سامانه هدا: جایگزین کپی مدارک هویتی در دستگاه‌های اجرایی

دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع شده است. دفاتر اسناد رسمی برای احراز هویت باید از سامانه هدا استفاده کنند.

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
کارت هوشمند ملی در دست یک مرد ایرانی روبروی مسجد

سامانه هدا: راهکاری نوین برای احراز هویت

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد که سامانه هدا (هویت دیجیتال ایرانیان) جایگزین ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی برای احراز هویت در دستگاه‌های اجرایی شده است.

این سامانه به منظور تسهیل و کارآمدی احراز هویت و اعتبارسنجی اقلام هویتی شهروندان در فضای اینترنت و اینترانت ایجاد شده است.

سازمان‌های دولتی و خصوصی می‌توانند از خدمات این سامانه برای احراز هویت بهره‌مند شوند که این امر می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت ارائه خدمات مؤثر باشد.

ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی در دستگاه‌های اجرایی

همچنین، دریافت هرگونه کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع شده است.

با سامانه هدا شناسنامه کاغذی از رده خارج شد

سامانه هدا یک سامانه دیجیتالی است که با همکاری سازمان ثبت‌ احوال و وزارت بهداشت ایجاد شده است. این سامانه به والدین اجازه می‌دهد که شناسنامه نوزاد خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند و نام مناسب برای آن‌ها انتخاب کنند. راهنمای این بخش از سامانه هدا را از این لینک مشاهده کنید.

↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

بیشتر بدانید:
برای دوستانتان بفرستید:
مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پاسخ به سوالات و ابهامات در خصوص مالیات بر درآمد حقوق
۶ دی ماه، روز دفاتر اسناد رسمی، در تقویم رسمی ثبت شد
keyboard_arrow_up