دفترخانه مجازی، نوآوری جدیدی در حوزه خدمات ثبت اسناد است که به شما امکان میدهد بدون مراجعه حضوری به دفترخانه، تمامی امور مربوط به ثبت اسناد خود را به صورت آنلاین و از هر مکان و در هر زمان انجام دهید. با استفاده از این پلتفرم هوشمند، فرآیند ثبت اسناد سادهتر، سریعتر و امنتر شده است و شما میتوانید با خیالی آسوده به انجام امور خود بپردازید.
ثبت اسناد به صورت غیرحضوری: با استفاده از دفترخانه مجازی
انقلاب دیجیتال در دفاتر اسناد رسمی: راهاندازی پلتفرم کاتب
خبر خوش برای همکاران محترم سردفتر و دفتریار! با راهاندازی پلتفرم هوشمند کاتب، گامی بزرگ در جهت دیجیتالی شدن خدمات دفاتر اسناد رسمی برداشته شده است. این پلتفرم نوین، امکان ارائه بسیاری از خدمات دفاتر اسناد رسمی را به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت فراهم میکند.
دفاتر اسناد رسمی مجازی، آیندهای نزدیک و هوشمند
در مرحله نخست، سردفتران محترم میتوانند از طریق کاتب، مدارک مورد نیاز را ارسال و دریافت کرده و به نسخه جدید ثبت الکترونیک متصل شوند. در آیندهای نزدیک نیز امکان تنظیم و ثبت برخی از اسناد به صورت کاملاً آنلاین فراهم خواهد شد. این امر باعث تسریع فرایندها، کاهش تردد و ارائه خدمات بهتر به مردم میشود.
ثبتنام در کاتب الزامی شد: دسترسی آسان به خدمات الکترونیکی
توجه داشته باشید که برای استفاده از خدمات نسخه جدید سامانه ثبت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، ثبتنام و فعالسازی حساب کاربری در پلتفرم کاتب الزامی است. پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی به درگاه امن کانون به نشانی sso.notary.ir برای تمامی سردفتران ارسال شده است.
کاهش تردد و تسریع فرایندها با دفاتر اسناد رسمی مجازی
با استفاده از پلتفرم کاتب، سردفتران محترم میتوانند به راحتی و در هر زمان و مکان به پروندههای خود دسترسی داشته باشند و فرآیندهای اداری را تسریع بخشند. همچنین، مردم نیز میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفتر اسناد رسمی، بسیاری از امور خود را به صورت آنلاین انجام دهند.
کاتب: پل ارتباطی جدید بین دفاتر اسناد رسمی و مردم
پلتفرم کاتب به عنوان یک پل ارتباطی جدید بین دفاتر اسناد رسمی و مردم عمل میکند و باعث شفافیت و بهبود کیفیت خدمات میشود. با استفاده از این پلتفرم، دفاتر اسناد رسمی میتوانند خدمات خود را به روز کرده و در رقابت با سایر کسبوکارها موفقتر عمل کنند.
توجه:
همکاران محترمی که هنوز نسبت به ثبتنام و فعالسازی پلتفرم کاتب اقدام نکردهاند، هرچه سریعتر به نشانی sso.notary.ir مراجعه نمایند.
تست کردن کاربری نسخه جدید ثبت الکترونیک و رفع مشکلات احتمالی، برای ارائه خدمات در نسخه جدید الزامی است.
2 دیدگاه. Leave new
سلام و عرض ادب . به نظر من غیر حضوری شدن خدمات دفاتر اسناد رسمی نیازمند تقسیم اسناد هم هست
چون انتخاب غیرحضوری و سهولت دسترسی باعث می شود یک دفترخانه بیشتر و یک دفتر سند کمتری داشته باشد .
سلام و عرض ادب. از نظر شما سپاسگزاریم. کاملاً درست است که غیرحضوری شدن خدمات دفاتر اسناد رسمی میتواند توازن مراجعه به دفاتر مختلف را تحت تأثیر قرار دهد. اما در این راستا، سیستم تعیین سقف درآمد که برای دفاتر اسناد رسمی تعیین شده است، بهطور مؤثری به این موضوع پرداخته است.
در واقع، برای هر دفترخانه یک سقف مشخص از میزان درآمد تعیین شده است. اگر یک دفترخانه به این سقف برسد، امکان پذیرش مراجعان جدید را تا زمانی که سقف مجدداً تنظیم نشود، نخواهد داشت. این امر باعث میشود که مراجعان به طور خودکار به جستجوی دفترخانههای دیگر بپردازند و مراجعه به دفاتر اسناد به شکلی متوازن تقسیم شود.
به این ترتیب، سیستم تعیین سقف به عنوان راهکاری برای جلوگیری از تمرکز بیش از حد در برخی دفاتر و ایجاد توازن در ارائه خدمات به کار گرفته میشود. از سوی دیگر، این مکانیزم باعث میشود که تمامی دفاتر اسناد رسمی فرصت ارائه خدمات به مراجعین را به شکلی عادلانه داشته باشند و همچنین، دسترسی غیرحضوری به خدمات ثبت اسناد برای افراد بهبود یابد. امیدواریم این توضیحات برای شما مفید بوده باشد و در صورت وجود سوالات بیشتر، خوشحال میشویم که همراهتان باشیم.