اتفاقی عجیب در آزمون سردفتری ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۳، دو آزمون سردفتری برگزار می‌شود: یکی برای جبران تأخیر سال ۱۴۰۲ و دیگری برای سال جاری. ثبت‌نام آزمون ۱۴۰۲ ناگهان در ۱۶ فروردین متوقف شد و ثبت‌نام آزمون ۱۴۰۳ از ۲۰ فروردین آغاز خواهد شد. اطلاعات دقیق‌تر در ۲۰ فروردین منتشر می‌شود و آزمون ۱۴۰۳ احتمالاً در ۲۰ خرداد برگزار خواهد شد.

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
جلسه آزمون تست زنی که چند نفر آقا نشسته بر صندلی در حال پاسخ به سوالات امتحان هستند

برگزاری دو دوره آزمون سردفتری در فاصله کمتر از یک ماه انجام خواهد شد.

از آنجا که طبق ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سازمان ثبت همه ساله باید از طریق سازمان سنجش آزمون سردفتری بگیرد، آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ که پیشتر به دلیل برخی مسائل، امکان برگزاری آن در همان سال وجود نداشت، به تعویق افتاد، اکنون در سال ۱۴۰۳، دو دوره آزمون سردفتری برگزار خواهد شد: یکی برای جبران سال ۱۴۰۲ و دیگری برای سال جاری، ۱۴۰۳.

بر اساس اطلاعیه‌های قبلی سازمان سنجش، مهلت ثبت‌نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ تعیین شده بود. با این حال، در تاریخ 16 فروردین، لینک ثبت‌نام به طور ناگهانی غیرفعال گردید و سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای، آغاز ثبت‌نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ را از تاریخ ۲۰ فروردین اعلام نمود. و امکان ثبت‌نام یا ویرایش ثبت‌نام آزمون سردفتری 1402 عملاً غیر ممکن گردید.

بنابراین، دو آزمون سردفتری در سال جاری برگزار خواهد شد. جزئیات دقیق‌تر در خصوص شرایط ثبت‌نام و برگزاری دومین آزمون سردفتری امسال، در تاریخ ۲۰ فروردین اعلام خواهد شد.

با توجه به اینکه طبق قوانین، حداقل ۶۰ روز قبل از برگزاری هر آزمون باید اطلاع‌رسانی انجام شود، پیش‌بینی می‌شود که آزمون سردفتری سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۰ خرداد برگزار گردد.

لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات بیشتر و شرایط ثبت‌نام برای دومین آزمون، در روز بیستم فروردین ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد.

متن اطلاعیه سازمان سنجش:

اطلاعیه ثبت نام و برگزاری آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مربوط به سال‌های 1402 و 1403
پیرو اطلاعیه‌هاي تاریخ 1402/12/27 و 1403/01/14 به ‌اطلاع‌ متقاضيان ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ انتخاب سردفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌رساند، تاريخ برگزاري آزمون براي همه داوطلبان ثبت‌نام کننده از ‌تاریخ 1402/12/22 لغایت 1403/01/15، در روز پنجشنبه 1403/02/27 خواهد بود. لازم به توضيح است اين آزمون مربوط به نوبت برگزاري سال 1402 مي‌باشد که امکان برگزاري آن در سال گذشته ميسر نشده بود. با توجه به درخواست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نظر به برنامه‌ريزي آزمون سال 1403 مقرر شد ثبت‌نام براي اين آزمون نيز از تاريخ 1403/01/20 آغاز شود. جزئيات و ساير اطلاعات لازم طي اطلاعيه‌اي هم‌زمان با شروع ثبت‌نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.

چندی پیش، در پستی که بر روی وبسایت محضرچی منتشر گردید، اطلاع داده بودیم که در سال ۱۴۰۳، دو دوره آزمون سردفتری برگزار خواهد شد. برای مشاهده جزئیات بیشتر، [اینجا] کلیک نمایید.

بیشتر بدانید:
آزمون سردفتری
برای دوستانتان بفرستید:
↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

اصلاحات مالیاتی برای ارزش معاملاتی و گواهی‌های نقل و انتقال در سال 1403
ثبت‌نام آزمون سردفتری شهریور 1403 شروع شد
keyboard_arrow_up