت کردم وقرار شد که شوهرخواهرم در زمان دیگری به دفترخانه آمده امضانموده و وکالتنامه رادریافت کنند.الان پس ازچندسال ایشان اظهاردارندکه وکالتنامه را دریافت نکرده اند و بامراجعه به دفتر مربوطه جهت گرفتن وکالتنامه یا رونوشت آن ،دفترخانه اظهارمیکند همچین وکالتنامه ای ثبت نشده و وجود ندارددرصورتیکه مطمئنم آن زمان حتی هزینه وکالتنامه راهم پرداخت کرده ام .اکنون چطورمیتوانم برای اخذان وکالتنامه اقدام کنم؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/05/02 20:19

      وکالتنامه نیازی به امضای وکیل ندارد
      اگر وکیل به دفترخانه مراجعه نکرده سند مشکلی ندارد
      و اگر مطمئن هستید که در آن دفترخانه تنظیم شده به بازرسی ثبت مراجعه کنید و درخواست دریافت سند را بدهید

  • […] به وبسایت سازمان ثبت اسناد و املاک به نشانی ssaa.ir و یا از اینجا استعلام اصالت وکالتنامه […]

    پاسخ
  • کامران
    2021/04/22 08:40

    با سلام و خسته نباشید
    بنده سال قبل در یک دفترخانه سند خودرو به شخص دیگر انتقال داده ام
    حال به کپی مدارک جهت انتقال تخفیف بیمه نیاز دارم
    متأسفانه آدرس دفترخانه را فراموش کرده ام.
    به چه صورت امکان اطلاع از محل دفترخانه یا شماره تماس آن دفترخانه وجود دارد؟

    پاسخ
  • ببخشید به دلیل اینکه به دفتر خانه مربوطه اعتماد ندارم خواستم از مدارک داخل پرونده عکس بگیرم تا شخص دیگری برایم توضیح دهد چه وکالتی دادم ولی سردفتراجازه نداد ، (البته به سر دفتر نگفتم چون به شما اطمینان ندارم مدارک داخل پرونده را نشانم دهید) ، حالا موندم چطوری و از چه طریقی میتونم به مدارک داخل پرونده و بایگانی دسترسی داشته باشم ، اگر برم شکایت چی بگم بگم ببخشید یه شکی برام پیش اومده دفتر دار اجازه دسترسی به پرونده را به من نمیدهد
    لطفا راهنماییم کنید به کجا مراجعه کنم و چی بگم این را هم ذکر کنم کپی برابر اصل وکالت نامه به من داده شد

    ایا جایی هست به من نامه بدهند تا به سر دفتر بدهم اجازه دهد از مدارک داخل پرونده عکس بگیرم

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/16 17:55

      به اداره ثبت مراجعه کنید. قسمت امور اسناد. و همه موارد را کامل توضیح دهید. شمارا راهنمایی می کنند

  • سلام ببخشید به کسی وکالت دادم خواستم از یک برگه داخل پرونده عکس بگیرم گفتند نمیشه متاسفانه سر دفتر قبول نکردن گفتند کپی و عکس از پرونده نمیشه و فقط کپی برابر اصل به من دادند ، الان چند بار است به دفتر خانه مراجعه میکنم ولی متاسفانه اجازه نمیدهند ، راستش خیلی نگرانم ، هر چی بهشون گفتم این قانون جدید است و من میتونم از مدارک عکس بگیرم گفتند نمیشه، راستش خیلی بهشون مشکوکم حس میکنم یه کاری کردند، ولی میترسم برم شکایت کنم و شکم نادرست بشه و تا عمر دارم پشیمان بشم که چرا شکایت کردم

    پاسخ
  • به دفتر خانه رفتم و اجازه دسترسی به پرونده بایگانی را به من ندادند فقط کپی برابر اصل را دادند و گفتند کافیست وقتی گفتم طبق قانون میتوانم از مدارک عکس بگیرم گفتند اجازه نمیدیم و فقط کپی برابر اصل را به من دادند من همش نگرانم نکند داخل کپی برابر اصل برگه ای که میخوام نباشد

    پاسخ
  • ناشناس
    2021/04/13 11:14

    سلام به دفتر خانه رفتم و گفتم طبق قانون شما باید اجازه بدید من از مدارکی که میخوام برای خودم عکس بگیرم ولی گفتند کدوم قانون و همچین اجازه ای به من داده نشد و گفتند همبن کپی برابر اصلی که به شما داده شده کافیست

    پاسخ
  • مطابق بند ۸ ردیف پ ماده ۶۵ آیین نامه جدید قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ در صورتی که سردفتر امتناع کند از ارائه نسخه ای از اسناد تنظیمی، مدارک تنظیم سند و رونوشت به اشخاصی که برابر مقرات حق دریافت دارند و یا تسلیم آنها به اشخاصی که حق دریافت ندارند؛ به انفصال موقت از ۳ ماه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

    با توجه به قانون بالا آیا کسی که وکالت داده خودش حق دسترسی و عکس گرفتن از مدارک داخل پرونده و مدارک بایگانی را دارد؟

    پاسخ
  • ناشناس
    2021/04/13 00:33

    مطابق قانون جدید ک امسال مصوب شده آیا کسی که وکالت داده اجازه دسترسی و عکس گرفتن از مدارک داخل پرونده و مدارکی که بایگانی هستند را دارد ؟ یا نیاز به دلیل خاصی است؟؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/13 01:10

      اگر ذینفع است میتواند به پرونده دسترسی یابد

    • سلام به دفتر خانه رفتم و فقط کپی برابر اصل وکالت نامه را به من دادند هر کار کردم از مدارک داخل پرونده عکس بگیرم اجازه ندادند

  • ببخشید من نسخه کپی برابر اصل وکالت نامه ای که چند سال پیش من و چند نفر دیگر به کسی وکالت داده بودیم را از دفتر خانه گرفتم ، میخواستم به خاطر یک سری دلایل و شکیات از مدارکی که داخل پرونده بایگانی بود عکس بگیرم ولی سر دفتر به من اجازه نداد ، و فقط نسخه کپی برابر اصل را به من دادند که یک برگش مهر و امضا ندارد و گفتند چیزی که وکالت دادید طرف سند زده و قطعی شده ، آیا با قانون جدید که به تازگی مصوب شده و در بالاتر نوشتید میتوانم کپی یا عکس از مدارک داخل پرونده و بایگانی که امضا و اثر انگشتم زیر آن است داشته باشم ؟ آیا برای این کار باید دلیل خاص داشته باشیم ؟ یا همین طوری برم دفتر خانه باید طبق قانون جدید اجازه بدهند و ربطی به دلیل خاصی ندارد؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/13 01:09

      اگر ذینفع باشید هر آنچه از پرونده بخواهید باید به شما داده شود

  • ناشناس
    2021/04/12 21:36

    سلام ببخشید چیزی را وکالتی فروختیم و طرف رفت کارهایش را انجام داد و خبر رسید سند هم به نامش قطعی زده شد ، حالا بنا بر دلایلی و یک سری شبهات که در ذهن خودم است بعد از چند سال به دفتر خانه رفتم و نسخه کپی برابر اصل را گرفتم و نوشتم که نسخه کپی برابر اصل را دریافت کردم ولی وقتی امدم خانه بعد از چند روز متوجه شدم یکی از برگه ها مهر و امضا ندارد، در ضمن شناسه سند و رمز تصدیق تمام برگه ها یکی است ، می خوام برم دفتر خانه تا برگه ای که مهر و امضا ندارد مهر بزند ایا باید دلیل خاصی بیاورم ، یا برم بگم این برگه را یادتان رفته مهر و امضای دفتر را بزنید کافی است؟؟؟

    در ضمن من از کجا باید اطمینان پیدا کنم که ان طرف چیزی را که وکالتی بهش فروختیم به نام خودش سند زده یا نه ؟؟؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/13 01:08

      دلیل نمیخواهد
      بگید فراموش کردید مهر و امضا بزنید
      شما در سند قطعی ذینفع هستید و به وکالت از طرف شما فروخته شده و اگر درخواست بدید یک نسخه به شما می دهند

  • سلام ببخشید شما گفتید کسی نمیتواند با داشتن اشنا استعلام اسناد کسی را از یک دفتر خانه دیگری بگیردپس چطور یکی از آشنایان من استعلام اسناد همکارش را تونست از دفتر خانه ای که اشنا داشت بگیرد ، بدون نامه ای از دادگاه و یا اجازه ای از جایی و بدون اینکه همکارش اطلاعی داشته باشد ؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/12 07:31

      ما در این خصوص اطلاعی نداریم و باید پرونده بررسی شود

  • نسخه کپی برابر اصل وکالت نامه را دریافت کردم که دو برگه است و سه صفحه دارد،یکی از برگه ها پشت و رو نوشته شده است ولی فقط یک طرفش مهر و امضای دفتر خانه را دارد؟آیا معتبر است ؟ یا باید هر دو طرف برگه مهر و امضای دفتر خانه را داشته باشد؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/12 00:17

      هردو طرف باید داشته باشد

    • ببخشید الان رفتم برگه های نسخه کپی برابر اصل وکالت نامه را دریافت کردم، برگه ای که پشت و رو بود را نگاه کردم هر دو یک مهر سیاه رنگ و یک امضا از دفتر خانه دارند، فقط یک طرف مهر برجسته است که یک طرف دارد و طرف دیگر ندارد ؟ مهر برجسته هم باید هر دو طرف باشد ؟ برم دفتر خانه چی بگم ؟ اگر بگن نیاز نیست بگم برای چی میخوام ؟

    • سردبیر
      2021/04/12 07:35

      امضا بدون مهر و یا مهر بدون امضا اعتباری ندارد

  • ناشناس
    2021/04/09 15:53

    من بنا بر دلایلی دچار بی اعتمادی به دفتر خانه ای که در ان وکالت دادم هستم ، چطور و از چه راه دیگری بدون مراجعه به همان دفتر خانه متوجه بشم از جانب من چه وکالتی به کسی داده شده؟؟؟به اداره ثبت رفتم گفتند به همان دفتر خانه بروید، در ضمن نمیخوام جایی که میرم بگم به دفتر خانه اعتماد ندارم

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/09 15:55

      هیچ راهی غیر از مراجعه به دفترخانه مذکور ندارید

  • ناشناس
    2021/04/09 15:49

    ایا با داشتن اشنا در یک دفتر خانه میتوان فهمید چه اسنادی به نام چه کسی است ؟؟؟؟ یا فقط باید در دفتر خانه ای که سند به نام خورده اشنا داشت

    پاسخ
  • ناشناس
    2021/04/09 15:46

    سلام ببخشید اگر من در دفتر خانه مثلا شماره ۱۲۰ سندی یا وکالتی و …امضا کرده باشم آیا شخص دیگری با داشتن آشنا در یک دفتر خانه دیگه میتونه از اسناد مربوط به من استعلام بگیرد

    پاسخ
  • سلام به دفتر خانه رفتم و نسخه وکالت را گرفتم و گفتند بابت این کار به این شخص وکالت داده شده و اجازه دادند مدارک بایگانی را دوباره بخوانیم ولی حق عکس و کپی نداشتیم ، بعدش هم نسخه وکالت را دادند ولی داخل پرونده بایگانی یک برگه بود که امضا کرده بودیم و داخل نسخه وکالت ندیدمش چرا اجازه ندادن از برگه ای که خودمون امضا کردیم عکس یا کپی بگیریم، آیا علت خاصی دارد؟؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/06 13:05

      مطابق بند ۸ ردیف پ ماده ۶۵ آیین نامه جدید قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ در صورتی که سردفتر امتناع کند از ارائه نسخه ای از اسناد تنظیمی، مدارک تنظیم سند و رونوشت به اشخاصی که برابر مقرات حق دریافت دارند و یا تسلیم آنها به اشخاصی که حق دریافت ندارند؛ به انفصال موقت از ۳ ماه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
      لذا با توجه به شرایط فوق شما حق داشتن نسخه ای از اسناد تنظیمی یا مدارک تنظیم سند را دارید.

  • سلام ببخشید آیا دفتر خانه اجازه کپی و عکس برداری از مدارک بایگانی شده خودمان را نمیدهد

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/06 13:06

      مطابق بند ۸ ردیف پ ماده ۶۵ آیین نامه جدید قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ در صورتی که سردفتر امتناع کند از ارائه نسخه ای از اسناد تنظیمی، مدارک تنظیم سند و رونوشت به اشخاصی که برابر مقرات حق دریافت دارند و یا تسلیم آنها به اشخاصی که حق دریافت ندارند؛ به انفصال موقت از ۳ ماه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
      لذا با توجه به شرایط فوق شما حق داشتن نسخه ای از اسناد تنظیمی یا مدارک تنظیم سند را دارید.

  • سلام ایا دفتر خانه اجازه عکس برداری و کپی برداری از مدارک وکالت نامه که خودمان امضا کردیم و بایگانی شده را به ما نمیدهد علت چیست

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/06 13:11

      مطابق بند ۸ ردیف پ ماده ۶۵ آیین نامه جدید قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ در صورتی که سردفتر امتناع کند از ارائه نسخه ای از اسناد تنظیمی، مدارک تنظیم سند و رونوشت به اشخاصی که برابر مقرات حق دریافت دارند و یا تسلیم آنها به اشخاصی که حق دریافت ندارند؛ به انفصال موقت از ۳ ماه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
      لذا با توجه به شرایط فوق شما حق داشتن نسخه ای از اسناد تنظیمی یا مدارک تنظیم سند را دارید.

  • سلام به دفتر خانه رفتند و یک نسخه وکالت نامه گرفتند مدارک داخل پرونده که بایگانی بود را نشانش دادند ولی اجازه عکس برداری و کپی از مدارک داخل پرونده که امضای خودش بود را بهش ندادن ، گفتن بایگانی است ،علت چیست

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/06 13:11

      مطابق بند ۸ ردیف پ ماده ۶۵ آیین نامه جدید قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ در صورتی که سردفتر امتناع کند از ارائه نسخه ای از اسناد تنظیمی، مدارک تنظیم سند و رونوشت به اشخاصی که برابر مقرات حق دریافت دارند و یا تسلیم آنها به اشخاصی که حق دریافت ندارند؛ به انفصال موقت از ۳ ماه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
      لذا با توجه به شرایط فوق شما حق داشتن نسخه ای از اسناد تنظیمی یا مدارک تنظیم سند را دارید.

  • دفتر خانه یک نسخه وکالت میدهد ولی از مدارکی که داخل پرونده بایگانی است کپی نمیدهد و اجازه عکس برداری از مدارکی که امضا کردیم و بایگانی شده نداریم، یک برگه داخل پرونده بود که میخواستم از آن کپی بگیرم اجازه ندادن، رفتارشان آدم را به شک مینداخت، خواستم علت را از شما بپرسم

    راستش ترسیدم که نکند از من ندانسته به غیر از وکالتی که نسخشو بهم دادند وکالت دیگری گرفته باشند و نخواستن من بفهمم

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/06 13:12

      مطابق بند ۸ ردیف پ ماده ۶۵ آیین نامه جدید قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ در صورتی که سردفتر امتناع کند از ارائه نسخه ای از اسناد تنظیمی، مدارک تنظیم سند و رونوشت به اشخاصی که برابر مقرات حق دریافت دارند و یا تسلیم آنها به اشخاصی که حق دریافت ندارند؛ به انفصال موقت از ۳ ماه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
      لذا با توجه به شرایط فوق شما حق داشتن نسخه ای از اسناد تنظیمی یا مدارک تنظیم سند را دارید.

  • ناشناس
    2021/04/05 16:47

    چرا دفتر خانه اجازه عکس برداری و.کپی گرفتن از مدارک وکالت نامه بایگانی شده که امضای خودمان هم.در آن است به ما نمیدهند، البته نسخه وکالت نامه را دادند

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/06 13:12

      مطابق بند ۸ ردیف پ ماده ۶۵ آیین نامه جدید قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ در صورتی که سردفتر امتناع کند از ارائه نسخه ای از اسناد تنظیمی، مدارک تنظیم سند و رونوشت به اشخاصی که برابر مقرات حق دریافت دارند و یا تسلیم آنها به اشخاصی که حق دریافت ندارند؛ به انفصال موقت از ۳ ماه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
      لذا با توجه به شرایط فوق شما حق داشتن نسخه ای از اسناد تنظیمی یا مدارک تنظیم سند را دارید.

  • ناشناس
    2021/04/05 16:41

    دفتر خانه یک نسخه وکالت میدهد ولی از مدارکی که داخل پرونده بایگانی است کپی نمیدهد و اجازه عکس برداری از مدارکی که امضا کردیم و بایگانی شده نداریم، یک برگه داخل پرونده بود که میخواستم از آن کپی بگیرم اجازه ندادن، رفتارشان آدم را به شک مینداخت، خواستم علت را از شما بپرسم

    راستش ترسیدم که نکند از من ندانسته به غیر از وکالتی که نسخشو بهم دادند وکالت دیگری گرفته باشند و نخواستن من بفهمم

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/04/06 13:12

      مطابق بند ۸ ردیف پ ماده ۶۵ آیین نامه جدید قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ در صورتی که سردفتر امتناع کند از ارائه نسخه ای از اسناد تنظیمی، مدارک تنظیم سند و رونوشت به اشخاصی که برابر مقرات حق دریافت دارند و یا تسلیم آنها به اشخاصی که حق دریافت ندارند؛ به انفصال موقت از ۳ ماه تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
      لذا با توجه به شرایط فوق شما حق داشتن نسخه ای از اسناد تنظیمی یا مدارک تنظیم سند را دارید.

  • ناشناس
    2021/03/31 02:11

    اگر بریم دفتر خانه یک وکالت چند روزه بگیرن بگن زیر یک برگه بنویسید که به این شخص وکالت دادید و ما هم بنویسیم به خانم ….وکالت بلاعزل داده شد

    ولی تاریخ نزنیم و ننویسیم بابت چی وکالت دادیم وکالت تمام اموال و دارایی محسوب میشود ،

    ایا برای دانستن استعلام وکالت نامه ها فقط با کد ملی باید حتما به همان دفتر خانه رفت ، دفتر خانه های دیگه انجام نمیدهند

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/03/31 09:13

      همچین وکالتی در دفترخانه قابل انجام نیست و حتما باید به صورت سند رسمی باشد و در سیستم ثبت شده باشد

  • سلام به دفتر خانه بابت فروش چیزی رفتیم ولی چون یک مرحله از کار انجام نشده بود و ما هم وقت نداشتیم بریم دفتر خانه به ما گفتند وکالت دهیم به خریدار به مدت چند روز تا ان کار را انجام دهد

    خلاصه چند تا برگه به ما دادند و اصلا یادم نیست چی بود امضا زدیم و بعد هم زیر یک برگه نوشتیم به خانم …..وکالت بلاعزل داده شد خواستم بدونم اگر حتی فقط دفتر خانه به طور دست نویس از ما وکالت گرفته باشه و ثبت نکرده باشه ایا باز هم رونوشت اون نوشته وکالت که نوشتیم دادیم در دفتر خانه موجود است و میشه گرفت

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/03/31 09:12

      دفترخانه به صورت دستنویس و بدون ثبت در سیستم نمی تواند هیچ خدمت ثبتی را انجام دهد و تخلف است

  • سلام به دفتر خانه بابت فروش چیزی رفتیم ولی چون یک مرحله از کار انجام نشده بود و ما هم وقت نداشتیم بریم دفتر خانه به ما گفتند وکالت دهیم به خریدار به مدت چند روز تا ان کار را انجام دهد

    خلاصه چند تا برگه به ما دادند و اصلا یادم نیست چی بود امضا زدیم و بعد هم زیر یک برگه نوشتیم به خانم …..وکالت بلاعزل داده شد خواستم بدونم اگر حتی فقط دفتر خانه به طور دست نویس از ما وکالت گرفته باشه و ثبت نکرده باشه ایا باز هم رونوشت اون نوشته وکالت که نوشتیم دادیم در دفتر خانه موجود است و میشه گرفت

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/03/31 09:10

      دفترخانه به صورت دستنویس و بدون ثبت در سیستم نمی تواند هیچ خدمت ثبتی را انجام دهد و تخلف است

  • استعلام وکالت هایی که از جانب ما داده شده با کد ملی و دانستن شماره دفتر اسناد چطور میشود وقتی دفتر خانه که در آنجا وکالت دادیم از ما خیلی دور باشد آیا دفتر خانه های دیگر جواب نمیدهند؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/03/30 00:03

      خودتان هم می توانید استعلام نمایید با روشی که در بالا ذکر شده
      با دفترخانه تماس بگیرید و رمز تصدیق و شناسه یکتا را بخواهید که برای شما بفرستند

  • ناشناس
    2021/03/29 23:34

    واقعا خدا خیرتان دهد که سوالات را انقدر سریع جواب میدهید

    واقعا سایت خوبی است ممنون

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/03/29 23:35

      تشکر🌺🌺🌺

    • رضا بزرگ منش
      2021/04/04 21:37

      سلام
      خدا قوت
      سوالی داشتم
      شخصی به ناحق پدر بزرگ اینجانب وکالت برای فروش زمین و… وی را اخذ کرده بوده است و در حال حاضر پدر بزرگ بنده در قید حیات نیست .
      سوال بنده این است ایا میشود از یک دفتر خانه ایتعلام کنیم که هنوز وکالت نامه پدر بزرگ بنده پابرجا هیت یا خیر و ادرس و مشخصات دفتر خانه ای که در انجا وکالت نوشته شده است را نداریم

    • سردبیر
      2021/04/06 13:13

      سلام
      بعد از فوت هر نوع وکالت نامه ای باطل می شود و نیاز به استعلام نیست

    • احمد
      2021/06/06 15:38

      سلام ماشین بنده راتعویض پلاک کردن سندومدارک دسته من هست چطورمیتونم بفهمم که کجاوکالت زدن یانامه ازدادگاه گرفتن تعویض پلاک جواب نمیده، کمکم کنید ممنون

    • سردبیر
      2021/06/06 16:13

      از ثبت استان باید سوال کنید اگر مربوط به شهریور ۱۳۹۲ به بعد است

  • بدون شماره وقرار داد وکالت نامه و با دانستن شماره دفتر خانه چطور بدون مراجعه به دفتر خانه میتوان استعلام وکالت هایی که دادیم را متوجه شویم و استعلام بگیریم

    به اداره ثبت مراجعه کردم ولی جوابگو نبودند ،و گفتند همچین چیزی ندارند نمیدانم چطور استعلام بگیرم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/03/29 09:13

      تنها راه شما مراجعه به دفترخانه مربوطه است

    • ناشناس
      2021/03/29 18:02

      سلام ببخشید وقتی به ثبت استان میرویم برای پیگیری وکالت نامه با کد ملی ، دقیقا باید به کدام قسمت مراجعه کرد

    • سردبیر
      2021/03/29 21:36

      سلام
      امور اسناد

  • اگر وکالت بلاعزل کلیه اموال و دارایی را تا آخر عمر ندانسته امضا کرده باشیم آیا هر چیزی که بعدا به ناممان سند بخورد هم جزو قرار داد وکالت محسوب میشود، یعنی من دیگه تا اخر عمر نمیتونم چیزی به نام خودم کنم که مبادا کسی که بهش وکالت دادیم کاری کند ، لطفا راهنمایی کنید واقعا نمیدانم چکار کنم،

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/03/29 09:12

      باید متن وکالت مطالعه و بررسی شود که آیا شامل این مورد می شود یا خیر.
      اما به طور معمول وکالت های جامع شامل این مورد هستند
      برای اطمینان به دفترخانه مراجعه کنید و وکیل را عزل کنید
      از تاریخ عزل، وکیل هیچ اختیاری ندارد

    • ببخشید سه تا سوال دارم

      من به دفتر خانه میروم و با اینکه وکالت سال ۹۷ امضا کردم به من میگویند شما وکالتی در این دفتر خانه امضا نکردید ، خواستم بدونم اگر بخوام آیا به من نامه ای با مهر و امضا میدهند که در این دفتر خانه وکالتی امضا نکردم؟

      ایا اگر مهلت وکالت تمام شده باشد دفتر خانه به من نامه میدهد که مهلت وکالت نامه تمام شده؟؟

      ایا اگر دفتر خانه رونوشت وکالتی که امضا کردم را داد اگر بخوام دفتر خانه مدرک به من میدهد که من به غیر از این وکالت نامه وکالت دیگری
      به کسی ندادم ؟

    • سردبیر
      2021/03/29 22:49

      سلام
      ۱. خیر دفترخانه همچین وظیفه ای ندارد
      ۲. حتی اگر سندی باطل شده باشد باید به شما اعلام کند و رونوشت بدهد
      ۳. اگر مطمئن هستید که وکالتی تنظیم کردید ولی دفترخانه به شما نمی دهد به بازرسی سازمان ثبت مراجعه کنید و شکایت خود را آنجا عنوان کنید
      موفق باشید

  • ناشناس
    2021/03/28 09:57

    سلام بدون داشتن وکالت نامه و بدون رفتن به دفتر خانه و با دانستن شماره دفتر خانه چطور میتوان از جای دیگر متوجه شد وکالت نامه ای از جانب ما امضا شد یا خیر آیا راه دیگری برای استعلام است، نمیخوام به دفتر خانه مربوطه برم چون اطمینان ندارم

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/03/29 09:06

      دفترخانه موظف است به شما اطلاعات صحیح دهد
      دفترخانه نهادی است که باید اعتماد صددرصدی به آن داشته باشید
      اگر احساس کردید که دفترخانه ای به شما اطلاعات صحیح نمی دهد به بازرسی ثبت مراجعه کنید
      نیازی به داشتن اطلاعات وکالت نامه نیست و فقط با اصل کارت ملی به دفترخانه مربوطه مراجعه کنید

  • ناشناس
    2021/03/28 00:59

    سلام سال ۹۷ من و دو نفر دیگر به یک نفر وکالت فکر کنم ۷ روزه بود دادیم تا خودش برود و کاری را انجام دهد و دیگر پیگیر نشدیم و دفتر خانه هیچ سند و مدرکی از وکالت نامه به ما نداد و من الان میخوام بدونم چه وکالتی راامضا کردم تا ناخواسته از این وکالت خطرناک ها که کل دارایی را وکالت میدهیم امضا نکرده باشم خواستم بدونم با دانستن آدرس دفتر خانه و کد ملی خودم چطوری میتونم کپی قرار داد وکالت را داشته باشم و اگر مهلت وکالت تمام شده چطوری میتونم مدرکی داشته باشم که مهلت وکالت نامه تمام شده و یا باطل شده در ضمن دو نفر دیگر که وکالت را امضا کردیم به همراه من نمی آیند آیا باید حتما حضور داشته باشند و یا خودم تنها با کد ملی خودم و با مراجعه به دفتر خانه ای که در انجا وکالت را امضا کردیم جوابگو هستند و کپی قرار داد را میدهند

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/03/28 08:19

      سلام
      بله دفترخانه موظف است به شما یک نسخه از وکالت را بدهد و به حضور سایر موکلین نیازی نیست
      حتی به تنهایی و بدون نیاز به حضور سایر موکلین می توانید وکیل خود را عزل و برکنار کنید (البته اگر وکالت بلاعزل نباشد)

  • جلیل
    2021/03/09 21:15

    استعلام با کد ملی خودم

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/03/09 21:28

      😐

    • احمد
      2021/06/06 15:48

      سلام ازکمکتون ممنون، من چطوری میتونم بفهمم که آخرین وکالت برگه سبزکجا وکالت خورده

    • سردبیر
      2021/06/06 16:13

      از ثبت استان باید سوال کنید اگر مربوط به شهریور ۱۳۹۲ به بعد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

instagram
سیر تا پیاز سیستم ثبت آنی
کلیشه جامع نمونه اسناد
مجموعه بخشنامه های ثبتی
دانلود مستقیم اپلیکیشن اندروید محضرچی
انواع کامپیوتر و تجهیزات دفترخانه
Search
Generic filters
فهرست