بخشنامه: شرایط دریافت مرخصی سردفتران و دفتریاران برای خروج از کشور

مدیر کل ثبت استان‌ها به منظور تمرکززدایی و کاهش مراجعات به سازمان، اختیارات صدور و ابلاغ مرخصی سردفتران و دفتریاران برای خروج از کشور را به استان‌ها تفویض کرد. این اختیارات شامل مرخصی استعلاجی و مرخصی برای خروج از کشور است و نیازمند رعایت شرایط خاصی مانند اخذ گواهی سازمان پزشکی قانونی و تعهدنامه رسمی از ضامن می‌باشد.

به‌روزرسانی: ساعاتی پیش
1 دیدگاه
مجموعه بخشنامه های ثبتی دفترخانه اسناد رسمی

تفویض اختیار صدور و ابلاغ مرخصی سردفتران و دفتریاران برای خروج از کشور

به منظور تمرکز زدایی و کاهش مراجعات به سازمان، بدین وسیله اختیارات مندرج در مواد ۱۵ و ۱۶ آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۵۴ موضوع صدور آنلاین مرخصی استعلاجی و مرخصی برای خروج از کشور سردفتران و دفتریاران به شما تفويض می گردد.

همچنین اختیارات مندرج در بندهای ۲ و ۳ ماده ۱۴ آیین‌نامه مذکور، موضوع صدور ابلاغ مرخصی سردفتران و دفتریاران که قبلاً به استان‌های سراسر کشور تفویض گردیده است، به اداره کل استان تهران نیز تفویض می‌گردد.

ضرورت دارد نکات زیر رعایت شود:

  1. در ابلاغ مرخصی موضوع ماده ۱۵ فوق الذكر، اخذ گواهی سازمان پزشکی قانونی به عنوان هیأت پزشکی منتخب سازمان ضروری است.
  2. در ابلاغ مرخصی به منظور خروج از کشور، در موارد ضروری که امکان بازرسی دفترخانه و ارائه گواهی تصفیه حساب مقدور نمی‌باشد، لازم است نسبت به اخذ تعهدنامه رسمی از ضامن (سردفتر یا دفتریار) اقدام گردد.

بخشنامه شماره ۱/ ۳ / ۱۰۲۰۷ مورخ 1387/3/7 معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور | کد ۷۵۹ مجموعه بخشنامه‌های ثبتی.

↴ دیدگاه و نظرتان را درباره این مطلب بنویسید

سوالات شما توسط مدیر سایت یا سایر کاربران پاسخ داده خواهد شد.

بیشتر بدانید:
برای دوستانتان بفرستید:
مطالب مرتبط
پیشنهاد ویژه

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

وضعیت فعلی رتبه‌بندی دفاتر اسناد رسمی
نمونه متن شرط داوری برای درج در اسناد رسمی دفترخانه
keyboard_arrow_up