دفاتر اسناد رسمی پس از تنظیم اسناد و ارسال خلاصه معامله به ادارات ثبت اسناد و املاک، با تأخیر ناموجه تقاضانامه صدور اسناد مالکیت را ارسال میکنند که این امر موجب تأخیر در فرآیند صدور سند مالکیت و افزایش نارضایتی ارباب رجوع میشود. به موجب این بخشنامه، دفاتر اسناد رسمی مکلفند فوراً و در همان روز تقاضای صدور سند مالکیت را اسکن و ارسال نمایند.
بخشنامهای برای بهبود عملکرد دفاتر اسناد رسمی در صدور اسناد مالکیت
بخشنامه: تأکید بر ارسال به موقع تقاضانامههای صدور سند مالکیت
احتراماً مشاهده میگردد دفاتر اسناد رسمی پس از تنظیم اسناد و ارسال خلاصه معامله به ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه، با تاخیری ناموجه تقاضانامه صدور اسناد مالکیت را از طریق سامانه الکترونیکی ارسال مینمایند.
نظر به اینکه در سامانه جامع املاک، صدور سند مالکیت متوقف به وصول تصویر تقاضانامه متقاضی است، عدم اقدام به موقع سران دفاتر موجب اطاله در فرآیند صدور سند مالکیت و بالتبع افزایش نارضایتی ارباب رجوع در این شاخص عملکردی میگردد.
لذا با توجه به شرح موصوف و به موجب این بخشنامه، کلیه دفاتر اسناد رسمی تابعه مکلفند متعاقب ارسال خلاصه معامله فوراً و ظرف همان روز نسبت به اسکن و ارسال تقاضای صدور سند مالکیت مبادرت و مراتب را به اداره ثبت محل وقوع ملک ارجاع نمایند.
محمد افخمی عمودیزج، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران | شماره: ١٠١/١٤٠٣/٦٩٤٧٢ تاریخ: ۱٤۰۳/۰۷/۰۸ شناسه: ۷۳۰۴۵۰۴ | به: جناب آقای خندانی، ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران تهران
رونوشت به
- جناب آقای شکری، معاون محترم املاک و کاداستر ثبت استان جهت اطلاع
- سرکار خانم شبیبی، سرپرست محترم معاونت اسناد ثبت استان جهت اطلاع
- جناب آقای حسینی، رئیس محترم اداره بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ثبت استان جهت اطلاع
- کلیه روسای واحدهای ثبتی تابعه جهت اطلاع
- جناب آقای پارسائیان، دبیر محترم شورای تحول و پایش عملکرد استان جهت اطلاع