این پست از وبسایت محضرچی، انواع روشهای مختلف برای پرداخت وجوه اسناد و خدمات در دفاتر اسناد رسمی را با یا بدون دستگاه پوز و با استفاده از نرمافزارهای موبایلی و… به طور مفصل آموزش میدهد. در ادامه با توضیح کامل این روشهای پرداخت همراه ما باشید…
انواع روشهای پرداخت هزینه اسناد و خدمات دفترخانه اسناد رسمی
روشهای پرداخت در دفترخانه
خیلی از دفاتر اسناد رسمی با تصور اینکه تنها یک روش برای پرداخت وجوه در دفترشان وجود دارد اقدام به تنظیم اسناد می نمایند.
و چنانچه به هر علتی از همان یک روش هم قادر به پرداخت نباشند با صفی از ارباب رجوع ها مواجه میشوند.
در زیر قصد داریم همه انواع روش های پرداخت وجوه اسناد در دفاتر اسناد رسمی را به شما آموزش دهیم.
روش اول
روش اول، روش معمول دفاتر اسناد رسمی برای پرداخت می باشد (با فرض این که همه نرم افزارهای مخصوص را با توجه به این راهنما نصب نموده باشید)
به این صورت که مانند شکل زیر دکمه پرداخت الکترونیک را بزنید و مبلغ مورد نظر بر روی دستگاه پوز شما به نمایش در خواهد آمد.
نکته: اگر به جای نمایش مبلغ بر روی دستگاه پوز شما پیغام کابل تلفن قطع است یا هر نوع پیغام دیگر به نمایش درآمد، دستگاه خود را یک بار از برق کشیده و پس از 1 دقیقه مجددا وصل نمایید.
روش دوم
روش دوم زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که ارتباط بین کامپیوتر و دستگاه پوز برقرار نیست.
برای این منظور از شناسه 14 رقمی (شماره قبض) که سیستم هنگام پرداخت به شما میدهد استفاده میکنیم که در عکس فوق مشخص گردیده.
به این صورت که، کارت خود را بر روی دستگاه پوز بکشید و گزینه اول “پرداخت سازمان ثبت” را انتخاب بفرمایید و شناسه 14 رقمی فوق را وارد نموده و اقدام به پرداخت نمایید.
روش سوم
روش سوم با نرم افزار آپ که بر روی تلفن همراه خود یا ارباب رجوع نصب است انجام میگردد.
این روش نیازی به دستگاه پوز ندارد و هرکس که نرم افزار آپ را در موبایل خود دارد میتواند اقدام به پرداخت سند خود نمایید.
بدین شرح که گزینه “پرداخت سازمان ثبت” را در نرم افزار آپ انتخاب نموده و با وارد کردن شناسه پرداخت 14 رقمی که در عکس فوق مشخص کردیم، اقدام به پرداخت نمایید.
روش چهارم
در این روش ارباب رجوع باید به بانک مراجعه کرده و مبالغ را به حساب های مشخص شده واریز نمایید.
سپس شما با ثبت اطلاعات فیش های پرداختی در سیستم در قسمت (ثبت اطلاعات فیش بانکی) که در تصویر فوق مشخص است، اقدام به ثبت پرداخت و سپس اخذ شناسه نمایید.
روش پنجم
این روش شامل موردی است که ارباب رجوع مبلغ سند را پرداخت نموده اما به هر علتی (اعم از اشتباه در سند و…) شما مجبور به ابطال شناسه سند هستید.
در این صورت مطابق مراحل زیر اقدام به استفاده از روش (استفاده از پرداخت های قبلی اسناد بی اثر شده) که در عکس فوق مشخص گردیده می نماییم:
- ابتدا اقدام به تنظیم یک سند جدید نمایید (نیاز به توضیح نیست که می توانید از اطلاعات سند قبلی استفاده نمایید)
- (آموزش کامل تنظیم و پرداخت انواع اسنادرسمی در سامانه ثبت آنی را از اینجا مشاهده کنید.)
- سند قبلی را بی اثر نمایید.
- در مرحله پرداخت به جای استفاده از روش های قبل دکمه ” استفاده از پرداخت های قبلی اسناد بی اثر شده” را بزنید و اطلاعات پرداخت مورد نظر را از لیست انتخاب نمایید.
پیشنهاد ما این است که از صحت اطلاعات و قصد واقعی طرفین برای پرداخت سند اطمینان حاصل نمایید تا دچار اینچنین مشکلاتی نشوید.
لذا چنانچه به هر علتی دچار چنین مشکلی شوید و طرفین از تنظیم سندشان پشیمان شوند برای نقد نمودن پولشان باید به ادارات متعددی مراجعه نمایند.
روش ششم
در این روش با استفاده از شناسه پرداختی که در مرحله دوم توضیح داده شد، اقدام به پرداخت می کنیم.
- وارد سامانه ثبت من شوید. (my.ssaa.ir)
- روی دکمه پرداخت بزنید
- سپس استعلام شناسه قبض را انتخاب کنید
و با استفاده از شناسه پرداخت سند یا گواهی امضا یا … اقدام به پرداخت وجه سند کنید.
سپس به صورت خودکار در سیستم ثبت آنی بارگذاری خواهد شد.
49 دیدگاه. Leave new
سلام
چنانچه در سندی کسری واریزی ( حق الثبت ، حق التحریر ) داشته باشیم و بخواهیم مبالغ کسری را واریز کنیم ، چه راهکاریی و به چه حسابهایی باید واریز کنیم؟؟؟؟؟
از اینجا مطالعه کنید
سلام
برا هزینه ثبت دفتر خانه خواسته هزینه رو کارت به کارت کنم ؟هم من و هم م خریدار! مبلغ واقعی ثبت رو از کجا بدونم
؟
زیر سند ریز به ریز نوشته شده
سلام از امروز دستگاه پوز بک دفعه قطع شد پشتیبان تماس میگیرم میگه به خاطر مالیاتی قطع شده و در حال بررسی هستند مسول مالیاتی میپرسم میگه پرونده ات مشکل نداره چه راهکاری است دفترخانه شب عیدی شلوغه معلوم هم نیست کی وصل بشه
بله متاسفانه چندین دفتر این مشکل رو داشتن
لطفا با کانون هماهنگ کنید
سلام وقت بخیر مشکلتون حل شد؟
سلام چرا شیوه 7قطع شده است
سلام برای پرداخت هزینه سند چطور میشه از سایت ssaa استفاده کرد با وارد کردن شناسه قبض فقط وضعیت عدم پرداخت اون رو اعلام میکنه و آیکونی برای پرداخت نشون نمیده
سلام
چرامرحله هفتم قطع است یعنی دیگه پرداخت نمیشه از مرحله هفتم؟
سلام تازه جابه جایی دفترخانه صورت گرفته و درخواست برای پوز داده شده ولی هنوز نرسیده و با وجود اینکه به سیستم دسترسی داریم .به نظر شما میتونم سند بزنیم و از طریق برنامه آپ فیش رو پرداخت کنیم ؟؟
بله
سلام وقت بخیر
بنا به اینکه دفترخانه ما از شهر به شهری دیگه منتقل شده نیاز به تعویض دستگاه پوز بود از طریق اداره ثبت درخواست به سازمان داده شد با کجا میتونم تماس بگیرم برای پیگیری و تحویل هرچه سریعتر پوز؟؟
پشتیبانی آپ
درود …چرا حدود ۱۵ روز هست که مبالغ اجراییه قابل پرداخت از طریق ادرس ipg نیست و سایت به طور کامل و همچنین نرم افزار اپ خطا میزنه ….سپاس بابت راهنمایی
سلام – آیا هزینه استعلام دارایی رو از طریق دستگاه پوز ثبت آنی میشه پرداخت کرد؟ لطفاْ بفرمایید کدام گزینه منوی دستگاه و کدام شماره روی فیش پرداخت رو وارد کنیم چون چند تا شماره روی فیش پرداخت نوشته شده کدوم رو بزنیم شماره قبض یا ….(عنوان دقیق اون رو میخوام )؟ با تشکر
بله
گزینه دوم
سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد کنید
سلام وقت شما بخیر ببخشید می خواستم بپرسم امکان پرداخت هزینه استعلام هم از طریق آپ وجود دارد ؟
بله
سلام وقت بخیر هزینه استعلام را هم بدون دستگاه پوز می توان با آپ انجام داد؟و بدون آپ چطور باید انجام بشه ؟
از طریق ipg.ssaa.ir
ببخشید شاید سوالاتم ربطی به این بخش نداشته باشد.
چندی پیش نقل و انتقال ملکی داشتیم و سوای مالیات مبلغ سه میلیون و سیصد هزار تومان توسط دستگاه پوز پرداخت شد و پس از ان هم مبلغ چهارمیلیون و چهار هزار تومان هم بابت هزینه استعلام و … کارت به کارت کردم.هفته قبل هم در محضر دیگری دو وکالت نامه تنظیم کردیم که هزینه ان پانصد هزار تومان شد که توسط پوز پرداخت شد اما اینجا هم مبلغ هفتصد هزار تومان بابت هزینه های دیگر کارت به کارت کردیم یعنی در هر دو مورد و دو محضر مختلف بیشتر از هزینه های قانونی،هزینه های غیر قانونی پرداخت کردیم.ایا این طبیعی است؟
خیر
سلام -برای اجراهای داخلی پرداخت فیش امکان پذیر نیست نه از طریق آپ نه از سایتی که داده شده لطفا راهنمایی کننین چه جوری این مشکل رو حل کنم
با پشتیبانی سازمان تماس بگیرید
(روش هفتم پرداخت )شناسه پرداخت جهت اجرا را واردکرده ،سپس پیغام می آید که شناسه پرداخت از سو پذیرنده ارسال نشده است
با سلام ممنون میشم بفرمایید طریقه استفاده از سندی که به اشتباه کارت کشیده شده چطوری باید فیش پرداختی برای سندهای بعدی استفاده کرد و آیا حتما باید مبلغ سند با فیش پرداختی سند بی اثر شده یکی باشه یا فرقی ندارد ممنون
سلام
همانطور که در بالا هم توضیح دادیم عنوان اسناد باید حتما باهم یکی باشد.
مثلا اقرارنامه غیر مالی را نمیتوان برای رضایت نامه غیر مالی استفاده نمود.
اما مبلغ سند نمیتواند بیشتر از سند جدید باشد.
اما اگر کمتر باشد مشکلی نیست و مابهالتفاوت را می توان با زدن روی دکمه پرداخت کارت کشید.
مثلا اگر مبلغ سند قدیم ۱۳۰۰۰۰ تومن بوده، اما مبلغ سند جدید ۱۴۰۰۰۰ تومن باشد، ۱۰۰۰۰ تومن الباقی را میتوان کارت کشید.
موفق باشید
سلام روش 7 اجرا نمیشه و میگه پذیرنده نامعتبر است!!!!!!!
دوباره امتحان کنید
تست شد و لینک سالم بود
سلام خسته نباشید ،
بنده از طریق ipg.ssaa.ir رفتم و وارد درگاه پرداخت شدم ، و شماره ی قبض رو وارد کردم هزینه های سند اومد ولی وقتی خواستم پرداخت کنم گفت پذیرنده فروشگاهی نامعتبر است ، لطفا راهنماییم کنید
سلام خسته نباشید ،
بنده از طریق ipg.ssaa.ir رفتم و وارد درگاه پرداخت شدم ، و شماره ی قبض رو وارد کردم هزینه های سند اومد ولی وقتی خواستم پرداخت کنم گفت پذیرنده ی فروشگاهی نامعتبر است ، لطفا راهنمایی کنید
سلام و ممنون
این مورد به بانک مربوط میشه
در این خصوص با بانک صادر کننده کارت تماس بگیرید
ما تازه شروع بکار کردیم ودستگاه پوز نداریم آیا با نرم افزار آپ ویا سایت مرحله ۷ پرداخت انجام دهیم
بله حتما
پیشنهاد من استفاده از ipg.ssaa.ir هست
سلم روش 7 انجام نمیشه
سلام روش 7 انجام نمیشه چرا؟
مشکلتون دقیقا چی بود؟
الآن تست شد و سالم بود
در حال حاظر 3 دستگاه در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد:
1. پوز متصل به ثبت آنی (آپ)
2. پوز متصل به سیستم قدیمی پرداخت وجوه و پرداخت استعلامات
3. پوز متصل به سیستم تکبرگی کردن اسناد (که به تازگی نصب و فعال گردیده است)
سلام من سردفتر جدید هستم و با وجود اینکه به سیستم دسترسی دارم هنوز دستگاه پوز برام نیومده .به نظر شما میتونم سند بزنم و از طریق برنامه آپ فیش رو پرداخت کنم ؟؟
بله
با روشی که آموزش دادیم نیازی به دستگاه پوز نیست
سلام خسته نباشید سوالی از محضر جنابعالی در این مورد داشتم که…گاهی پیش میاید ما در دفترخانه هزینه سند را که پرداخت میکنیم اما اطلاعات فیش پرداختی ثبت نمیشود تا به محله اخذ پشتیبان گرفت سوال بنده این است ایا اگر در این مرحله سند را بی اثر کنیم درحالی که اطلاعات مبلغ ثبت نشده میتوان سند جدید تنظیم گرد واز گزینه اسناد بی اثر شده استفاده کرد یا نه ؟
چون شنیدم اسنادی که نخسه پشتیان نداشته باشن و بی اثر شده باشن هزینه ان سند در قسمت اسناد بی اثر برای سند جدید دیده نمیشود واین یعنی هزینه های پرداختی از دست رفت لطفا در این مورد توضیحاتی بفرمائید با تشکر ….درکل چکیده سوال بنده این است که ایا در صورت ثبت نشدن اطلاعات فیش پرداخت سند را بی اثر کنیم مبلغ هایپرداخت برای سند جدید از همان نوع محفوظ است یا وقتی زمانی محفوظ است که نخسه پشتیبان داشته باشن ……..با تشکر
با سلام و احترام
چنانچه هزینه سندی پرداخت گردیده اما اطلاعات فیش پرداختی قابل رویت نیست، یکبار صفحه مربوط به سند را ببندید و از قسمت جستجوی پیشرفه مجددا سند را پیدا کنید. خواهید دید که اطلاعات فیش ثبت گردیده.
اما چنانچه سندی پرداخت گردد و سپس بی اثر گردد، می توانید از اطلاعات فیش پرداختی استفاده نمایید.
در نظر داشته باشید که قبل از اخذ نسخه پشتیبان امکان بی اثر کردن را ندارید.
پس یک بار دکمه اخذ نسخه پشتیبان را بزنید (نیازی به گرفتن پرینت نیست و فقط زدن دکمه کافی است) سپس شناسه را بی اثر نمایید.
موفق باشید
سلام، مدتی پیش ما قصد انتقال سندی در دفترخانه داشتیم و هزینه مربوطه را پرداخت کردیم ولی قبل از امضا، مشکلی پیش آمد که باعث شد این انتقال انجام نشود، می خواهم بدانم آیا هزینه ای که پرداخت کردیم قابل استرداد است؟
بله به واحد مالی ثبت مربوطه مراجعه کنید
سلام ، آیا میشه در دفتر اسناد رسمی چند دستگاه پوز آسان پرداخت وجود داشته باشه ؟
اشکان عزیز سلام
برابر بخشنامه شماره 71786/91 دفاتر اسناد رسمی مکلف شدند دستگاه های پوز غیر متصل به سامانه ثبت آنی را جمع آوری کنند.
که در حال حاضر دو دستگاه در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد
یکی برای پرداخت استعلام سازمان ثبت که مربوط به سیستم قدیمی پرداخت وجوه بوده و یکی دستگاه پوز آپ متصل به ثبت آنی.
سلام و خسته نباشید درخواست تغییر شماره حساب دادیم و کد پستی را اداره ثبت مربوطه اشتباهی ارسال و مجددا به سازمان ارسال و در اسان پرداخت تایید شده اما دستگله کارخوان خطا میده و خطای دستگاه پذیرنده نامعتبره الان هفت روزه دفترخانه تعطیله راهکار چیه از اسان پرداخت هم به غیر از گمراهی چیزی عاید نشده بی زحمت راهکاری هست راهنمایی بفرمایید ممنونم
سلام و خسته نباشید.
مشکلی که با خطای «پذیرنده نامعتبر است» در دستگاه کارتخوان مواجه شدهاید، معمولاً به دلیل عدم تکمیل یا وجود نقص در پرونده مالیاتی پذیرنده رخ میدهد. این خطا نشاندهنده آن است که دستگاه کارتخوان بهدرستی به پرونده مالیاتی متصل نشده است.
راهکار پیشنهادی:
1. بررسی وضعیت پرونده مالیاتی:
اطمینان حاصل کنید که پرونده مالیاتی شما بهطور کامل تکمیل شده و دستگاه کارتخوان به این پرونده متصل است.
2. ارتباط با پشتیبانی آسان پرداخت:
با مرکز تماس ۲۴ ساعته آسان پرداخت تماس بگیرید و مشکل خود را با جزئیات توضیح دهید.
3. مراجعه به پورتال پذیرندگان:
با ورود به پورتال پذیرندگان آسان پرداخت، وضعیت حساب و دستگاه کارتخوان خود را بررسی کنید و از صحت اطلاعات اطمینان حاصل نمایید.
4. پیگیری از طریق اداره ثبت:
در صورت وجود هرگونه مغایرت در اطلاعات (مانند کد پستی)، با اداره ثبت مربوطه تماس گرفته و درخواست اصلاح اطلاعات را ارائه دهید.
با انجام این مراحل و پیگیری مستمر، امیدواریم مشکل شما در اسرع وقت برطرف شود و بتوانید فعالیتهای دفترخانه را از سر بگیرید.