1. محضرچی
  2. »
  3. آموزش
  4. »
  5. سیر تا پیاز آموزش سیستم جدید ثبت آنی دفاتر اسناد رسمی

سیر تا پیاز آموزش سیستم جدید ثبت آنی دفاتر اسناد رسمی

31 دیدگاه

آموزش سیر تا پیاز سیستم ثبت آنی دفترخانه اسناد رسمی

آموزش سیر تا پیاز سیستم ثبت آنی دفترخانه اسناد رسمی شامل دو سطح به شرح زیر است:

  1. مقدماتی
  2. پیشرفته

 

 

لینک‌های دانلود مستقیم:

 

 

 

آموزش مقدماتی:

 

 

در آموزش مقدماتی، سیستم ثبت آنی را به طور کامل از مبتدی آموزش خواهید دید که پیش نیاز آموزش پیشرفته خواهد بود.

سر فصل های دوره آموزش مقدماتی ثبت آنی

سر فصل های این دوره آموزشی شامل موارد زیر است

(جلسه اول و دوم این مجموعه به صورت رایگان جهت کمک به تصمیم گیری بهتر شما عزیزان قرار گرفت)


فصل اول
مقدمه
  1. مروری بر چند فصل آینده
  2. آموزش نصب و راه اندازی سیستم ثبت آنی (کلیک کنید)
  3. شکل کلی نرم افزار ثبت آنی

فصل دوم
آموزش شروع به تنظیم اسناد
  1. نحوه ایجاد پرونده و شروع به تنظیم سند
  2. تنظیم برخی اسناد (مانند اقرارنامه و تعهدنامه و رضایت نامه و …)
  3. فایل نمونه اسناد تنظیمی در این فصل
  4. شامل:
  • ساير انواع اسناد
    • اسناد اقرارنامه
      • سند اقرارنامه مالي
      • سند اقرارنامه غيرمالي
      • سند اقرارنامه اصلاحي
      • سند اقرارنامه عزل وکيل
      • سند اقرارنامه استعفاي وکيل
      • سند اقرارنامه فسخ سند
      • سند اقرارنامه فک رهن
    • اسناد تعهدنامه
      • سند تعهدنامه دانشجويي
      • سند تعهدنامه مالي
      • سند تعهدنامه غيرمالي
    • آموزش تنظیم اسناد رضايت نامه
      • سند رضايت نامه مالي
      • سند رضايت نامه غيرمالي

فصل سوم
آموزش نحوه تنظیم وسایل نقلیه
  1. شروع به تنظیم سند وسایل نقلیه (ماشین و موتور سیکلت)
  2. آموزش تنظیم سند وسایل نقلیه فقط در 7 دقیقه
  3. مدارک مورد نیاز و نحوه ورود اطلاعات در سیستم ثبت
  4. نمونه متن سند وسایل نقلیه
  5. این آموزش شامل:
  • اسناد بيع
    • اسناد بيع
      • سند قطعي منقول – وسايل نقليه
  • اسناد وكالت
    • اسناد وكالت فروش اموال
      • سند وكالت فروش اموال منقول – وسايل نقليه
    • ساير وكالت‌نامه‌ها
      • سند وكالت کاري وسايل نقليه
    • اسناد تفويض وكالت
      • تفويض وکالت فروش وسايل نقليه

فصل چهارم
آموزش تنظیم سند وکالت نامه (پرتکرارترین سند دفترخانه)
  1. شروع به تنظیم سند وکالت نامه
  2. شامل:
  • اسناد وکالت:
    • اسناد وکالت فروش اموال
      • سند وكالت فروش اموال غيرمنقول
      • سند وكالت فروش اموال منقول – وسايل نقليه
      • سند وكالت فروش اموال منقول – ساير اموال منقول
    • سایر اسناد وکالت نامه
      • سند وكالت‌نامه
      • سند وكالت کاري اموال غيرمنقول
      • سند وكالت کاري وسايل نقليه
    • اسناد تفويض وكالت
      • تفويض وکالت فروش وسايل نقليه
      • تفويض وكالت

3. نکات مهم و ضروری در خصوص سند وکالت نامه


فصل پنجم
آموزش دریافت استعلامات مورد نیاز تنظیم سند آپارتمان
  1. پیش نیاز تنظیم سند ملک و آپارتمان
  2. نحوه دریافت استعلام از سازمان ثبت
  3. نحوه دریافت استعلام از سازمان امور مالیاتی
  4. سایر استعلامات لازم در خصوص تنظیم سند ملک

فصل ششم
آموزش تنظیم سند قطعی غیر منقول (سند ملک و آپارتمان)
  1. نحوه ایجاد پرونده سند قطعی غیر منقول
  2. شروع به تنظیم سند ملک و آپارتمان
  3. مدارک مورد نیاز
  4. نحوه ورود اطلاعات در سیستم ثبت آنی
  5. نمونه متن تنظیم سند آپارتمان

فصل هفتم
آموزش تنظیم سند صلح عمری (آپارتمان)
  1. نحوه ایجاد پرونده سند صلح عمری
  2. نکاتی در خصوص صلح
  3. انواع سند صلح
  4. تفاوت سند صلح با وصیت نامه در سیستم ثبت آنی
  5. شروع به تنظیم سند صلح
  6. مدارک مورد نیاز
  7. نحوه ورود اطلاعات در سیستم ثبت آنی
  8. نمونه متن سند صلح عمری

فصل هشتم
آموزش تنظیم سند قطعی + سند رهنی
  1. نحوه ایجاد پرونده سند قطعی و رهنی
  2. نکات ضروری تنظیم سند قطعی + سند رهنی
  3. مدارک مورد نیاز
  4. نحوه انتقال اطلاعات از سند قطعی به سند رهنی
  5. نمونه متن سند قطعی و رهنی

فصل نهم
آموزش تنظیم سند تقسیم نامه
  1. نحوه ایجاد پرونده برای تنظیم سند تقسیم نامه
  2. نکات ضروری
  3. مدارک مورد نیاز
  4. پیش نیاز تنظیم سند تقسیم نامه
  5. فرم تنظیم سند تقسیم نامه برای سهولت در تنظیم
  6. نحوه ایجاد پرونده برای تنظیم سند تقسیم نامه
  7. فرم تنظیم سند تقسیم نامه برای سهولت در تنظیم
  8. آموزش انتقال انباری و پارکینگ
  9. آموزش تنظیم سند اقاله
  10. آموزش تنظیم سند اجاره نامه
  11. آموزش تنظیم سند وصیت نامه
  12. آموزش تنظیم سند با عنوان دلخواه (مانند ابرء ذمه)

فصل دهم
آموزش تکمیلی (فصل پایانی)
  1. آموزش تنظیم گواهی امضا
  2. توضیحاتی در خصوص سایر بخش های سیستم ثبت آنی
  3. نحوه گزارش گیری روزانه تا سالانه درآمد درفترخانه
  4. نحوه دریافت هزینه تنظیم انواع اسناد مالی و غیر مالی و انواع وسایل نقلیه
  5. شناخت جاعلین و افراد ممنوع المعامله
  6. نحوه تعریف کاربر جدید
  7. تبدیل عکس به متن
  8. نحوه اخذ شناسه یکتا و ثبت نهایی انواع اسناد
  9. آموزش تنظیم گواهی امضا در 4 دقیقه
  10. آموزش کامل ارسال و دریافت نامه مکانیزه

آموزش پیشرفته:

 

 

در آموزش پیشرفته، سیر تا پیاز سیستم ثبت آنی را به همراه نکات حقوقی آن مانند فردی با سابقه فرا خواهید گرفت.

 

سر فصل های دوره آموزش پیشرفته ثبت آنی

معرفی دوره آموزش پیشرفته سیستم ثبت آنی

دوره آموزش پیشرفته شامل 16 جلسه آموزش به شرح ذیل است:

(لطفاً دقت داشته باشید که پیشنیاز این دوره آموزشی “آموزش مقدماتی سیستم ثبت آنی” می باشد. لذا اگر به سیستم ثبت آنی اشراف کامل دارید می توانید نسبت به تهیه آموزش پیشرفته اقدام کنید. در غیر اینصورت حتما آموزش مقدماتی را مشاهده کنید)

  1. وکالت نامه
    • بررسی و تحلیل دقیق همه نکات عقد وکالت نامه از منظر قوانین و بخش نامه ها و نحوه اعمال این قوانین در سیستم ثبت آنی و تنظیم سند وکالت بدون کوچکترین مشکل
  2. دفتر الکترونیک سردفتر
    • با توجه به اینکه آموزش دفتر الکترونیک سردفتر برای دفاتر اسناد بسیار مبهم بود لذا بسیار مهم و ضروریست که کارکنان دفاتر اسناد رسمی خصوصا سردفتران در این مورد اطلاعات کافی داشته باشند و بعد از مشاهده این آموزش متوجه خواهید شد که چقدر مهم است دفترالکترونیکی که هیچ آموزشی تاکنون برای آن نبود
  3. نامه های اداری
    • از زمانی که ارسال هر نوع نامه دستی (غیر مکانیزه) برای دفاتر اسناد رسمی ممنوع شد کماکان مشاهده کردیم دفاتری به علت نداشتن آموزش کافی باز هم اقدام به ارسال نامه دست نویس میکنند، لذا این آموزش کمک بزرگی به آنها و سایر افرادی که میخواهند اطلاع جامعی از نحوه ارسال دقیق نامه اداری داشته باشند میکند.
  4. اقرارنامه
    • بسیار مهم است که شناخت کافی از نحوه تنظیم سندی که قرار است به مشتری تحویل شود داشته باشیم. منظور ما هم از نظر سیستمی هست و هم از نظر حقوقی. چرا که با تنظیم سند رسمی بدون شناخت کافی ضررهای مادی جبران ناپذیری به مشتری وارد می شود و از طرفی برای دفترشما.
  5. استعلام ثبت
    • پس از گذشت حدود ۸ سال از کار با سامانه، کلیه ادارات ثبت از ارسال ناصحیح استعلام ثبت گله مند هستند. که این امر باعث نارضایتی مشتری و ادارات ثبت و تاخیر در دریافت پاسخ استعلام ثبت می شود.
    • آموزش نحوه تشخیص دقیق اداره ثبت و بخش ثبتی و ناحیه ثبتی را در این آموزش فرا خواهید گرفت. + آموزش نحوه جدید پرداخت هزینه استعلام ملک صرفاً در فرم مربوطه و از طریق دستگاه POS متصل به سامانه ثبت الکترونیک اسناد.
    • آموزش استعلام از بیمه را هم در این آموزش قراردادیم
    • همچنین آموزش استعلام از سازمان امور مالیاتی هم در فایل دانلودی شما قرار دادیم که دیگر نیازی به خرید مجدد آموزش استعلام دارایی نداشته باشید.
  6. استعلام دارایی
    • استعلام از سازمان امور مالیاتی به امری مهم در دفاتر اسناد رسمی تبدیل شده.
    • از طرفی هم ورود اطلاعات اشتباه باعث اختلاف قیمت فاحش ی خواهد شد.
    • لذا در ورود اطلاعات صحیح با دریافت آموزش های کافی دقت لازم را مبذول فرمایید.
    • همچنین شما عزیزان با تهیه این آموزش نیازی به خرید مجدد “آموزش کامل استعلام دارایی املاک” را نخواهید داشت.
  7. تعهد نامه
    • از جمله اسناد پرتکرار دفترخانه همین تعهد نامه است.
    • که به شکل های زیر برای تنظیم سند تعهد نامه به دفترخانه شما مراجعه می کنند:
      • سند تعهد نامه مالی
      • سند تعهد نامه غیر مالی
      • سند تعهد نامه دانشجویی
      • اعلام انجام تعهد
    • لذا دانستن این مهم که سند تعهد نامه مالی با غیر مالی چه تفاوت هایی دارد بسیار ضروریست، در صورتی که تعهد نامه ای به صورت غیر مالی باشد ولی شما آن را به صورت مالی تنظیم کنید (ولو اینکه دارای مبلغ باشد) مسئولیت های سنگینی برای شما خواهد داشت. (همچنین در مورد اقرارنامه های مالی و غیر مالی.)
    • مشاهده شده که بسیاری از دفاتر اسناد رسمی متاسفانه نحوه “اعلام انجام تعهد” را نمی دانند و در صورت مراجعه متعهد و درخواست اعلام انجام تعهد با ما تماس میگیرند و راهنمایی میخواهند.
  8. اجاره و سرقفلی
    • بررسی حق سرقفلی در قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 و 1376 و تفاوت های آن. (که ماهیتی کاملاً متمایز یافته است و بررسی آن بسیار مهم و ضروریست)
    • بررسی کلیه بخش نامه های ثبتی در خصوص اجاره
    • و از همه مهمتر بررسی قانون مدنی (مواد 466 تا 506) در خصوص اجاره و نحوه اعمال این قوانین و مقررات در سیستم ثبت آنی را در این جلسه خواهیم داشت.
    • همچنین نحوه تنظیم اسناد زیر هم به طور کامل آموزش داده شده است:
      • اجاره اموال غیر منقول (آپارتمان و خانه و…)
      • اجاره اموال منقول (ماشین و موتورسیکلت و …)
      • سند صلح سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت
  9. وسایل نقلیه
    • طی این جلسه آموزشی نه تنها نحوه تنظیم سند وسایل نقلیه از جمله ماشین و موتورسیکلت را فرا خواهید گرفت، بلکه همه نکات حقوقی و بخش نامه های ثبتی مربوطه و آرا وحدت رویه را نیز با هم مرور خواهیم کرد.
    • در پایان این جلسه آموزشی شما به موارد زیر اشراف کامل خواهید داشت:
      • نحوه تنظیم سند وسایل نقلیه
      • وکالت فروش به فرزند صغیر
      • تنظیم سند بعد از چندبار تعویض پلاک (بدون تنظیم سند قطعی در دفترخانه)
      • تفویض وکالت (کاری و فروش) و نحوه تکرار آن
      • و بسیاری نکات ریز و درشت دیگر…
  10. پیش فروش و تعهد به بیع
    • نکته مهم در خصوص این آموزش ماده 23 قانون پیش فروش ساختمان است.
    • ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان می گوید: اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش‌فروش ساختمان … نمایند، به حبس از نود و یک روز تا یک‌سال یا جزاء نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

    • حال با توجه به ماده سختگیرانه فوق در خصوص تنظیم سند پیش فروش در دفترخانه، اگر فردی به دفتر شما مراجعه کند و تقاضای تنظیم سند پیش فروش نماید، اما شما نحوه تنظیم این نوع سند را ندانید چه خواهد شد؟
    • در این جلسه آموزشی شما نحوه تنظیم + مدارک مورد نیاز + مراحل تنظیم + بررسی کلیه قوانین و بخش نامه های مربوطه را فرا خواهید گرفت.
    • ضمن اینکه در این جلسه آموزشی شما نحوه تنظیم سند تعهد به بیع را نیز به طور کامل آموزش خواهید دید.
    • در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ماده ۲ این طرح را تصویب کردند.
      • براساس این ماده دفاتر اسناد رسمی مکلف اند به درخواست طرفین معامله، اسناد مربوط به قراردادهای خصوصی اشخاص از قبیل: تعهد به بیع، قولنامه، مبایعه نامه و امثال آن را تنظیم و ثبت نمایند.
    • حال چنانچه شما در خصوص سند تعهد به بیع (مانند پیش فروش که در بالا ذکر شد) نحوه تنظیم این نوع سند را ندانید چه خواهد شد؟
  11. صلح
    • پس از تماشای این فصل از آموزش پیشرفته ثبت آنی چه خواهید فهمید؟
      1. نحوه تنظیم سند صلح عمری و بررسی همه نکات حقوقی و بخش نامه های ثبتی مربوطه + آرا وحدت رویه
      2. صلح انواع فیش حج (تمتع و عمره) + بررسی قوانین و مقررات و بخش نامه های مربوطه در این خصوص
      3. صلح سرقفلی + قوانین و مقررات و بخشنامه های مربوطه
      4. صلح سهم الشرکه + قوانین و مقررات و بخشنامه های مربوطه و آرا وحدت رویه + مراحل + مدارک مورد نیاز + نحوه استعلام از مراجع مربوطه
      5. صلح علامت تجاری + قوانین و مقررات و بخشنامه های مربوطه و آرا وحدت رویه + مراحل + مدارک مورد نیاز + نحوه استعلام از مراجع مربوطه (پشت نویسی گواهی نامه ثبت علامت تجاری فراموش نشود)
  12. سایر آموزش های مفید و کاربردی
    • در این فصل مرور کلی بر قسمت هایی از سیستم ثبت آنی داریم که در آموزش مقدماتی نبوده است.
    • همچنین دفترالکترونیک گواهی امضا را با هم مرور خواهیم کرد و نحوه بایگانی غیر فیزیکی گواهی امضا. (با مشاهده این فیلم آموزش خواهید دید که مانند قبل دیگر نیازی به بایگانی هیچ نوع اوراقی برای گواهی امضا نیست و بایگانی گواهی امضا در دفترالکترونیک گواهی امضا کاملا مکانیزه است + بخش نامه های مربوط به این موضوع.)
    • همچنین نحوه تنظیم سند بر اساس حکم دادگاه (یا انتقال اجرایی) به صورتی که نیاز به امضا هیچ کس نباشد و فقط با تایید نهایی سردفتر قابل انجام باشد. (این مورد از مواردی است که صدای ادارات اجرا را درآورده است، چرا که بسیاری از دفاتر نحوه اجرای این سیستم را هنوز نمی دانند.)
    • نحوه بررسی دقیق پرونده های در دست اقدام
      • بررسی اسنادی که توسط دفتریار تایید نهایی نشده است
      • جستجوی دقیق وضعیت پرونده های در دست اقدام دفترخانه
      • آماده شدن برای ارسال آمار های ماهانه که در فصل بعدی آموزش خواهید دید. (به طوری که نیازی به ارسال صورت مغایرت هنگام ارسال آمار ماهانه نباشد.)
    • نحوه درخواست استرداد وجه سند
      • در مورد اسنادی که به هر علتی شناسه آنها باطل شده است. (آموزش این مورد برای نحوه ارسال ماهیانه آمار حق الثبت دفترخانه الزامیست.)
    • نحوه جابجایی اثرانگشت هایی که در یک سند اشتباها جابجا دریافت شده است.
      • برای مثال فرض کنید که پس از تایید نهایی سند وکالت متوجه شدید که اثر انگشت موکل را بجای وکیل و اثر انگشت وکیل را بجای موکل دریافت کرده اید. لذا باید بدانید در این مورد هوشمندانه عمل کنید که آموزش مربوطه را در این فصل خواهید دید. (این اشتباه بسیار رایج است)
  13. آموزش ارسال آمار ماهیانه دفاتر اسناد رسمی
    • این بخش شامل آمارهایی است که دفاتر اسناد رسمی ملزم هستند ماهانه، سه ماهه و سالانه به ارگان ها و ادارات مربوطه ارسال کنند.
    • از جمله آنها:
      1. آمار روزانه دفتر تمبر
      2. آمار ماهانه حق الثبت (اسناد، خدمات ثبتی، گواهی امضا)
      3. آمار ماهانه اتومبیل
      4. آمار ماهانه قطعی غیر منقول
      5. آمار ماهانه کمیسیون تقسیم اسناد
      6. آمار ماهانه حق التحریر (پرداخت 10% کانون و ارسال صورت وضعیت)
      7. آمار ماهانه حق الثبت برابراصل
      8. آمار سه ماهه مالیات بر ارزش افزوده
      9. آمار سالانه مالیات مشاغل سردفتر و دفتریار.
  14. آموزش نحوه پذیرش اجرا در دفاتر اسناد رسمی
    • از زمانی که دفاتر اسناد رسمی نقش پیشخوان اداره اجرا را ایفا کردند، پذیرش اجرا به دفترخانه محول شد.
    • در این آموزش ما همه نکات و نحوه پذیرش انواع اجرائیه با فرم های مخصوص اجرائیه (خصوصا چک) را آموزش داده ایم و نحوه بایگانی کردن اوراق مربوطه و نحوه رفع نقص از پرونده اجرا و…
    • که به عنوان نمونه و به طور رایگان در لینک زیر هم قراردارد.
  15. آموزش صدور سند مالکیت تکبرگی
    • این آموزش به زودی و پس از عملی شدن آن در دفاتر اسناد رسمی آموزش داده خواهد شد.
    • (با این روش دیگر نیازی به ارسال سند مالکیت به ادارات ثبت نیست و دفترخانه راسا می تواند سند مالکیت تکبرگی صادر نماید.)
  16. آموزش ثبت انواع شرکت در دفاتر اسناد رسمی
    • به زودی

شما پس از خرید این دوره، آموزشهایی که به زودی منتشر می شوند را به رایگان دریافت خواهید کرد که پس از انتشار، از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.

چند نکته

  • حجم هر فصل آموزشی حدود یک گیگابایت میباشد که هنگام دانلود حجم مصرفی به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.
  • فرمت فایل های دانلودی به صورت ZIP و فشرده می باشد.
  • فرمت ویدئو های آموزشی هم به صورت MP4 با کیفیت HD و صدای استریو می باشد.
  • مدت زمان فیلم های آموزشی در آموزش مقدماتی حدود 6 ساعت و در آموزش پیشرفته حدود 8 ساعت است.

به تعداد کسانی که از نبود کار رنج می برند،
کارفرمایانی هستند که از نبود نیروی کار مجرب رنج می برند.

(با آموزش های مفید و کاربردی محضرچی، روی خودتان سرمایه گذاری کنید و به نیروی کاری مجرب تبدیل شوید.)

آموزش گام به گام سیستم جدید دفاتر اسناد رسمی (ثبت آنی)

ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی در گذشته فقط به صورت دست نویس و در دفاتری تحت عنوان دفاتر جاری ثبت میگردید که هر دفترخانه دارای 2 دفتر (دفتر سردفتر و دفتر دفتریار) بود.

با گذشت زمان دفتر دفتریار حذف گردید و ثبت اسناد فقط در دفتر سردفتر صورت میگرفت.

سالهای زیادی روند کار در دفترخانه به این صورت بود و ارباب رجوع با درج “ثبت با سند برابر است” و امضا دفتر سردفتر سند خود را تحویل می گرفت.

سپس شرکت هایی شروع به ساخت برنامه هایی برای ثبت این اسناد در رایانه کردند که هر شرکتی با توجه به سلیقه خود رابط کاربری متفاوتی داشت. (البته این برنامه ها فقط جنبه جمع آوری اطلاعات و دسترسی سریع به اسناد بایگانی و کلیشه های آماده ثبت را داشتند)

تا اینکه در سال 1392 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برنامه ای رونمایی کرد تحت عنوان “ثبت آنی”

اما ثبت اسناد در دفترخانه به صورت موازی هم در سیستم ثبت آنی ثبت می شد و هم در دفاتر جاری (دفترسردفتر)

بالاخره در سال 1395 دفاتر جاری از دفترخانه ها حذف شد و تنها خاطره ای از “ثبت با سند برابر است” باقی ماند.

و در حال حاضر ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی فقط در سیستم “ثبت آنی” صورت می گیرد.

 

مقدمه

ابتدا قصد داشتیم کلاس های آموزشی در شهر تهران برگزار کنیم که این امر باعث می شد بسیاری از علاقه مندانی که خارج از تهران هستند از این آموزش ها بی بهره شوند.
لذا بر آن شدیم تا فیلم های آموزشی را برای شما عزیزان تهیه و تدوین کنیم که کاری بسیار دشوارتر از برگزاری کلاسهای آموزشی بود
این آموزش ها برای اولین بار و به دست کسانی که هم اکنون در دفاتر اسناد رسمی مشغول به کار هستند و همچنین سردفتران و کارمندان و فارغ التحصیلان نخبه و کارشناسان ارشد حقوق تهیه گردیده.

 

چرا باید از این آموزش ها استفاده کنیم؟

تنها آموزشی که در سطح اینترنت موجود هست فقط توسط تیم ما تهیه شده.

آموزش ها کاربردی و به صورت ویدئویی تهیه شده که جهت تسهیل در استفاده می گردد.

ضمن اینکه با تهیه این آموزش ها برای اولین بار، به افزایش سطح سواد محضری کشور کمک کرده ایم.

مناسب برای چه کسانی؟

  1. سردفترانی که در حال حاظر مشغول به کار هستند و قصد دارند سیستم ثبت آنی را به همراه نکات کلیدی از 0 تا 100 فراگیرند.
  2. عزیزانی که به تازگی میخواهند شروع به شغل شریف سردفتری و یا دفتریاری نمایند. (خصوصا ورودی های آزمون سردفتری سال 1397 و یا ورودی آزمون های دفتریاری)
  3. کارمندان حال حاظر دفاتر اسناد رسمی که قصد دارند حرفه خود را اصولی و دقیق از ابتدا آموزش ببینند.
  4. فارغ التحصیلان رشته حقوق که به تازگی قصد ورود به بازار کار را دارند و با توجه به این آموزش انتقال اطلاعات و تجربه 10 ساله را دریافت می کنند.
  5. سایر افرادی که علاقه مند به یادگیری فن سند نویسی هستند.

 

با توجه به نبود منبع آموزشی مفید و کاربردی در خصوص آموزش سیستم ثبت آنیِ دفاتر اسناد رسمی برآن شدیم تا این مجموعه را برای شما تهیه و تدوین کنیم.

آموزش های این دوره آموزشی حاصل کار 10 ساله مدرس این مجموعه در دفاتر اسناد رسمی هست.

لذا با توجه به اینکه سیستم جدید و فوق العاده ثبت آنی از سال 1392 برای تمام دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور لازم الاجرا و یکسان سازی شد، بسیاری از دفتریاران و سند نویسان و حتی سردفتران با مشکلات بسیاری در خصوص نحوه کار با این سیستم مواجه شدند و با گذشت حدود 8 سال از این موضوع هنوز هم شاهد این هستیم که بسیاری از آنها آشنایی کامل با این سیستم را ندارند، تصمیم خود را نهایی و شروع به تولید این محتوا کردیم.

با توجه به این مشکلات، بسیاری از دفاتر اقدام به استخدام نیروهای جوان تری کردند که با چالش های دنیای امروز آشنایی بیشتری دارند.

کما اینکه بر خلاف گذشته، و با توجه به حذف دفاتر جاری دفترخانه ها (همان دفاتر بزرگی که سند نویسان در آن اقدام به نوشتن اسناد می کردند) امروزه کار کردن در دفترخانه بسیار جذاب است.

با مشاهده این فیلم ها:

 

  • سیستم ثبت آنی را به طور کامل فرا خواهید گرفت.
  • قادر به تنظیم هر نوع سندی خواهید بود.
  • مانند سند نویسی با تجربه به همه قسمت های سیستم اشراف کامل خواهید داشت و بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی شروع به کار در دفترخانه خواهید کرد.
  • (ضمن این که تنها آموزش تصویری سیستم دفاتر اسناد رسمی فقط توسط ما رائه شده است
لزوم آموزش سردفتران اسناد رسمی از زبان کانون سردفتران و دفتریاران

آموزش مستمر سران دفاتر اسناد رسمی؛ زمینه ساز توسعه قضایی (مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان)

چکیده:

اصلی‌ترین هدف برنامه‌های آموزشی کارکنان سازمان‌ها؛ کم کردن میزان اشتباه و خطاهای ناشی از عدم آگاهی در عمل می‌باشد.

هدف اصلی این مقاله بررسی مقایسه‌ای نیاز به آموزش پیش از خدمت و استمرار آن در طول خدمت است.

آموزش پیش از خدمت در بعضی از موارد به عنوان پیش‌شرط جذب نیرو است.

در قوه‌قضائیه به منظور توسعه قضایی، میزان جذب نیرو در مشاغل حقوقی مرتبط نظیر:

  • قضاوت
  • وکالت
  • سردفتری اسناد رسمی

روز به روز افزایش می‌یابد.

آموزش نیرو و استمرار آن در مشاغل وکالت و قضاوت به صورت جدی و مستمر پیگیری می‌شود ولی به امر آموزش در شغل سردفتری توجه چندانی نگردیده است که سعی می‌شود به قدر کفایت در این یادداشت، به ضرورت آموزش پیش از خدمت، ضمن خدمت و استمرار آن برای این شغل خطیر و پرمسؤولیت و آثار و نتایج مثبت ناشی از آن به عنوان زمینه‌ساز توسعه قضایی اشاره شود.

واژگان کلیدی: سردفتر اسناد رسمی، آموزش، توسعه قضایی، سازمان ثبت، کانون سردفتران و دفتریاران

آموزش، یکی از مسایل روز جوامع بشری است و اغلب کشورهای جهان هنوز هم مبالغ هنگفتی از بودجه سالیانه‌شان را به این امر اختصاص می‌دهند.

خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران هم 1% از بودجه سالیانه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در اجرای ماده 150 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی و در اجرای ماده 11 آیین‌نامه اجرای ماده 542  و بندهای «د» و «ه» ماده 1433 قانون برنامه چهارم توسعه را به مسأله آموزش اختصاص داده‌اند و سالیانه این درصد از بودجه باید برای آموزش کارکنان هزینه شود. البته، هزینه نیست بلکه اگر دقیق‌تر نظر کنیم یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای ارتقا و تعالی سازمان به شمار خواهد رفت.

طبق دستورالعمل‌های صادره؛ آموزش عمومی و تخصصی برای کلیه کارکنان دولت حداقل 40 ساعت و برای مدیران حداقل 60 ساعت در سال ضروری است.

همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، – که متولی ارزشیابی دستگاه‌های دولتی در همه موارد و از جمله امر آموزش است – عملکرد آموزشی، دستگاه‌ها را با برگزاری همایش‌های توجیهی و آموزشی و نظام آموزش کارکنان دولت برای مدیران و کارکنان ضروری دانسته است.

به همین دلیل و انگیزه این مرکز بر مبنای آموزش و پژوهش ایجاد شد تا نحوه آموزش و سطح آن و نیز هماهنگی امر آموزش در مراکز دولتی به صورت مرتبط باشد.

مرکز آموزش مدیریت دولتی با هدف آموزش و تربیت مدیران جمهوری اسلامی ایران و فنون وابسته و فراهم آوردن سازگاری مناسب بین تئوری‌های مدیریت و محیط سازمانی و کاربردی نمودن یافته‌های علمی در سال 1348 با برپایی کنفرانس معاونان وزارتخانه‌ها آغاز به کار کرد.

مواردی که در مرکز مذکور برای آموزش به آن اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود عبارتند از:

  1. عنوان درس
  2. اهداف
  3. محتوا
  4. میزان ساعت
  5. مجری
  6. و …

که زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده و مورد تأیید است.

مرکز آموزش مدیریت دولتی مستقر در استان‌ها زمینه ایجاد کلاس‌های آموزشی مخصوصاً در بدو ورود و استخدام کارکنان جدید را فراهم آورده و به عنوان آموزش عمومی قبل از آغاز فعالیت و خدمت رسمی آن را اجباری کرده است و اگر چه هزینه مختصری برای این امر بدواً باید توسط مستخدم پرداخت شود اما پس از اخذ گواهی آموزش از مرکز فوق و ارائه به سازمان متبوع، هزینه‌های آن از محل بودجه آموزشی اداره قابل پرداخت خواهد بود.

بنابراین، با توجه به حساسیت و الزام آموزش کارکنان در بدو ورود و یا در طول خدمت جهت گذراندن دوره‌های تخصصی و استمرار آن برای به روز نگه داشتن اطلاعات کارکنان از اهداف مرکز است.

خوشبختانه در تمامی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها نسبت به ایجاد شعبه یا دایره‌ای زیر عنوان آموزش، پژوهش، تحقیقات و یا در سازمان‌های مرکزی به عنوان مرکز آموزش و پژوهش اقدام شده است و مراکز مذکور مدام امر آموزش کارکنان و نحوه آن در سطح استان‌ها را پیگیری می‌کنند.

مراکز آموزش استانی هم مکلفند با برنامه‌ریزی دقیق و منظم و سالانه نسبت به آموزش عمومی و تخصصی کارکنان به صورت جدی اقدام نمایند.

هرچند که آموزش برای تمامی پست‌های عمومی ـ اداری لازم است و پا به پای دستگاه اجرایی امر آموزش در قوه قضائیه هم مطمح نظر بوده ولی آموزش‌های خاص در پست‌های تخصصی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

نظام آموزش کارکنان در قوه‌قضائیه بر نظریه‌های علمی و برخی الزامات قانونی استوار است. یعنی قانون، به شکل مستقیم یا غیرمستقیم به آموزش در قوه‌قضائیه اشاره داشته است.

برخی از این الزامات قانونی برای آموزش کارکنان قضایی، قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام در امور قضایی؛ قانون برنامه سوم توسعه؛ قانون استخدام کشوری؛ قوانین سازمانی قوه‌قضائیه؛ فرامین مقام معظم رهبری؛ مصوبه‌ها و سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه‌قضائیه است.

هدف‌های نظام آموزش کارکنان قوه‌قضائیه به شرح زیر تعیین شده است:

  1. افزایش کارایی و اثربخشی در ارائه خدمات قضایی و بهبود تعامل با مراجعان.
  2. ارتقای سطح کیفی منابع انسانی بخش قضایی کشور از رهگذر افزایش سطح دانش و مهارت کارکنان قوه‌قضائیه.
  3. توسعه آگاهی‌های عمومی کارکنان (قضایی و اداری) به منظور افزایش کیفیت خدمات قضایی.
  4. توانمندسازی مدیران قضایی در زمینه بهبود وظایف مدیریت.
  5. آماده‌سازی کارکنان (قضایی و اداری) برای انتصاب به مشاغل قضایی و ارتقا به رده‌های شغلی بالاتر.
  6. رشد فضایل اخلاقی، فرهنگ سازمانی و بهبود روابط انسانی و اسلامی کارکنان قوه‌قضائیه.
  7. ایجاد ارتباط شفاف و مشخص میان نظام آموزش کارکنان با سایر نظام‌های استخدامی.

از همین رو، پس از تصدی ریاست فعلی سازمان ثبت در سال 1383 و با تأکید ریاست قوه‌قضائیه، با اصلاحات انجام شده در تشکیلات ستادی سازمان ثبت، در سال 1384 مرکز آموزش و پژوهش، به صورت مستقل مسؤولیت آموزش تخصصی کارکنان ثبت را برعهده گرفت.

در حالی که، قبلاً آموزش در سازمان ثبت زیر مجموعه دفتر بودجه و برنامه‌ریزی فعالیت داشت و فقط اسم آموزش را یدک می‌کشید ولی در عمل از آموزش مستمر و مثمرثمر خبری نبود و عملکرد آن صرفاً بعد از گذشت چندین سال به برگزاری چندین دوره کوتاه مدت صرفاً در اداره کل ثبت تهران مختصر بود.

در همان سال جهت تمرکززدایی آموزش و تفویض اختیار به ادارات کل استان‌ها، در خصوص اعلام آمادگی برای آموزش کارکنان از استان‌ها استعلام گردید و اسامی اشخاص واجد شرایط برای تدریس به سازمان اعلام شد و مرکز آموزش با بررسی سوابق مدرسین زبده و متخصص مجوز تدریس برای آنها صادر نمود و در نتیجه علاوه بر تمرکز زدایی آموزش در مرکز و تفویض اختیار به استان‌ها، اکنون اغلب آموزش تخصصی کارکنان در تمامی استان‌ها از طرف نیروهای متخصص همان استان صورت می‌گیرد. و در بعضی مواقع چنانچه در یک رشته تخصصی در استان، متخصص مورد نظر وجود نداشته باشد، مرکز آموزش با جدیت تمام نسبت به اعزام مدرس از مرکز اقدام می‌کند.

نکته قابل توجه این که؛ کارکنان جدیدالاستخدام در محیط کار (ادارات ثبت) بسیار ساده امکان دستیابی به تجربیات کارکنان متخصص و زبده فنی را بدون پرداخت هزینه‌ای دارند.
نتیجه این که اکنون، به رغم آموزش اجباری تئوری در بدو استخدام و سهولت دستیابی به منابع اطلاعاتی (نیروهای خبره ثبتی) به صورت کاربردی و در مقام عمل نیاز به استمرار و هماهنگی بحث آموزش، چه به صورت تئوری و چه عملی، در سازمان تخصصی ثبت احساس می‌گردد.
به منظور توسعه قضایی در قوه‌قضائیه؛ در سال‌های اخیر شرایط مناسب برای پذیرش و جذب قضات، وکلا، مشاوران حقوقی، کارشناسان رسمی و سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق از بین دانش‌آموختگان و نخبگان دانشگاهی در رشته حقوق و زیرگروه آن فراهم گردیده که گذراندن دوره کارآموزی برای قضات، وکلا و کارشناسان رسمی توسط قوه‌قضائیه و مرکز آموزش وکلا و کارشناسان موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه، کانون وکلا و کانون کارشناسان رسمی حسب مورد از مدت 6 ماه تا یک سال اجباری است و در این مدت عملکرد کارآموز باید از هر حیث مورد بازبینی و در صورت لزوم تذکر برای رفع نقص و تکمیل گزارش هم توسط سرپرست کارآموزی داده شود.
اما متأسفانه اخیراً در بحث پذیرش سردفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق دوره کارآموزی ـ آنچنان که باید ـ مورد توجه قرار نگرفته است.
اما با وجود آنکه دفاتر اسناد رسمی زیرنظر قوه‌قضائیه به عنوان یکی از گلوگاه‌های جلوگیری از اطاله دادرسی و دستگاه قوی اجرایی در جهت قضازدایی و رعایت هرچه بهتر بهداشت قضایی محسوب می‌شوند، متأسفانه بعد از قبولی متقاضی سردفتری در آزمون کتبی و اختبار و تأیید صلاحیت‌های مربوطه بلافاصله حکم انتصاب وی برای سردفتری صادر می‌گردد و به موجب قانون،6 سردفتر باید ظرف مدت 3 ماه شروع به کار خود را اعلام نماید.
البته بحث اینجاست سردفتر اسناد رسمی که منصوب می‌شود باید بر تمامی قوانین؛ ثبت، دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران، تجارت، اوقاف، مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی، دارایی، شهرداری، تأمین اجتماعی، راهنمایی و رانندگی و سایر قوانین و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های رایج مملکتی اشراف کامل داشته باشد و تصور این است که او می‌تواند همه نیازهای ثبتی مردم، چگونگی نقل و انتقالات و تشویق و ترغیب یکایک افراد جامعه برای تنظیم انواع و اقسام اسناد رسمی را وفق قانون جوابگو باشد. حال در عالم واقع؛ این ذهنیت، فعلیت دارد یا خیر، امری قابل تأمل است.
در مقایسه‌ی سردفتری اسناد رسمی با شغل قضاوت، وکالت و کارشناس رسمی می‌توان اذعان داشت که یک قاضی یا یک وکیل یا یک کارشناس با پیش شرط گذراندن دوره اجباری کارآموزی به صورت تخصصی در یک رشته مشغول به کار می‌شود ولی چگونه است که این پیش‌شرط اجباری برای حرفه سردفتری آن هم با آن جایگاهی که در نظام حقوقی جامعه دارد به سکوت برگزار می‌گردد.
از سوی دیگر می‌توان گفت ارباب رجوعی که برای احقاق حق به محاکم ارجاع داده می‌شود یا به وکیلی مراجعه می‌نماید و یا اینکه قاضی در موارد تخصصی از یک کارشناس متخصص نظر کارشناسی طلب می‌نماید در تمام موارد اشاره شده نظر نهایی برحسب تخصص قاضی و یا وکیل و کارشناس مورد توجه می‌باشد ولی ارباب رجوعی که برای ثبت هر سند رسمی به دفتر اسناد رسمی مراجعه می‌نماید سردفتر اسناد رسمی باید قادر باشد هر نوع سند مورد تقاضا را بدون مشکل و موانع قانونی برای مراجعین خود تنظیم نماید که لازمه این عمل، اشراف و آگاهی سردفتر به ضوابط و مقررات و قوانین جاری و ثبتی، شهرداری، دارایی، گمرکی و مسکن و شهرسازی و … است که باید ادبیات خاص فقهی ـ حقوقی داشته باشد. علاوه بر این‌ها سردفتر نیاز به آگاهی از آخرین بخشنامه و دستورالعمل صادره از سازمان ثبت و نهادهای قانونگذاری دارد.
این در حالی است که سردفتر جوان و بی‌تجربه (هر چند با سواد و معلومات و حتی نخبه دانشگاهی) در عمل با مشکل مواجه می‌گردد. زیرا دستِ خالی از تجربیات عملیِ حرفه سردفتری بوده و با انبوهی از مسؤولیت و مشکلات در عمل مواجه می‌گردد که در نتیجه آن انطباق اسناد تنظیم شده با مقررات و رویه جاری مملکت محل تأمل خواهد بود که در مواردی شائبه‌ی تعقیب انتظامی و تحمل مسؤولیت قانونی فعلیت یافته و موجب اضطراب و استرس شغلی و باعث ناکارآمدی دفترخانه و عدم توفیق سردفتر جوان در اداره دفترخانه و امور اسناد رسمی می‌گردد. در حالی که به جرأت می‌توان گفت که سردفتر مزبور هیچ قصوری در عمل نداشته بلکه بزرگترین جرم نابخشوده وی این است که هیچ‌گونه آشنایی قبلی با نحوه تنظیم اسناد نداشته است.
از طرفی دیگر اشتباه در تنظیم اسناد برای مراجعین زمینه را برای ایجاد اختلافات بین اطراف عقود، معاملات و قراردادها در آینده و افزایش بیش از پیش تعداد پرونده‌های قضایی می‌گردد.
حال آنکه اگر قبل از تنفیذ حکم انتصاب، سردفتر ملزم شود به گذراندن دوره‌های آموزشی علمی و عملی (کاربردی، کارآموزی)، اسنادِ مراجعین بدون کمترین مشکل به طور رسمی تنظیم می‌شد که منجر به تأمین امنیت شغلی سردفتر و به نوبه خود باعث رعایت بهداشت قضایی می‌گردید.
(به جدول صفحه بعد مراجعه شود)

جدول زیر به بررسی مقایسه‌ای مشاغل حقوقی و نحوه گزینش آنها در ایران اشاره دارد.
بررسی مقایسه‌ای آموزش در مشاغل حقوقی زیرنظر دستگاه قضایی

قضات وکلا و مشاوران حقوقی کارشناسان رسمی دادگستری و قوه‌قضائیه سران دفاتر اسناد رسمی
متولی آموزش تخصصی معاونت آموزش تحقیقات قوه‌قضائیه کانون وکلای مرکز و مرکز امور مشاوران حقوقی قوه‌قضائیه کانون کارشناسان رسمی و مرکز امور مشاوران حقوقی و کارشناسان قوه‌قضائیه مفاد بند 1 ماده 66 ق.د.ا.ر.ک.7
مدت دوره کارآموزی برای دارندگان علوم قضایی و کارشناسان ارشد حقوق 15 ماه برای روحانیون 2 سال و برای سایرین 18 ماه بار اول 6 ماه و در صورت عدم موفقیت 9 ماه از یک ماه تا یک سال براساس رویه اجرایی کانون دوره6 ماهه است8
نحوه ارجاع کار ارباب رجوع ارجاع پرونده برحسب تخصص قاضی انجام می‌گردد. قبول پرونده برحسب تخصص و وکیل در موردی خاص انجام می‌گیرد ارجاع پرونده برحسب تخصص کارشناس انجام می‌گردد. اعمال ماده 30 ق.د.ا.ر.ک.9
مراحل صدور حکم و شروع به کار 1 ـ آزمون کتبی 1 ـ آزمون کتبی 1 ـ آزمون کتبی 1 ـ آزمون کتبی
2 ـ گزینش و مصاحبه 2 ـ گزینش و مصاحبه 2 ـ گزینش و مصاحبه 2 ـ اعمال ماده 2 ق.د.ار.ک. 10 با عنوان اختبار (تعیین و تأیید (صلاحیت علمی)
3 ـ بررسی و تأیید صلاحیت 3 ـ بررسی و تأیید صلاحیت 3 ـ بررسی و تأیید صلاحیت 3 ـ گزینش و اعمال تبصره 3 ماده 6 ق.د.ا.ر.ک.11
4 ـ کارآموزی 4 ـ کارآموزی و ارائه کار تحقیقی 4 ـ کارآموزی و ارائه کار تحقیقی 4 ـ بررسی و تأیید صلاحیت
5 ـ صدور حکم 5 ـ صدور حکم 5 ـ صدور حکم 5 ـ صدور حکم

پیشنهادها:

با توجه به موارد مذکور در این مقاله، به صورت فهرست‌وار پیشنهادهایی به شرح زیر مطرح می‌گردد:

1 ـ در صورتی که متقاضی سردفتری دارای مدرک کارشناسی ارشد و از بین نخبگان دانشگاهی باشد الزام به گذراندن دوره کارآموزی قبل از صدور حکم سردفتری به مدت شش ماه و برای سایرین یکسال با ارزشیابی دقیق عملکرد کارآموز در طول دوره.
2 ـ انتخاب یا اولویت سران دفاتر جدید از بین دفتریاران خوش‌سابقه و بدون سابقه محکومیت انتظامی.
3 ـ ایجاد کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت برای آشنایی با قوانین و بخشنامه‌های جدید و به روزرسانی دانشِ سران دفاتر در بازه‌های زمانی حداکثر یک سال و ارزیابی دقیق از عملکرد شرکت‌کنندگان در کارگاه. (البته اخیراً با همکاری معاونت امور اسناد و پیگیری مدیران کل ثبت استان‌ها و کانون سردفتران و دفتریاران کارگاه‌های آموزشی برگزار گردیده است. اما هدف اصلی این است که برگزاری کارگاه‌های آموزشی باید برای تمامی سران دفاتر، چه با سابقه و چه بدون سابقه، در دوره‌های زمانی منظم برقرار شود که علاوه بر انسجام جامعه سردفتری نسبت به آشنایی با قوانین و بخشنامه‌های جدید دولتی و آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح علمی‌ـ‌تحلیلی سردفتر و حتی دفتریار بسیار مثمرثمر خواهد بود).
4 ـ ایجاد مرکزی مستقل برای آموزش و رتبه‌بندی سران دفاتر زیر نظر کانون سردفتران و دفتریاران بر طبق بررسی دقیق عملکرد یکساله و ارزیابی اثربخش بودن آموزش در کم کردن میزان اشتباهات ناشی از عدم آگاهی از قوانین در مدت یکسال.

نتیجه‌:

در این مقاله با معرفی ساختار آموزشی تشکیلات قضایی و مقایسه شغل‌های مشابه و بررسی اهمیت شغلی سران دفاتر اسناد رسمی در نظام حقوقی جامعه به موضوع مهم آموزش پیش از خدمت و آموزش ضمن خدمت سران دفاتر اسناد رسمی پرداخته شد.
از طرفی به دلیل نبود نهاد مسؤول آموزش و برنامه آموزشی، عدم طی دوره آموزشی و کارآموزی لازم و به موقع و روزآمد و مشکلات دستیابی به منابع اطلاعاتی عملی در محیط کار (دفترخانه)، سردفتر مبتدی و تازه‌کار را با چالش‌هایی جدی در خصوص اداره این بنگاه خصوصی حقوقی مواجه می‌کند که وارسی و تجدیدنظر در سیاستگذاری‌ها و کارکرد آموزشی جامعه سردفتری را بیش از پیش می‌طلبد تا چه قبول افتد و چه در نظر آید!
منابع
1 ـ قانون برنامه سوم و چهارم توسعه اقتصادی ـ اجتماعی ـ فرهنگی.
2 ـ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب تیرماه 1354.

در خصوص این مطلب، سوالات خود را فقط در زیر این پست در قسمت دیدگاه‌ها بنویسید.

خیلی زود جواب شما در پاسخ به دیدگاهتان از طریق پیامک داده خواهد شد.

کلیشه جامع نمونه اسناد
سیر تا پیاز سیستم ثبت آنی
دانلود مستقیم اپلیکیشن اندروید محضرچی

نوشته های مشابه

31 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • فرزاد
    2023/03/08 12:53

    سلام خسته نباشید
    روش استعلام ملک اوقافی استان قدس رو هم در پکیج توضیح داده اید؟

    پاسخ
  • ترنم
    2022/12/14 22:57

    سلام وقت بخیر .با برنامه ای که روی سیستم نصب می کنم میتونم برای یادگیری چندین بار تکرار کنم بدون اینکه جایی ثبت بشه

    پاسخ
  • فرزانه
    2022/11/08 18:07

    سلام وقتتون بخیر. من هرکاری میکنم برنامه silverlight روی سیستمم نصب نمیشه و اخطار ۴۰۴ میده. دلیلش چی هست ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
  • آسمان
    2022/10/26 17:01

    سلام
    در وكالت نامه اي كه يكي از طرفين وكالت نامه فوت شده باشد اگر وارد سيستم شود سيستم ارور ميدهد؟ شناسه گرفته ميشود ؟

    پاسخ
    • سردبیر
      2022/10/26 17:15

      بله ارور میدهد و نمیتوان سند تنظیم کرد و شناسه گرفت

  • سعید کلنگی
    2022/10/21 20:42

    سلام پدر من در دفترخانه اسناد رسمی یه قطع زمین خریده ووکالت تفیویض داده فروشنده بعد فوت پدرم مجدد فروشندهدر همان دفتر خانه با نداشتن توکیل تفویض وکالت داده به شخص ثالث باید چه کار کنم لطفا راهنمایم کنید ممنونتونم

    پاسخ
    • سردبیر
      2022/10/23 10:10

      اگر حق توکیل به غیر نداشته تخلف سردفتر بوده و باید به امور اسناد ثبت محل مراجعه کنید

  • […] برای دسترسی و مشاهده این دست آموزشها اینجا کلیک کنید. […]

    پاسخ
  • […] آموزش سیر تا پیاز سیستم ثبت آنی (که یاد میده چطور سند وابسته رو ثبت کنیم که توی تصدیق اصالت نمایش داده شود) […]

    پاسخ
  • محسن
    2022/06/19 09:17

    با سلام
    با خرید این مجموعه چقدر تضمین هست که مشغول به کار شویم
    لطفا راهنمایی کنید
    شدیدا دنبال کار هستم

    پاسخ
    • سردبیر
      2022/06/26 09:40

      سلام و درود
      همانطور که توضیح داده شده 0 تا 100 کار توی دفترخونه به صورت تصویری به شما آموزش داده شده
      و بعد از تهیه این پکیج میتونید از طریق این لینک فرم درخواست کار در دفترخانه را تکمیل کنید.
      برای عزیزانی که پکیج های آموزشی ما را تهیه کرده اند کاریابی به صورت رایگان انجام میشود.
      موفق و پیروز باشید ?

  • امیر
    2021/08/07 22:06

    باسلام خدمت بزرگواران
    بنده تمامی مدارک زمین شامل قولنامه وکالت نامه ،و نقشه های کاداستری ،را گم کردم وبدلایلی بدستور سازمان ثبت اسنادکل مدارک زمینم رابه ثبت اسناد ساری برده وثبت انی سیستم کردن وشناسه یکتا دادن هم اکنون بخاطر فراموشی بنگاه ومحضر ونداشتن شماره رهگیری و شناسه یکتا نمیدانم چیکارکنم لطفا راهنمایی بفرمایید بااحترام

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/08/09 09:22

      با سلام
      با مراجعه به هریک از ادارات و بنگاه ها و… و هرکجا که مدرکی گرفته اید، درخواست المثنی کنید.
      راهی غیر از این نیست

  • سمیرا
    2021/07/23 14:58

    سلام و عرض ادب
    میخواستم تشکر کنم بابت اموزشاتون
    واقعا کامل و بدون نقص
    بنده مشغول به کارهستم الان با آموزشهای شما

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/07/23 15:46

      سلام
      بسیار خرسندیم از این بابت و واقعا خستگی از تنمون در میره با شنیدن این حرفا
      موفق باشید

  • سروش
    2021/07/16 12:06

    کاملترین آموزش موجود
    دست مریزاد
    خدا قوت

    پاسخ
  • باسلام چطور می‌شه با استفاده از صفحه کلید پاراگراف رو مرتب کرد (justify کردن) البته در قسمت شرایط و متون حقوقی

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/05/25 21:27

      سلام
      متاسفانه این امکان فراهم نیست و اگر فراهم بود اسناد خیلی زیباتر می شدند
      (توضیح: جاستیفایی یعنی دوطرف راست و چپ متن پر شود و جای خالی نباشد که نمای بسیار زیبایی به نوشته می دهد)

  • لازمه
    2021/02/02 17:18

    خیلی بیشتر از احتیاج اموزش می خواهیم

    پاسخ
  • […] […]

    پاسخ
  • […] […]

    پاسخ
  • مسعود
    2021/01/08 05:04

    سلام
    سؤال بنده از شما اساتید محترم اینه که اگر شخصی مثل من که از نظام آموزشی ایران صرفا دیپلم دارم، آیا با اشراف و آگاهی از کلیه مراحل ثبت آنی، قادر به تنظیم سند در دفاتر خواهم بود و اصلا دفتری حاضر به استخدام نیرویی با مدرک دیپلم ولی کاربلد ، خواهد کرد؟
    ممنونم

    پاسخ
    • سردبیر
      2021/01/08 09:02

      با سلام
      بله اگر شما اشراف داشته باشید نیازی به مدرک نیست.
      همینطور که در حال حاضر بسیاری با مدرک دیپلم درحال کار هستند.
      و بسیاری با مدرک دانشگاهی هم هستند که که تسلط کافی را ندارند و آنها هم قبل از شروع به کار حتماً باید آموزش ببینند.

    • Mohadese
      2022/04/08 13:53

      سلام وقت تون بخیر من میتونم از شما درخواست کنم به من آموزش بدید ممنونم

    • سردبیر
      2022/04/14 17:14

      با تهیه این آموزش سیر تا پیاز و صفر تا صد کار در دفترخانه را آموزش خواهید دید

  • […] اگر نیاز به آموزش سیستم ثبت آنی هم داشتین میتونید از مجموعه آموزش سیر تا پیاز سیستم ثبت آنی ما استفاده کنید.… […]

    پاسخ
  • […] […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.